auto huren Amalfi kust
donderdag 20 maart 2014 om 18:59
Iemand ervaring met het huren en ook vooral rijden met de auto langs de Amalfi kust in Italië? Ik twijfel sterk over wel of niet huren. Ook vooral omdat ik nogal snel misselijk word in bussen en het me praktisch lijkt. Daarentegen hoor ik veel over hoge kosten voor parkeren en Italianen die rijden als gekken.
We gaan ruim 1,5 week en willen de hele kust zien. Nog geen hotels geboekt dus alle opties zijn open.
Iemand tips of advies?
We gaan ruim 1,5 week en willen de hele kust zien. Nog geen hotels geboekt dus alle opties zijn open.
Iemand tips of advies?
donderdag 20 maart 2014 om 19:09
Voor dat gebied is een auto echt een must!
Zou ik zeker doen, bussen heb ik daar ook wel gezien maar lijkt me helemaal geen fijne manier van reizen.
Ik kan me niet herinneren dat het zo duur parkeren was daar en ook van als een gek rijdende Italianen geen last gehad.
Gaaf stukje Italië, ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren, al vind ik 1,5 week wel erg lang voor de amalfi kust.
Zou ik zeker doen, bussen heb ik daar ook wel gezien maar lijkt me helemaal geen fijne manier van reizen.
Ik kan me niet herinneren dat het zo duur parkeren was daar en ook van als een gek rijdende Italianen geen last gehad.
Gaaf stukje Italië, ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren, al vind ik 1,5 week wel erg lang voor de amalfi kust.
donderdag 20 maart 2014 om 21:38
Ik ga trouwens eind juli, schijnt dan wel erg druk te zijn. Maar in de bus sta je ook in de file natuurlijk. En we willen ook lekker niksen naast alles zien, en schijnt ook mooi wandelen te zijn. Dus 1,5 week komen we wel door.
Belle: Waarom huren bij Napels? En niet in Sorrento bijvoorbeeld? We gaan wel eerst paar dagen naar Napels, maar zijn inderdaad niet van plan in de stad te rijden..
Belle: Waarom huren bij Napels? En niet in Sorrento bijvoorbeeld? We gaan wel eerst paar dagen naar Napels, maar zijn inderdaad niet van plan in de stad te rijden..
vrijdag 21 maart 2014 om 10:11
vrijdag 21 maart 2014 om 13:14
@Belle73: we gaan ook eerst naar Napels inderdaad, vervolgens Vesuvius en Herculaneum (schijnt goed met de trein bereikbaar te zijn), daarna Capri en daarna Sorrento en Amalfi kust. Hebben de auto pas vanaf Sorrento nodig denk ik dan.
Maar ik twijfel dus vooral over de parkeerkosten en een beetje over de rijstijl, alhoewel ik dat ook wel weer boeiend vind
Maar ik twijfel dus vooral over de parkeerkosten en een beetje over de rijstijl, alhoewel ik dat ook wel weer boeiend vind
vrijdag 21 maart 2014 om 15:17
vrijdag 21 maart 2014 om 15:23
Wat wij heel leuk vonden wij gingen met de bus naar positano(schattig plaatsje)dan begin je dus boven en loop je zo naar beneden,heb je meteen weer ander gevoel dan van zee afkomstig te zijn.we zijn toen naar praiano gelopen(daar was het heel rustig ivm positano)
In ravello moet je zeker naar villa cimbrone gaan
In ravello moet je zeker naar villa cimbrone gaan
vrijdag 21 maart 2014 om 19:43
vrijdag 21 maart 2014 om 23:13
Ow Capri is nice! Daar was ik vorig jaar een paar dagen.
Wij hebben trouwens wel gewoon gereden in Napels, hadden 1 nacht een hotel in Pozzuoli en hadden de auto bij het vliegveld van Napels in een parkeergarage staan toen we naar Capri gingen.
Tis trouwens niet dat het een aanrader is om daar te rijden idd, maar we hebben de auto zonder een enkel krasje kunnen houden.
Wij hebben trouwens wel gewoon gereden in Napels, hadden 1 nacht een hotel in Pozzuoli en hadden de auto bij het vliegveld van Napels in een parkeergarage staan toen we naar Capri gingen.
Tis trouwens niet dat het een aanrader is om daar te rijden idd, maar we hebben de auto zonder een enkel krasje kunnen houden.