auto huren Amalfi kust

20-03-2014 18:59 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met het huren en ook vooral rijden met de auto langs de Amalfi kust in Italië? Ik twijfel sterk over wel of niet huren. Ook vooral omdat ik nogal snel misselijk word in bussen en het me praktisch lijkt. Daarentegen hoor ik veel over hoge kosten voor parkeren en Italianen die rijden als gekken.

We gaan ruim 1,5 week en willen de hele kust zien. Nog geen hotels geboekt dus alle opties zijn open.

Iemand tips of advies?
Voor dat gebied is een auto echt een must!

Zou ik zeker doen, bussen heb ik daar ook wel gezien maar lijkt me helemaal geen fijne manier van reizen.

Ik kan me niet herinneren dat het zo duur parkeren was daar en ook van als een gek rijdende Italianen geen last gehad.

Gaaf stukje Italië, ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren, al vind ik 1,5 week wel erg lang voor de amalfi kust.
Ik zou een auto huren op het vliegveld in Napels, dat is buiten de stad. In Napels zelf zou ik niet zo snel gaan rijden en ik ben geen bange automobilist.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ga trouwens eind juli, schijnt dan wel erg druk te zijn. Maar in de bus sta je ook in de file natuurlijk. En we willen ook lekker niksen naast alles zien, en schijnt ook mooi wandelen te zijn. Dus 1,5 week komen we wel door.

Belle: Waarom huren bij Napels? En niet in Sorrento bijvoorbeeld? We gaan wel eerst paar dagen naar Napels, maar zijn inderdaad niet van plan in de stad te rijden..
Nog meer ervaringen?
@TO, ik ging er vanuit dat je op Napels zou vliegen, maar kennelijk niet. Ik zou dus een auto vliegen bij het vliegveld. Als ik echt met de bus wil gaan, zou ik even goed uitzoeken of er goed openbaar vervoer is in die regio.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
@Belle73: we gaan ook eerst naar Napels inderdaad, vervolgens Vesuvius en Herculaneum (schijnt goed met de trein bereikbaar te zijn), daarna Capri en daarna Sorrento en Amalfi kust. Hebben de auto pas vanaf Sorrento nodig denk ik dan.

Maar ik twijfel dus vooral over de parkeerkosten en een beetje over de rijstijl, alhoewel ik dat ook wel weer boeiend vind ;)
Wij gaan altijd met het ov.hebben alles gezien wat jij opnoemt.boot is ook leuk om te nemen!zeker richting almalfi
@mikkie8: zijn de kleine dorpjes langs de kust ook goed te doen met ov? En valt het ov zelf een beetje uit te houden in het hoogseizoen?

Ferry lijkt me inderdaad ook erg leuk! Vooral mooi om de kust te zien lijkt me..
Ja prima,moet wel erbij zeggen dat wij in september gingen.dus was het niet stikheet.daarom is de boot ook zo fijn.als je in almalfi bent,pak dan ook de bus naar ravello!
Ravello zijn we ook zeker van plan! En ook dorpjes als Praiano, Cetara, Vietri sul Mare, Positano, Amalfi, Erchie, Furore.. Omdat we zo veel willen zien twijfel ik ook vooral over die auto merk ik, lijkt dan toch wel praktisch te zijn.

Maar misschien dat zowel auto als ov goed te doen is?
Wat wij heel leuk vonden wij gingen met de bus naar positano(schattig plaatsje)dan begin je dus boven en loop je zo naar beneden,heb je meteen weer ander gevoel dan van zee afkomstig te zijn.we zijn toen naar praiano gelopen(daar was het heel rustig ivm positano)

In ravello moet je zeker naar villa cimbrone gaan
Wij zitten er aan te denken om in Positano te verblijven, of misschien Praiano. Nog tips voor plaatsen/hotels?
Nee,dat niet.wij zaten in sorrento en hadden vandaar van alles gedaan(ov technisch het handigst voor ons)
Mikkie8, is Sorrento een leuke plaats?
Best oke,maar eerlijk gezegd ken ik wel leukere plaatsen.tis nog best een grote plaats.heeft zeker leuke delen.hebben een hele leuke vakantie gehad.hadden daar wel een superschattige bungalow.in een groen parkje elk huisje had zijn eigen veranda en hangmat.was echt leuk!
Klinkt erg leuk die bungalow! Weet je misschien nog de naam?
Dat kan ik wel voor je opzoeken!zal ik morgen doen
Villagio verde is het
Ow Capri is nice! Daar was ik vorig jaar een paar dagen.

Wij hebben trouwens wel gewoon gereden in Napels, hadden 1 nacht een hotel in Pozzuoli en hadden de auto bij het vliegveld van Napels in een parkeergarage staan toen we naar Capri gingen.

Tis trouwens niet dat het een aanrader is om daar te rijden idd, maar we hebben de auto zonder een enkel krasje kunnen houden.
Ziet er leuk uit Mikkie8!

Ja, Capri lijkt me echt erg mooi!

Waarom is het nog geen juli?
Is het ook.en ďe ideale basis om vandaar van alles te zien en te doen.ook capri,vond de boot naar capri erg duur trouwens.en de blauwe grot is toch echt de moeite waard hoor(ook al is het toeristisch)
En weet je nu een beetje hoe en wat je gaat doen?waar je wilt slapen en nu wel of geen auto neemt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven