Schrokkende pup

21-03-2014 16:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pup van 15 weken, kruising Shih-zu/Maltezer, die zijn eten in minder dan een minuut maar binnenschrokt.

Heeft iemand tips hoe hem rustiger te laten eten. Hij krijgt 3x per dag 25gr voer. En weegt ongeveer 3,5 kg. Volgens de verpakking, is dit de juiste hoeveelheid voor zijn leeftijd/gewicht.
En waarom moet hij langzamer eten? Kotst hij het uit?
Leg een koffiekopje ondersteboven in zijn voederbakje.
Krijgt hij last van zijn maagje?

Overstappen op een grotere brok zou een oplossing kunnen zijn, je hebt speciale bakken met hoogteverschillen die minder makkelijk snel leeg eten. Ook een leuke uitdaging voor pup
Er zijn speciale voerbakken voor honden (en katten) die hun voer opschrokken. Even vragen bij de dierenwinkel dus
Slowfeeder aanschaffen bij de dierenwinkel. Werkte goed voor mijn hond.
Carousel Boutique, where every garment is chic, unique and magnifique.
Dat hoort zo.
De verpakking is slechts een richtlijn.

Misschien vergaat jouw pup wel van de honger omdat hij meer nodig heeft.

Voer gewoon op het oog, ziet pup er goed uit dan krijgt hij genoeg, wordt hij te dik dan eet hij te veel, en wordt hij te mager dan kan hij wel wat meer voer gebruiken.
Kan gewoon zijn dat de pup toen het nog bij de fokker was samen met de andere pups de voerbak moest delen. Dan ontstaat dit gedrag. Dit kan later overigens uit zichzelf wel over gaan hoor.
Bedankt. Hij geeft niet over, dus dat is het probleem niet. Ik herkende het niet van mijn andere hond (11 mnd) en vorige honden. Vandaar dat ik dacht dat het geen normaal gedrag.

Hij is niet te mager of te dik voor zover ik kan zien, hij is nog al harig, maar ik voel geen overdreven ribben.

Zal een kijken naar zo'n speciale voerbak.
Het gaat niet over! Ik heb ook een Shihzu/Malthezer en hij is nu 7 jaar, hij vreet nog steeds als een razende Roeland zijn bak leeg. Als we Koekjes of snoepjes geven zijn we blij dat we onze vingers nog hebben. En kouwen doet hij al helemaal niet, het is " Hap, slik, weg " bij hem, dus veel plezier heeft hij er ook al niet van. Ik denk dat het bij dit soort hondjes hoort, het vreten of hun leven ervan af hangt!
Labradors staan ook bekend hierom.
quote:Zuigstengel schreef op 21 maart 2014 @ 17:39:

Het gaat niet over! Ik heb ook een Shihzu/Malthezer en hij is nu 7 jaar, hij vreet nog steeds als een razende Roeland zijn bak leeg. Als we Koekjes of snoepjes geven zijn we blij dat we onze vingers nog hebben. En kouwen doet hij al helemaal niet, het is " Hap, slik, weg " bij hem, dus veel plezier heeft hij er ook al niet van. Ik denk dat het bij dit soort hondjes hoort, het vreten of hun leven ervan af hangt!Bedankt! Niets om me zorgen over te maken dus.
Eet de pup in de zelfde ruimte als de andere hond?

Dan eet hij misschien zo snel omdat hij bang is dat de andere honnd zijn eten pakt.

Dan zou apart eten kunnen helpen.

Anders :de 'antischrokbak' of zelf iets dergelijks fabriceren.

Er zijn ook ballen te koop waar je voer in kunt doen. Door het rollen valt er af en toe een brokje uit.

Sukses, lijkt me een hele toer twee zo jonge honden tegelijk.
Veel honden schrokken, die van mij ook maar niet altijd. Als ze denkt dat een van ons de deur uitgaat moet snel die bak leeg, ik denk omdat ze dan mee wil. Als ze haar ontbijt heeft laten liggen, gebeurt niet vaak, schrokt ze haar eten 's avonds ook in een paar seconden naar binnen. Onder normale omstandigheden eet ze vrij rustig.
verba volant, scripta manent.
quote:iones schreef op 21 maart 2014 @ 17:40:

Labradors staan ook bekend hierom.

Klopt, mijn vorige hond was een labrador. Die at ook niet, ze stofzuigde haar bak leeg.

Onze huidige hond, een herder, kauwt netjes op zijn brokken en kan de bak ook uren onaangeroerd laten staan.
quote:Beter.Laat schreef op 21 maart 2014 @ 18:00:

Eet de pup in de zelfde ruimte als de andere hond?

Dan eet hij misschien zo snel omdat hij bang is dat de andere honnd zijn eten pakt.

Dan zou apart eten kunnen helpen.

Anders :de 'antischrokbak' of zelf iets dergelijks fabriceren.

Er zijn ook ballen te koop waar je voer in kunt doen. Door het rollen valt er af en toe een brokje uit.

Sukses, lijkt me een hele toer twee zo jonge honden tegelijk.

Ze eten in de zelfde ruimte idd, op aan raden van de hondenvereniging. Overigens laat de oudste hond zich wegjagen bij zijn voer, dus denk niet dat, dat het probleem is.

Gaat trouwens heel goed, 2 jonge honden samen.
Een glas op zijn kop in de etensbak. Dan moeten ze om het glas heen eten en eten ze rustiger.
Onze hond doet het ook al 12 jaar, maar het is wel een heel klein beetje rustiger (heel klein beetje) dan de eerste paar jaar.

Ze hond is als pup opgevangen door een boer en moest met het hele nest uit een varkenstrog eten, dus echt knokken voor het voer.

Bij ons is ze dat altijd blijven doen. We mogen overigens wel altijd met onze hand in haar bak/aan het voer komen. Iig komt er geen enkele reactie behalve dat ze wacht en daarna weer verder gaat, of soms gewoon door eet uit je hand.
Ik heb ook n kruizing Shit zu malthezer met vermoedelijk een yorkshire terrier vader. Ze schrokt alleen als er andere honden bij zijn, verder eet ze het normaal op en laat het zelfs staan tot een later tijdstip. Hoeft dus niet bij shit zu malthezer. Ik zou inderdaad een anti schrokbak aanschaffen.
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Renate, even off-topic hoe is het met je mans contract afgelopen?
Maakt niet uit Cloe, had ik idd ff moeten melden. In overleg met diverse juristen zijn we tot de conclusie gekomen, dat hij een zaak waar schijnlijk niet gaat winnen. Er is diverse jurisprudentie over. We zouden de gok kunnen nemen om toch een zaak aan te spannen. Maar de kans is dan groot dat we verliezen en alle kosten op ons moeten nemen.

Heb wat problemen met mijn account gehad, was mijn WW vergeten en heb er toen niet meer aan gedacht.
Bedankt! Heeft hij inmiddels al wat anders?
...
Mijn Golden Retriever doet dat ook. De vorige ook trouwens. Heb wel een speciale voederbak gekocht maar het helpt eigenlijk niets. Hij kotst het niet uit.

Ik geef hem zijn eten in 3 of 4 keer zodat hij ook daadwerkelijk niet gaat kotsen. Nadat hij de eerste portie op heeft, wacht ik een paar minuten en dan geef ik hem de volgende portie. Hij is net een stofzuiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven