Gezondheid alle pijlers

Vervelend probleem!

23-03-2014 08:57 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al met al heb ik al zo'n 4 dagen niet meer kunnen poepen, terwijl het normaal 2 keer per dag is. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet! Ik ben 21 leef gezond. Maar dit voeld beroerd, heeft iemand tips? En durf niet zo goed naar de huisarts dus eerst maar eens via hier!
Heb je wel gegeten? Heb je buikpijn? Ik zeg huisarts.
Oei, lastig!

En vooral erg pijnlijk lijkt mij.

Probeer de volgende dingen: een paar kiwi's of pruimen of een banaan op de nuchtere maag en lijnzaad.

Verder heel veel vezels eten, die zitten vooral in volkoren of spelt producten en groente en fruit.

Je volgt trouwens toch niet een of ander koolhydraat arm dieet?

Dan is het niet gek dat het niet lukt...

Als bovenstaande niet helpt moet je toch echt even de dokter bellen, maar probeer eerst even dit een paar dagen.

Succes!
pruimensap drinken (zonnatura)

en er zijn ook pilletjes zonder doktersrecept voor te vinden bij de apotheek/drogist
Even heel veel drinken en een schep lijnzaad. Als het dan niet lukt binnen een paar dagen kun je de huisarts bellen voor een middeltje.
Drink een paar glazen lauw water, zéker na de tip van vezels nemen.

Verder kun je gewoon bij de drogist Dulcolax kopen, in tabletvorm of zetpil. Dat laxeert je hele dikke darm.

Ook kun je bij de apotheek Microlaxklysma's halen, dat ledigt alleen je endeldarm.

Daarom zou ik kiezen voor Dulcolax. Ik heb dat standaard in huis, het gebeurt mij ookwel eens.

Daarna altijd genoeg vezels en vocht nemen!
Dankje, ik zal morgen wat proberen te gaan kopen! En het uitproberen. Uhm ja ik heb wel gewoon gegeten je moet toch ergens energie vandaan halen? En ja helaas heb ik buikpijn.
Tot morgen wachten duurt me te lang , anders toch even langs de dienstapotheek, of kun je dat niet maken in het weekend!

Helpt dat middel ook tegen buikpijn en krampen?
.
Vandaag dus idd veel water drinken, veel bewegen en laxerende voeding tot je nemen. Bel anders de HAP voor advies.
Ok, ik zal ook wel af en toe naar het toilet gaan om het te proberen
Een grote AH heeft ook wel dulcolax. In de grote steden is het Kruidvat ook op zondag open. Even op internet kijken wat open is.
Met mensen neuken in de hoop dat je gevoelens overgaan is echt zooo denken dat glijmiddel anticonceptie is. #Murdoch#
Je hoeft echt de HAP niet te bellen voor een simpel probleempje als dit.

Bij de apotheek kun je zowel Dulcolax als de Microlax kopen, en ja, dat kan zeker in diensttijd. Je kunt je eigen apotheek bellen dan hoor je op het bandje precies welke er open is.

Ik gebruik ook wel eens Dulcolax. Ik heb het heel soms ook. Je neemt de tabletten en een paar uur later moet je naar toilet, de darmlediging wordt geforceerd dus kan even extra krampen geven maar dan ben je er helemaal vanaf.

De zetpillen werken sneller maar die werken ook wat heftiger, na een kwartier en in dat kwartier veel krampen. Maar ook dan ben je er na het ontlasten volledig van af. En dan ben je zo opgelucht. Het is echt een lastig probleem.
Sterke koffie en een sigaret. Succes verzekerd
veel water drinken en kiwi's eten (minimaal 2)
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik heb gebeld kreeg te horen dat ik paracetamol moest nemen dus dat ga ik proberen, dat heb ik wel in huis
quote:britt74 schreef op 23 maart 2014 @ 09:14:

Tot morgen wachten duurt me te lang , anders toch even langs de dienstapotheek, of kun je dat niet maken in het weekend!

Helpt dat middel ook tegen buikpijn en krampen?

Is er nergens een supermarkt open? Pruimen en kiwi's en lijnzaad

helpen meestal wel bij dit soort problemen.

Snap wel dat je er gek van wordt, is erg pijnlijk...

Van paracetamol ga je helaas niet beter poepen, dat helpt alleen een beetje tegen de pijn...
Pffff, wat een enorm dom advies. Dat is slechts symptoombestrijding van jawel... buikkrampen door overvolle darmen. Dat lost het probleem natuurlijk niet op. Iedereen weet hoe ontzettend pijnlijk obstipatie is. Ik vind echt dat je met een kluitje het riet in bent gestuurd.

Hoe dan ook, veel succes.
Ja hoor, paracetamol, het wondermiddel van de huisartsenpost.
verba volant, scripta manent.
Ja precies Marianne, echt zo slecht...

Voor alle huis-tuin-en-keuken probleempjes: Paracetamol!!
Paracetamol... goh.

Ik heb het ook wel eens en dan neem ik gewoon een laxeermiddel hoor. Er is genoeg te krijgen, even bij een drogist binnenhuppelen, er is vast wel een stad in de buurt met koopzondag.

Huismiddeltjes; warm water op je nuchtere maag, op je hurken zitten, pruimen eten (moet je maar net in huis hebben). Roosvicee laxo helpt ook maar niet heel snel.
Ik weet het allemaal even niet meer, ga maar weer m'n bed in en probeer wat te slapen
Britt, als je nu goed luistert zijn er een aantal mensen die zeggen dat je gewoon naar de winkel kunt om iets laxerends te halen.

Naar bed gaan is alleen maar je kop in het zand steken, want straks is het echt niet over.
Als ik moeite heb dan masseert mijn partner een bepaalde plek op mijn linkervoet. Kijk maar eens op voetreflexologie. Geheid dat ik de ochtend daarna moet rennen.

Zoek maar op blaas -anus gebied. Mijn helpt dat geweldig.

Sterkte !
Ik heb gevraagd of een huisgenoot zo wat wil gaan halen, dat gaat ze doen! Ik zelf voel me zooo beroerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven