Gezondheid alle pijlers

Vervelend probleem!

23-03-2014 08:57 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al met al heb ik al zo'n 4 dagen niet meer kunnen poepen, terwijl het normaal 2 keer per dag is. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet! Ik ben 21 leef gezond. Maar dit voeld beroerd, heeft iemand tips? En durf niet zo goed naar de huisarts dus eerst maar eens via hier!
Ahgos toch, wat zul jij opgeknapt zijn straks, ik hoop voor je dat je de dulcolax neemt, dat werkt het beste.

Je kunt zelfs wat misselijk zijn van het vol zitten in de darmen. Heel normaal hoe je je nu voelt.

Hopelijk kan je huisgenoot snel wat voor je halen.
Fijn dat je huisgenoot even gaat. Ik hoop dat het je snel helpt
laxeer siroop, te koop bij elke drogist,.
Bij mij werkt magnesium tabletjes als een tierelier.

Destijds van gynaecoloog gekregen bij obstipatie, maar gebruik het nu ook nog als onderhoud of indien het even erg is.

Kan je gewoon bij drogisterij of apotheek kopen, kost nauwelijks iets...

Werkt echt goed!

Fijn dat je huisgenoot wat is gaan halen, want vanzelf gaat het idd niet over!
Inmiddels heb ik 2 tabletjes bisocadyl op, volgens mijn huisgenoot, volgens de drogist werken 2 tabletjes sneller dan 1 hopelijk is dat zo en is het heeeel snel voorbij! Anders weet ik niet hoe ik de dag door moet komen
Denk je ook aan de kiwi's of de pruimen?

En morgen even lijnzaad halen bij de bio winkel en komende dagen

iedere dag even 1 of 2 eetlepels door de yoghurt.
De pruimensap van Zonnatura werkt ook prima, smaakt lekker en is makkelijker verkrijgbaar dan verse niet zure pruimen.
Vezels eten helpt om verstopping te voorkómen. Al die mensen die hier advies geven om er nog meer vezels in te stoppen hebben vast nog nooit een verstopping gehad.

Lauw water drinken en een laxeermiddel halen bij de weekend apotheek. Als dat niet helpt heeft de apotheek ook een klisma. Dan breng je wat spul in aan de onderkant en daardoor wordt de harde klomp ontlasting die vooraan zit zacht en komt de rest er ook uit.

Paracetamol helpt alleen tegen de buikpijn.
Eerst een reep choclade eten en dan koffie, rode wijn of bier drinken. Neem van mij aan, dan ga je als een malle

Ik heb dat namelijk ook weleens gehad.

Of hele sterke espresso drinken als je dat normaal nooit drinkt slaat ook lekker op de darmen.
Of roosvicee laxo, kan je gewoon bij de super kopen toch?
Helaas ik merk er nog niet zoveel van! Ik wacht wel af in bed, want meer zit er niet in vandaag!
Niet-vervelende problemen bestaan niet
Komt goed!
Sla olie kan ook helpen als nood oplossing
quote:MarianneDavids schreef op 23 maart 2014 @ 09:45:

Ja hoor, paracetamol, het wondermiddel van de huisartsenpost.

Schreven ze mijn man ook voor. De volgende dag bleek hij malaria tropica te hebben.

Maar da's weer wat anders.

TO: gedroogde pruimen, en de andere al genoemde voedingsmiddelen. Bij vezels veel (lauw) water.
Brandnetelthee! Kan je ook bij Appie halen, werkt als een tierelier! Zet een flinke pot thee en je zult het na een uurtje al merken!
Logisch dat die Bisacodyl nog niet werkt, want als ik google op de bijsluiter staat daarin dat het zo'n 10 uur duurt voordat het gaat werken. Ik neem aan dat het met ernstige verstoppingen nog langer duurt.

Ik heb hier zelf ook vaak last van en adviseer je toch om morgen even de huisarts te bellen ivm met je pijn. Dat komt meestal nog niet voor na vier dagen zonder toiletbezoek, misselijkheid kan wel gauw optreden. Misschien is het psychisch of misschien heb je wat opgelopen. Beter een keertje te vaak de dokter bellen dan te weinig.

Succes en sterkte!!! Hoop voor je dat je je snel weer beter voelt!!
Pfffff het wachten duurt zo lang, heb m'n maaltijd vandaag maar overgeslagen volgens mij kan er niets meer bij... Inmiddels ook barstende hoofdpijn, dus nog maar een paracetamol.
Misschien zou ik als ik jou was maar eens de dokterswacht gaan bellen want dit lijkt alsof er iets vast zit in je darmen. Als je ook nog buikpijn hebt en je bent beroerd en krijgt nu ook nog hoofdpijn. Dit lijkt me echt niet goed. Ik ben niet zo'gauw met mijn mening maar hier voel ik dat het niet goed zit. Beter een keer te veel om advies vragen bij een dokter dan net te laat zijn. sterkte!!!
Direct naar de huisartsenpost of spoedeisende hulp! Niet wachten tot morgen. Geen risico's nemen met je gezondheid meid. Sterkte!
Inmiddels begint volgens mij het een en ander te werken, een klotsende buik en hevige buikkrampen, ben haast flauwgevallen op weg naar het toilet van de buikkramp. Al met al heb ik denk ik nu een paar uur aan het toilet gekluisterd gezeten. Kleine beetjes super dun en bij her opstaan moet je weer, ik hoop dat het snel

Voorbij is.
quote:britt74 schreef op 24 maart 2014 @ 04:28:

Inmiddels begint volgens mij het een en ander te werken, een klotsende buik en hevige buikkrampen, ben haast flauwgevallen op weg naar het toilet van de buikkramp. Al met al heb ik denk ik nu een paar uur aan het toilet gekluisterd gezeten. Kleine beetjes super dun en bij her opstaan moet je weer, ik hoop dat het snel

Voorbij is.Ik zou de HAP bellen. Dit klinkt als overloop ontlasting. Dat is dunne ontlasting die langs de ophoping sijpelt. Het is niet goed dat jij je zo slecht voelt en veel pijn hebt.
Klopt, klinkt als overloopdiaree en dan zit er hoger iets vast. De Bisacodil had al moeten werken en niet met zulke heftige pijnen samen moeten gaan.
Dus HAP/huisarts bellen!
Ik zal bellen voor een afspraak! Het gaat al wel een stuk beterder san een paar uur geleden geloof ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven