Leuke stad/dorp voor dagje weg

23-03-2014 13:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Samen met mijn vriend willen we een dagje weg,

We wonen zelf in Leiden, dus omgeving zuid-Holland hebben we wel gezien.

Hebben jullie nog leuke tips/adviezen?

Zelf ben ik nog nooit in Friesland en Groningen geweest, is dat leuk?
Antwerpen?
Haarlem

Maastricht

Breda

Utrecht
waar hou je van?

Ik vind zelf Veere altijd erg leuk, ik woon er vlakbij en als er iemand op bezoek komt die hier niet bekend is, ga ik altijd daarheen

Pittoresk stadje (worden regelmatig films opgenomen die zich 100 jaar geleden ofzo afspelen), kleine straatjes, kinderkopjes, gezellig plein met kleine winkeltjes die spullen uit grootmoederstijd verkopen, keukenspul, brocante, ouderwets snoep enzovoort

Daarna kun je een wandelroute langs het Veerse Meer en door weilanden en bossen volgen (compleet met trekschuit)

De route erheen is ook al mooi, want het handigste is om over de stormvloedkering te gaan

Op de terugweg stoppen ( weer langs stormvloedkering) bij Beachclub Perry in Scharendijke

http://www.beachclubperrys.nl/informatie

hippe tent, eerst strandwandeling en daarna lekker daar eten

Nou als dit geen reclame meer is dan weet ik het niet meer
Maastricht
Oh Pearle. Leuk dat je Veere kent. Ik ben namelijk op zoek naar de naam van een winkeltje waar ze allerlei kleren in Bretonse streep verkopen. Wij waren daar destijds op huwelijksreis toen mijn vrouw zwanger was maar hebben niks gekocht. Wilde weten of dat winkeltje ook een website heeft en wat het merk is dat ze verkopen. Weet jij welk winkeltje ik bedoel? Zit vlak aan het water.
quote:pearle schreef op 23 maart 2014 @ 13:28:

waar hou je van?

Ik vind zelf Veere altijd erg leuk, ik woon er vlakbij en als er iemand op bezoek komt die hier niet bekend is, ga ik altijd daarheen

Pittoresk stadje (worden regelmatig films opgenomen die zich 100 jaar geleden ofzo afspelen), kleine straatjes, kinderkopjes, gezellig plein met kleine winkeltjes die spullen uit grootmoederstijd verkopen, keukenspul, brocante, ouderwets snoep enzovoort

[img]http://www.zeeuwsreisje.nl/dynamisch/bi ... _veere.jpg[/img]

Daarna kun je een wandelroute langs het Veerse Meer en door weilanden en bossen volgen (compleet met trekschuit)

De route erheen is ook al mooi, want het handigste is om over de stormvloedkering te gaan

Op de terugweg stoppen ( weer langs stormvloedkering) bij Beachclub Perry in Scharendijke

http://www.beachclubperrys.nl/informatie

hippe tent, eerst strandwandeling en daarna lekker daar eten

Nou als dit geen reclame meer is dan weet ik het niet meerDit ziet er wel heel lief en leuk uit, ik ga hem onthouden!
Ja dat is een winkeltje aan de haven. Ik ga voor je googlen, ken het wel maar weet de naam niet
Utrecht en Maastricht lijken me ook heel leuk, waarbij Utrecht vanuit Leiden denk ik een beter optie is voor een dagje.

Den Bosch is ook gezellig.
Ik heb het gevonden met google view

http://www.veere-damesmode.nl/

met googleview zag ik alle Bretonse truien buiten hangen
Groningen is leuk.

Tip: De NS heeft nu een aanbieding!

De NS geeft een het blad Spoor uit.

Abonnementhouders en voordeelkaarthouders krijgen dit blad thuis. Dus er is vast wel een familielid, vriend(in) of collega die dat blad heeft. (Mss staat het ook wel op ns.nl).

Er staat ook nog een leuk artikel in over de stad.

Er zitten bonnen in voor:

- 2e persoon mag retour meereizen voor 8,95 met een iemand met een betaald vervoerbewijs

- high tea voor 2=1

- Groninger Museum 2=1
Texel
Utrecht is erg mooi en leuk.

Meppel-Giethoorn is een leuk plaatsje.
Groningen is leuk! Heel bruisende (studenten)stad. Leuke winkels, kroegen en musea, mooie grachten/ haventjes. Wel even een plattegrond/ stadswandeling regelen, want anders mis je allerlei moois.
Bergen/bergen aan zee.... Super leuk dorp, lekker naar t strand, leuke winkeltjes en horeca, je bent ook zo in Alkmaar... Dorp,strand,bos,en stad, goeie combi toch!!!!
Genoeg mooie steden; Zutphen, Deventer, Breda, Den Bosch, Zwolle, Groningen, Leeuwarden, Nijmegen, Arnhem, Haarlem, Amsterdam, Utrecht, Vlissingen, Maastricht.
Utrecht

Den Bosch
Nijmegen

Den Bosch

Kampen

Zwolle

Deventer

Arnhem

Breda

Heusden

Gent

Brugge

Leuven
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Ik woon in Groningen, heerlijke stad! Kom eens een kijkje nemen! En in Friesland kun je beter zomers op verkenning gaan. En dan naar Sneek of Harlingen als er braderie is of tijdens de Sneekweek. Stavoren is ook een fijn stadje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven