Lipoedeem
donderdag 20 maart 2014 om 23:04
vrijdag 21 maart 2014 om 08:51
quote:south schreef op 21 maart 2014 @ 05:04:
On topic: lipoedeem, lijkt me nou echt zo'n nieuwetijdskwaal.... Gewoon stevige bovenbenen is van alle tijden. Liever dat dan buikvet. (Zegt ze met een buik waar ze al maanden niet meer op kan slapen omdat 'ie te rond is)
Oeh, je slaat de plank wel heel erg mis. Lipoedeem is een chronische ziekte die niet pijnloos is. Ik hoop echt dat je wat aan je buik kunt doen, lipoedeem is in ieder geval niet weg te 'lijnen'.
TO, ik ben ook ooit bij Habbema geweest, die vroeg een vreselijk bedrag. Ik heb bij een andere kliniek twee keer een liposuctie laten uitvoeren.
On topic: lipoedeem, lijkt me nou echt zo'n nieuwetijdskwaal.... Gewoon stevige bovenbenen is van alle tijden. Liever dat dan buikvet. (Zegt ze met een buik waar ze al maanden niet meer op kan slapen omdat 'ie te rond is)
Oeh, je slaat de plank wel heel erg mis. Lipoedeem is een chronische ziekte die niet pijnloos is. Ik hoop echt dat je wat aan je buik kunt doen, lipoedeem is in ieder geval niet weg te 'lijnen'.
TO, ik ben ook ooit bij Habbema geweest, die vroeg een vreselijk bedrag. Ik heb bij een andere kliniek twee keer een liposuctie laten uitvoeren.
vrijdag 21 maart 2014 om 10:10
Lipoedeem is geen modeziekte. Volgens mij houd je dan veel vet vocht vast in de benen. Het is een stofwisselingsziekte. Je benen (en/of armen) gaat dan vaak tegen elkaar schuren en je kan problemen krijgen met je huid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 23 maart 2014 om 13:56
dinsdag 25 maart 2014 om 06:38
Je komt er niet moeilijk vanaf, je komt er niet vanaf. Lipoedeem zijn misvormde cellen. Er zit dus veel vocht in die vetcellen. Dat vet kan je wel weglijnen deels maar dat vocht niet.
Zelf heb ik dus ook lipoedeem en 24/7 pijn aan mijn benen. Bij extreme pijn willen steunkousen nog wel verlichting geven.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar die behandeling
Zelf heb ik dus ook lipoedeem en 24/7 pijn aan mijn benen. Bij extreme pijn willen steunkousen nog wel verlichting geven.
Dus ik ben oprecht benieuwd naar die behandeling
maandag 20 april 2015 om 17:00
Mocht er nog interesse zijn in ervaringen met lipoedeem -excuus voor het heropenen van het topic- ik heb twee behandelingen bij de bovengenoemde dokter gehad, en nummer 3 staat ook al in de planning. het is een flinke klap geld, het is een helse operatie, maar het is naar mijn mening echt de moeite waard!
I open at the close
woensdag 22 april 2015 om 12:31
Die van mij zien eruit als plaatje 1
Ik ben 13kilo afgevallen en mijn benen blijven dik.
ik ben 168cm Lang en weeg 62kilo
ze worden ook gewoon niet strak en schaam me dood als ik met kids zwem.
klinkt mischien overdreven he....maar baal ervan doe zo mijn best met voeding maar het lijkt niet te helpen.
en mensen die veel zwaarder zijn dan mij hebben mooie benen...
ga denk ik ook maar sparen voor liposuctie.
Ik ben 13kilo afgevallen en mijn benen blijven dik.
ik ben 168cm Lang en weeg 62kilo
ze worden ook gewoon niet strak en schaam me dood als ik met kids zwem.
klinkt mischien overdreven he....maar baal ervan doe zo mijn best met voeding maar het lijkt niet te helpen.
en mensen die veel zwaarder zijn dan mij hebben mooie benen...
ga denk ik ook maar sparen voor liposuctie.
dan moet het maar zoals het gaat.
dinsdag 5 mei 2015 om 16:26
@zeeuwsmeisje: huid heeft een hele tijd nodig om te herstellen. Mijn huid was na 2 maanden weer helemaal prima. Je hebt met lipoedeem geen overtollige huid, maar uitgerekte huid. Geen probleem dus.
@Leukstelaura: als je echt lipoedeem hebt, is het inderdaad de moeite waard om er iets aan te laten doen. Maar met jouw gewicht en lengte denk ik eigenlijk dat het heel erg meevalt. Je hebt namelijk een normaal bmi, dus ik denk dat het wat anders is.
@Leukstelaura: als je echt lipoedeem hebt, is het inderdaad de moeite waard om er iets aan te laten doen. Maar met jouw gewicht en lengte denk ik eigenlijk dat het heel erg meevalt. Je hebt namelijk een normaal bmi, dus ik denk dat het wat anders is.
I open at the close
zaterdag 11 juli 2015 om 12:59
Lipoedeem. Mijn moeder kwam hier een tijd geleden mee aan bij me. Ik wist zelf niet dat het bestond, maar ze kende iemand die de diagnose had gekregen en dacht toen meteen aan mij. Ik heb namelijk ook gigantische bovenbenen een beetje zoals plaatje 2. Na mijn eerste zwangerschap ben ik 40 kg afgevallen en al werden mijn bovenbenen wel iets slanker, ze bleven huge. Ik zat 5/6 dagen per week in de sportschool, deed cardio en krachttraining en die benen bleven maar huge. Zo frustrerend. Broeken passen nooit, als ze over mijn bovenbenen passen heb ik bij mijn middel 2 of 3 maten over. Jurkjes kan ik zonder legging niet aan, want dan schuren mijn bovenbenen te veel tegen elkaar, korte broeken geen gezicht en kruipen omhoog.
Ik moet nu nog wat zwangerschapskilo's kwijt, maar als die er af zijn toch maar eens naar de dokter ermee misschien.
@winkelfanaat: ik weet niet of je nog naar dit topic kijkt, maar ben jij nog steeds tevreden met het resultaat?
@Gloepje: heb jij ook liposuctie/liposculptuur gehad of een andere behandeling? Hoe lang geleden was dat?
Ik moet nu nog wat zwangerschapskilo's kwijt, maar als die er af zijn toch maar eens naar de dokter ermee misschien.
@winkelfanaat: ik weet niet of je nog naar dit topic kijkt, maar ben jij nog steeds tevreden met het resultaat?
@Gloepje: heb jij ook liposuctie/liposculptuur gehad of een andere behandeling? Hoe lang geleden was dat?