Dure pan kapot?

23-03-2014 18:30 7 berichten
2,5 mnd geleden heb ik mij in een kookwinkel een dure pan laten aansmeren. Het is een pan met een antiaanbaklaag die ook in de oven kan. Nu zie ik alleen dat er een soort putjes in de pan komen. Het lijkt alsof de anti aanbaklaag los komt. In de winkel is mij verteld dat dat niet gebeurd bij deze pannen. Dat ze 5 jr meegaan en als ze "op" zijn verkleurd alleen de bodem. Komt het iemand misschien bekent voor ?

Hij is nooit in de vaatwasser geweest, nooit een schuursponsje gebruikt enz.
Oeps de titel moet zijn "dure pan kapot?"
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de winkel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Komt mij niet bekend voor, maar het lijkt mij toch duidelijk dat deze pan niet goed is en dat je hem bij de winkel kan ruilen.

De levensduur van een pan (ook een goedkopere pan) is toch echt wel langer dan 2,5 maand.
Keramische pannen kunnen juist heel goed tegen een groen pannensponsje.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de winkel, fabrieksfoutje is altijd mogelijk

Overigens vind ik een levensduur van 5 jaar helemaal niet lang hoor voor een pan

Ik heb hier een braadpan van BK, die heb ik al 28 jaar in gebruik. Nu gebruik ik hem niet meer zoveel als vroeger, en het handvat bij het deksel is een beetje aan het roesten, maar de pan is nog prima

Net nog heerlijk stoofvlees erin gemaakt
Bedankt voor de reacties.

Ik twijfel ook of de laag eraf gaat. Ik heb het nog nooit gehad eigenlijk. Nou ja bij tefal pannen die ik al 2,5 jaar gebruikte.

Het is een hele zware pan en het bakken gaat er echt super in. Nu zag ik alleen dat er hele kleine puntjes in kwamen. De pan heeft er een soort glimmertjes in de laag zittenbde puntjes ( echt hele kleine) die zijn zwart en het voelt het met je vingers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven