Gezondheid alle pijlers

citalopram

24-03-2014 16:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kam nou al zo een 1,5 jaar met een paniek stoornis en heb nou vandaag citalopram voorgeschreven gekregen , nou ben ik wel geschrokken van de bijwerkingen die ik er van las en durf het eigelijk al niet eens meer te nemen , heeft iemand ervaring met deze medicijnen ?
Van elk pilletje ga je dood, heb je de bijsluiter van paracetamol al eens gelezen? Gewoon proberen, meestal heb je een paar kleine bijwerkingen, waarvan de meeste na een paar weken afzakken. Er zijn duizenden mensen die zonder noemenswaardige problemen Citalopram slikken.
Wat doe je verder die 1,5 jr al aan je paniekstoornis??
Lopen al een paar draadjes over onder de naam 'lexapro'.
music is my life
Hier iemand die al jaren citalopram slikt vanwege een angststoornis en chronische PTSS. Heb nooit last van de bijwerkingen gehad en ben er erg tevreden over.
Zeer tevreden over de citalopram die ik een aantal jaar geleden voorgeschreven kreeg ivm depressie. Maakte mij rustig en stabieler.

Bijwerkingen aan het begin gehad maar niet heftig.
Ja het is ook zo idd dat je van alles wel

Wat kan krijgen maar omdat mijn paniek aanvallen al best erg heftig zijn(voor mijn gevoel) vind ik het erg eng dat ze de eerste 2 weken kunnen toenemen , heb er wel exstra Oxozepam bijgekregen om erbij te nemen , ik ben in therapie voor mijn aanvallen en heb dan Oxozepam die ik zo nu en dan slik er voor maar ben er eigelijk niet zo een fan van
Heb een paar weken wat last gehad van duizigheid, misselijkheid en hoofdpijn en toen trok het weg en begon in het effect te merken. Het is gewoon even doorbijten. Daarna was ik er heel blij mee.
Een paniekstoornis lijkt mij pittig.

Waarom dan gewoon niet een medicijn als hulpmiddel.?

Als je je daardoor prettiger gaat voelen en zo beter aan je probleem kan werken.
Ja het is eigelijk gewoon heel stom want ik zou het juist moeten willen nemen om er vanaf te komen maar omdat ik zo in die paniek zit vind ik dat dan ook weer super eng vooral ook omdat ik overdag alleen ben , maar we gaan er gewoon voor en ga er vanavond mee beginnen
Ik heb het ook een jaar geslikt voor een paniekstoornis i.c.m. therapie. Ook ik was bang dat de klachten erger zouden worden de eerste twee weken, maar had daarvoor ook oxazepam gehad om de ergste klachten te verminderen. En wat was ik blij dat ik doorgezet had! Ik merkte weinig van de bijwerkingen en kwam weer tot leven. (Ik ben wel veel aangekomen in dat jaar, misschien ook omdat ik me zo goed voelde... )
Nogmaals wat heb je nog meer geprobeerd om de aanvallen te verminderen?? Ik was ook te bang voor ad, maar door therapie, psychofysio, haptonomie, sporten, bibliotheek studie (alles erover lezen hoe het werkt en welke biologische processen er gaande zijn enz.), praten met lotgenoten ed. ben ik er zonder medicijnen vanaf gekomen. Misschien helpt iets anders ook?
Nou ik heb het t eerste jaar eigelijk alleen Savonds gehad als ik ging slapen en daar kreeg ik tamezepam voor en toen is het eigelijk een tijdje rustig geweest maar dat was stilte voor de storm dus weer bij de dokter geweest die raadde een psygoloog aan en oxazepam en nu dan de medicijnen
Eva364 hoevaak slikte jij die oxazepam erbij dan en nam je Het voor het slapen gaan of sochtends
Ligt het niet ook in de lijn der verwachting dat je in de stress schiet over de bijwerkingen, gezien je paniekstoornis? Voor elk medicijn valt nl. wel zo´n bijsluiter te maken. Het zijn echter meestal uitzonderingen om de ergst mogelijke bijwerkingen te krijgen.

Mijn bijwerkingen (die ook weer overgingen) waren lichte misselijkheid, gevoelige maag/darmen, anorgastisch en koppijn wat ik me nog meen te kunnen herinneren. Is nl. al een tijdje geleden dat ik begonnen ben. Enige dat ik nog steeds heb is een grotere vermoeidheid. Alle andere bijwerkingen zijn binnen een aantal weken tot een half jaar (anorgastisch) weggetrokken.

Ik zou het een kans geven als je al zolang last hebt van jezelf. Ik heb geen idee of citalopram geschikt is voor jouw klachten, maar voor mijn klachten zijn ze een grote steun!
Ik nam de oxazepam 's ochtends in. Maar als ik meer nodig had kon ik altijd in de middag nog een pilletje nemen. Je merkt met de oxazepam dat de 'scherpe randjes' eraf gingen. Maar na 2 weken merkte ik al dat de citalopram z'n werk deed. Ben benieuwd hoe het jou 'bevalt'.
En werden de angstaanvallen erger of bleef die t zelfde hoe je t nu al had want ik slik nu ongeveer 4 keer per dag een halve oxazepam en dan heb ik geen last ervan weet natuurlijk niet hoe dat gaat met die andere medicijnen erbij maar dat ga ik vanavond ervaren
En hoeveel mg slikte jij? Ik begin met 10 maar moet het opbouwen naar 40 mg zei hij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven