Ideeën om samen te doen?

24-03-2014 22:33 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik op zoek naar activiteiten om samen te ondernemen. Iets waar ik zelf plezier aan beleef en de ander gelijk goed mee doe.

Wat dat moet zijn? Ik heb nog geen idee. Ik zoek in ieder geval iets actiefs. Dus geen workshop o.i.d. Iets betekenisvol. Vrijwilligerswerk is wat dat betreft wel een goede. Ik had er al een beetje naar gekeken, maar de meeste zijn in mijn ogen 'passief'. Ze willen dat je bijvoorbeeld op regelmatige basis iets gaat doen.

Dat zoek ik niet. Ik zoek iets éénmaligs. Iets éénmaligs waarbij je een uitdaging hebt, die je kan overwinnen door je eigen inspanningen en tegelijkertijd ook betekenisvol bezig bent.

Betekenisvol niet per se naar anderen toe, maar wat voor jezelf voldoening geeft...

Ik ben gewoon opzoek naar ideeën, daar ga ik zelf wel verder mee.

Dus weten jullie iets wat je op één dag kan doen, maar waarbij je (als de dag voorbij is) voldaan op terugkijkt?

Wat het ook mag zijn....dit is gewoon even een brainstormsessie.

Bedankt!

P.S. het is niet voor een relatie, maar wel iemand waar ik het erg goed mee kan vinden!
Betekenisvol?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Dus weten jullie iets wat je op één dag kan doen, maar waarbij je (als de dag voorbij is) voldaan op terugkijkt?

Spetterende seks?

Een wurksjop lampenkappen maken?

Onkruid wieden in de tuin van het bejaardenhuis?

Hondendrollen van het speelveld verwijderen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier in de regio zijn vrijwilligersdatabanken waarin je zelf online kunt zoeken naar een goede match. Daar zitten ook klussen voor een dag tussen. Zoiets is vast ook te vinden in jouw buurt.

Succes!
quote:himalaya schreef op 24 maart 2014 @ 22:37:quote:Dus weten jullie iets wat je op één dag kan doen, maar waarbij je (als de dag voorbij is) voldaan op terugkijkt?

Spetterende seks?

Een wurksjop lampenkappen maken?

Onkruid wieden in de tuin van het bejaardenhuis?

Hondendrollen van het speelveld verwijderen?Vergeet kanoën op een industrie terrein niet hè
quote:Anouar schreef op 24 maart 2014 @ 22:37:

Hier in de regio zijn vrijwilligersdatabanken waarin je zelf kunt zoeken naar een goede match. Daar zitten ook klussen voor een dag tussen.

Succes!

Bestaat dat?

Wat een goed initiatief!
quote:Summerdance, 61 seconden geleden

Betekenisvol?

Je weet wel. Zoiets als Nederlanddoet.nl. Dat je 1x per jaar een rondje van 17 minuten met bejaarden gaat wandelen en dat je dan iets goeds voor de maatschappij hebt gedaan.
Ja Summer, dat bestaat !

Voorbeeld:

http://www.welzijnmiddelburg.nl/vrijwil ... /vacatures
quote:Anouar schreef op 24 maart 2014 @ 22:40:

Ja Summer, dat bestaat !

Voorbeeld:

http://www.welzijnmiddelburg.nl/vrijwil ... /vacatures

Echt mooi!

Meen ik oprecht

Maar dat zal toch niets iets zijn wat je zomaar gezellig even een dagje kan doen?

Ik bedoel, dat zal toch iets structureels moeten zijn toch?
In Sommige plaatsen heb je www.buuv.nu

Voor eenmalige of structurele klussen/klusjes.

Maar TO, wil je indruk maken op iemand ofzo?
Nou...wat dacht je van deze??

Mijn ultieme suggestie voor TO. Betekenisvol, uitdagend, buiten, en inspannend en ontspannend tegelijk. Do I need te say more...

http://www.welzijnmiddelb ... -voor-reddingshondenteams
Voor flexibel vrijwilligerswerk http://www.nederlandcares.nl/
Of kijk eens op ikwordmaatje.nl, daar staan veel dingen die langere tijd een kleine tijd per week of maand vragen. Iemand helpen met het leren van de Nederlandse taal, bijvoorbeeld. Of iemand leren hoe z'n computer werkt.
Een marathon lopen, áls je zoiets kan voel je je naast uitgeput vast ook wel voldaan.
Je kunt ook eens kijken bij letscontact.nl Dat zijn ruilwinkels.

Je kunt hulp vragen en aanbieden, Dat kost en levert punten op die je weer kunt gebruiken als je zelf hulp nodig hebt. Kan van alles zijn van tuin spitten tot appeltaart bakken tot rits inzetten. Net wat je kunt/wilt doen.

En je zit er niet lang aan vast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
'Passief' omdat je regelmatig moet komen werken? Wat een rare redenatie.

Anyhow, eenmalige spannende activiteiten: klimmuur Amsterdam, snowboarden in Zoetermeer, bootje varen in Biesbosch en wild spotten, parachute springen op de Wadden.
Fijn dat je zo open staat voor onze suggesties, Oldspice.
quote:oldspice schreef op 24 maart 2014 @ 22:33:

Dat zoek ik niet. Ik zoek iets éénmaligs. Iets éénmaligs waarbij je een uitdaging hebt, die je kan overwinnen door je eigen inspanningen en tegelijkertijd ook betekenisvol bezig bent.

Betekenisvol niet per se naar anderen toe, maar wat voor jezelf voldoening geeft...

Je wilt niet iets waar de ander iets aan heeft maar waar jij je goed/beter door gaat voelen?
Je bent zelf een theepot
quote:MilaDila schreef op 24 maart 2014 @ 23:24:

'Passief' omdat je regelmatig moet komen werken? Wat een rare redenatie.

Anyhow, eenmalige spannende activiteiten: klimmuur Amsterdam, snowboarden in Zoetermeer, bootje varen in Biesbosch en wild spotten, parachute springen op de Wadden.

Ja dat is passief, omdat men meestal in verenigingsband iets probeert op te bouwen. Samen staan voor iets. Je komt dan als onbekende in een groep mensen die (meestal) al geruime tijd met elkaar omgaat. Zoiets groeit langzaam...

Ik wil iets vrijblijvend. Het liefste gewoon dat je met een groep onbekenden een dag een avontuur aangaat ofzo en aan het eind van de dag iets 'betekenisvol' hebt gedaan. Wat dat betekenisvol is, dat is natuurlijk heel persoonlijk. De één wordt blij van tuintjes bijhouden, de ander van bingo....

Ik zelf wil met een initiatief komen waar ik denk dat diegene even een oppepper krijgt die diegene even nodig heeft. Ik heb al wat suggesties voorbij zien komen waar ik naar zal kijken en hopelijk vind ik iets.

Maar mochten jullie nog ideeën hebben. Laat ze maar komen.
quote:SuzanneSuus schreef op 25 maart 2014 @ 00:05:

[...]

Je wilt niet iets waar de ander iets aan heeft maar waar jij je goed/beter door gaat voelen?

Waar de ander iets aan heeft. Ik zelf wordt al blij als het lukt ...dat ik straks een leuke activiteit in petto heb voor diegene...die ik zelf ook leuk vind om te doen, maar waar de ander ook even die kick krijgt en zoiets heeft van...."en we gaan er weer tegenaan"...

De persoon waar ik het over heb zit een klein beetje in de sleur. Die heeft even het gevoel niets nuttigs te doen...dus even er weer tegenaan... iets leuks, iets uitdagend, iets wat je 'af kan maken'....en zegt "dat heb ik dan maar even mooi gedaan".

Zelf zat ik al te kijken naar avontuurlijke dingen, maar meestal worden die voor groepen georganiseerd...

Dus waar ik naar op zoek ben

*Groep-activiteit (nieuwe mensen leren kennen) - iedereen in nagenoeg hetzelfde schuitje...allemaal onbekend van elkaar.

*Iets wat je in 1 dag kan doen.

*Wat je kan 'voltooien'...
Je hebt toch die dagen 1 x per jaar, Nederland helpt ofzo. Dan kun je je opgeven voor eenmalig vrijwilligerswerk. Bijvoorbeeld je plaatstelijke speeltuintje opknappen.

Of wat dacht je aan een uitje met de zonnebloemboot oid. Misschien kun je je wel als eenmalige vrijwilliger aanmelden.

Samen sporten?
Heel makkelijk, je kiest een doel die je aanspreekt, ik noem als voorbeeld het opknappen en schilderen van een kinderboerderij.

Bij www.nieuwemensenlerenkennen.nl kan je na aanmelding ook zelf een activiteit organiseren en een oproep doen.

Schrijf wat je doel is, en ook bijv. of iedereen een kleine bijdrage kan doen zodat jullie bij de Action niet te dure verf kunnen kopen voor het opknappen, of er een paar mensen aanmelden die handig zijn met klusjes, een paar mensen die misschien in overleg met de kinderboerderij nog wat dieren onderdak geven die in nood zijn, als er nog meer geld is iets leuks eind van de dag organiseren voor de kinderen met patat en broodjes hotdog.

Ja zoiets, maar dit kan ook een ander project zijn waar vanuit de gemeente geen tot weinig geld voor is.

Hangt er vanaf wat je leuk vindt om te doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kijk eens naar stichting present, dat zijn altijd eenmalige klussen om iets nuttigs voor je medemens te doen, in allerlei soorten en maten. Je kan je zowel als groep als als individu aanmelden.
quote:madelief_124 schreef op 25 maart 2014 @ 01:47:

Kijk eens naar stichting present, dat zijn altijd eenmalige klussen om iets nuttigs voor je medemens te doen, in allerlei soorten en maten. Je kan je zowel als groep als als individu aanmelden.En ik lees ook overal over Café Repair, die is al in vele steden, zie google wat ze doen eens in de zoveel tijd (eenmalig).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Maak 'n parachutesprong

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven