Vergane glorie

26-03-2014 12:19 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ontvang ik een mailtje met daarin van die dagaanbiedingen. Een van de aanbiedingen waren sneakers van het merk Ellesse. Tjonge, ik wist niet eens dat dat merk nog bestond.

Ik ben geboren begin jaren 70. De merken uit mijn tijd waren onder andere dus Ellesse en nog veel meer. Van welke merken hoor je nooit meer wat maar herinner je je nog wel? Welke merken bestaan niet meer? En welke zijn nog steeds hot?

Zo door mijn hoofd schieten de spijkerbroeken Crums. Die bestaan niet meer volgens mij. Helaas Mac&Maggie, bestaat ook niet meer. De merken zoals Lacoste bestaan nog wel maar hebben toch niet meer die status die ze toen hadden.
Hahahahaha, wat leuk al die namen en herinneringen.

Salty Dog is nu nog een leuk kledingmerk voor mijn dochter.
quote:vera8 schreef op woensdag 26 maart 2014 12:57 Lapagayo

Barbara Farber Voor kinderen is Barbara Faber nog best populair. Naf Naf ook. En palladiums zijn weer in
Geniet van elke dag!
Hanes

Javelin

Brams Paris
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik had een spijkerjack van Bram's Paris. En een agenda ( en kaftpapier, pennen, etui en de hele mikmak) van Avantgarde. Paars en rose, met een gezicht erop, als ik het me goed herinner.
Always look on the bright side of life
En een soort Allstars van Hookipa, met een geinig stofje aan de binnenkant, die moest je omslaan..
Hoe heette die spijkerbroeken ook alweer met een plaatje op de achterzak? Die waren toen geloof ik 100 gulden per broek. Het was geen Cars.
Avantgarde agenda had ik ook een of 2 jaar. Was niet echt merkentrouw
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Flowerspowers schreef op 26 maart 2014 @ 13:02:

En een agenda ( en kaftpapier, pennen, etui en de hele mikmak) van Avantgarde.Oh ja! Had ik ook. Werd ook erg reclame voor gemaakt in het tijdschrift Club waarop ik een abonnement had. Net als op de Anita met fotostrips
Dito Dito! De bekende Arnie trui!
Hubba bubba kauwgom

Koetjesrepen

Sporthuis centrum
quote:hartenvier schreef op 26 maart 2014 @ 12:52:

Je had in de categorie van Ocean Pacific ook een truien/shirt merk met een label op het schouderblad. Maar welk merk was dat?Oxbow!
Flippo's

Punica Oase
Elesse, le coq en kappa worden nog verkocht bij de Aktie Sport
Koning keizer admiraal..Popla kennen ze allemaal

Rang, Treets (nu M&M's).

En de SRV wagen!
Punica sap in die grote glazen flessen
Ik had een Rian of Riam agenda voor school. Lekker volkliederen met hippe letters en plaatjes plakken. Het waren aan het einde van het schooljaar hele kunstwerken.
Exota

Bestaat nog, maar was erg populair totdat Joep van t Hek t merk tot de grond afbrandde.
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 maart 2014 @ 13:11:

Exota

Bestaat nog, maar was erg populair totdat Joep van t Hek t merk tot de grond afbrandde. nope, Exota is door Marcel van Dam afgebrand in een of ander consumentenprogramma waarin hij liet zien dat de flessen konden exploderen. Youp heeft eigenhandig Buckler de nek om gedraaid
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Cateautje schreef op 26 maart 2014 @ 13:11:

Ik had een Rian of Riam agenda voor school. Lekker volkliederen met hippe letters en plaatjes plakken. Het waren aan het einde van het schooljaar hele kunstwerken.Ik ook! En ik heb ze allemaal bewaard!
Kickers

Roots

Kingkorn brood
Ik droeg kleding van Lapagayo, Naf-Naf, Salty Dog, Chipie, Oilily, Foxy Fashion, Cars (van de VET). Eens in de zoveel tijd ging ik met een vriendin naar Big L in Almere-Haven om goedkope jeans te kopen... Levi's broeken en spijkerrokken enzo.

Ik had ook van die typische jaren '90 pubermeisjes parfum. De welbekende bloemenfles van Oilily. En Une Touche de Naf-Naf. En Samba.

Schoenen had ik van eerst van Palladium en daarna kwamen Dr. Martens. Die zijn nooit meer weggegaan trouwens.

Horloges had ik eerst van Flik-Flak (mijn dochter draagt die nu ook weer, grappig) en daarna Benetton.

Ik woon in een boerendorp en Brams Paris broeken werden hier alleen door de boeren gedragen in combinatie met een ruitjesbloes (de Welkoop verkocht beiden).
quote:norahdubois schreef op 26 maart 2014 @ 13:17:

[...]

Ik ook! En ik heb ze allemaal bewaard! Mijn moeder heeft ze allemaal weggegooid.
quote:funkyfun schreef op 26 maart 2014 @ 13:05:

[...]

Oh ja! Had ik ook. Werd ook erg reclame voor gemaakt in het tijdschrift Club waarop ik een abonnement had. Net als op de Anita met fotostrips jaaa de Club! Daar kreeg ik een armband-horloge bij als welkom kado. De Tina moest er toen uit wegens te kinderachtig
@cateautje: Bedoel je de rijam agenda? Kan me ook nog een klasgenoot herinneren met de Joop Klepzeiker agenda.

Naar de bovenverdieping van de V&D voor de schoolcampus... daar keek je echt naar uit. Bergen schoolagenda's op zo'n grote tafel...
Ik las de popfoto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven