Vergane glorie

26-03-2014 12:19 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist ontvang ik een mailtje met daarin van die dagaanbiedingen. Een van de aanbiedingen waren sneakers van het merk Ellesse. Tjonge, ik wist niet eens dat dat merk nog bestond.

Ik ben geboren begin jaren 70. De merken uit mijn tijd waren onder andere dus Ellesse en nog veel meer. Van welke merken hoor je nooit meer wat maar herinner je je nog wel? Welke merken bestaan niet meer? En welke zijn nog steeds hot?

Zo door mijn hoofd schieten de spijkerbroeken Crums. Die bestaan niet meer volgens mij. Helaas Mac&Maggie, bestaat ook niet meer. De merken zoals Lacoste bestaan nog wel maar hebben toch niet meer die status die ze toen hadden.
quote:vera8 schreef op 26 maart 2014 @ 13:27:

@cateautje: Bedoel je de rijam agenda? Kan me ook nog een klasgenoot herinneren met de Joop Klepzeiker agenda.

Naar de bovenverdieping van de V&D voor de schoolcampus... daar keek je echt naar uit. Bergen schoolagenda's op zo'n grote tafel...Ja, Rijam bedoel ik inderdaad. Pfff, lang geleden.
quote:_nut_ schreef op 26 maart 2014 @ 13:06:

[...]

Oxbow!Jaaa dat was het!
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 maart 2014 @ 13:05:

Hoe heette die spijkerbroeken ook alweer met een plaatje op de achterzak? Die waren toen geloof ik 100 gulden per broek. Het was geen Cars.Chippie
Brrr Renate schoenen.. zag ze hier al eerder genoemd. En Pedro, die hadden ook van die charmante stappertjes:-(

Later de Ball broeken en Foxy Fashion en een over je hoofd jack van Tenson (stoer!). En lezen deden we ook, de Hitkrant, popfoto en de Tina natuurlijk. En op zaterdagmiddag spelen met de barbies en dan kregen we een schaaltje chips en snoepjes..zucht waar blijft de tijd..
Foxy fashion was ook leuk en ball broeken hadden een mooie pasvorm, stonden me goed.
Naf Naf/Dito Dito, van die heel grote, kleurige, drukke truien en blouses met een heel landelijk tafereel op je borst. Of alle panden een andere pastelkleur en dan nog stipjes ook.

Levi's 501, dat moest je echt dragen toen ik op de middelbare school zat. Achteraf zaten die broeken helemaal niet lekker. Ik had er ook truien, vesten, T-shirts en spijkerjackjes van.

Palladiums, en nep-Palladiums met een heel dikke plateauzool.

Naveltruitjes met teksten als 100% Bitch.

L.A. Gear inderdaad, en vergelijkbare merken zoals Lotto en Nike.

Agenda's van Avantgarde en The Next Generation met zwoel kijkende fotomodellen.

Deodorant van het merk Impulse.

Lipsmackers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik had wel 4 horloges van Swatch, waarbij je het klokje je op een andere (hele brede band) kon klikken.
Always look on the bright side of life
quote:Cacciatore schreef op 26 maart 2014 @ 13:34:

En Pedro, die hadden ook van die charmante stappertjes:-(

Piedro, die hebben nu gewoon wel moderne kinderschoenen. Mijn zoontje had er zwarte leren Converse-look-a-likes van, en aangezien echte Converses niet zo goed zijn voor kindervoeten vond ik ze wel erg fijn.
En ik stonk een uur in de wind naar Limara! Liters heb ik opgespoten, en als douchegel gehad.
quote:Flowerspowers schreef op 26 maart 2014 @ 13:37:

Ik had wel 4 horloges van Swatch, waarbij je het klokje je op een andere (hele brede band) kon klikken.Dat was een Pop Swatch! Die had ik ook. Ik had er ook eentje (die was dan niet echt van Swatch, maar hetzelfde idee) van Forever Friends. Sowieso heb ik bij Forever Friends heel nostalgische gevoelens, veel herinneringen aan tienerverliefdheden en kaarten van FF die ik dan aan die jongen wilde sturen, met name rond Valentijnsdag was dat dan een heel project.
Oh, en geurtjes, zoals Une Touche de Naf Naf, en het luchtje van Oilily. En Vanderbilt en Lou Lou van nog vroeger. Ik vond die flessen van Vanderbilt altijd zo mooi met die zwaan.
quote:Susan schreef op 26 maart 2014 @ 13:38:

[...]

Dat was een Pop Swatch! Die had ik ook. Ik had er ook eentje (die was dan niet echt van Swatch, maar hetzelfde idee) .Inderdaad ja, een pop Swatch! Wat leuk dat je dat nog weet!
Ik mis je ouderwetse "Treets". zijn nu vervangen door de mierzoete M&M's.

En vroeger had je spoetnik, heerlijk frisdrankje.

En wat te denken van die heerlijke kojak lollie's?

Of gaat dit topic alleen over kleding? Dan sorry voor mijn inval.
O, en wat te bedenken (ja ik kom helemaal los) van Q&Q, black beauty, Sil de strandjutter.

En hoe jongens hoe heerlijk........... er waren maar DRIE tv zenders!!!

En we hadden toen geen computer, nintendo, x-box of welke zooi nog meer.

En ik was zo wijs met mijn zwarte Puch Maxi!!
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 maart 2014 @ 13:11:

Exota

Bestaat nog, maar was erg populair totdat Joep van t Hek t merk tot de grond afbrandde.Exota was in de jaren '60, met flessen die ontploften. Joep van 't Hek heeft Buckler te gronde gericht, met zijn Bucklerlul.
quote:Susan schreef op 26 maart 2014 @ 13:39:

Oh, en geurtjes, zoals Une Touche de Naf Naf, en het luchtje van Oilily. En Vanderbilt en Lou Lou van nog vroeger. Ik vond die flessen van Vanderbilt altijd zo mooi met die zwaan.Ik had ook een luchtje van Naf Naf. En die deo, heet die toch ook alweer.. van die commercial met die jongen die model zit bij een tekencursus...
Was dat niet Impulse?
Ja! Dat is hem.
Lapagayo ook zon merk waar je nooit meer iets van hoort of naf naf
Ik draag nog steeds Palladiums. Ze worden ook nog steeds gemaakt. Ben ik ook vergane glorie?
Sauerkraut ik word ook nostalgisch van je Tjolk ava, die hebben we vroeger ook heel wat gedronken
Twijfel is my middle name
Dat jullie dat allemaal nog kunnen herinneren. Ik ben van de jaren '70. Jong in de jaren '90. Maar ik ben alles - behalve Levi's - vergeten. En van die dingen wist ik toen al niet en nu nog steeds niet hoe je het uitspreekt. Leevies of Lievais of geen van beide?
Waar zit de any-key?
quote:Houston77007 schreef op 26 maart 2014 @ 14:11:

Dat jullie dat allemaal nog kunnen herinneren. Ik ben van de jaren '70. Jong in de jaren '90. Maar ik ben alles - behalve Levi's - vergeten. En van die dingen wist ik toen al niet en nu nog steeds niet hoe je het uitspreekt. Leevies of Lievais of geen van beide?Ik ben ongeveer 10 jaar jonger. Denk dat wij oko andere dingen hebben meegemaakt qua merken
Fa Deodorant Green Tea, die was zo lekker! En Vogue Deodorant Japanese Dream.
Naf Naf bestaat nog wel, zie ik als ik Google. Best leuke kleren ook. Die winkels zullen wel alleen in Frankrijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven