Relaties

alle pijlers

Relaties

alle pijlers 

Dit is Minder van Tinder

zondag 5 januari 2014 om 20:22

(of andere datingsites) Hebben jullie dat ook? Dat je na een halfuurtje swipen zo afgeleid word door de dusdanig slechte profielfoto's dat je niet eens meer denkt aan de persoon erachter?
Bij mij gaat het ongeveer zo:
- met hele grote pot bier
- in fout carnavalskostuum
- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier
- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug
- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel
- nog zo'n amateur DJ
- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer
- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt
- is dat zijn baby?
- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten
- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!
naar links!
Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...
Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist
hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?
                    Bij mij gaat het ongeveer zo:
- met hele grote pot bier
- in fout carnavalskostuum
- met wazige -ik ben gevoelig uitdrukking- en huisdier
- kijkt uit over landschap, je ziet alleen z'n rug
- heef duidelijk zijn vriendin eruit geknipt, zie nog een oorbel
- nog zo'n amateur DJ
- 10.000e selfie in de (rommelige) badkamer
- heeft pas photoshop/snapseed ontdekt
- is dat zijn baby?
- zoveelste foto van man met opgesloten tijger, het liefst zogenaamd in staart bijten
- de strand foto, liefst springend of een vage perspectief trucage.., kijk nu lijkt het net of ik de zon vastheb!
naar links!
Dan zit ik mentaal te turven, een paar foto's verder kan ik dan weer een categorie toevoegen: de spiegelende zonnebrillen dudes...
Niet dat er iets mis is met bovenstaande dingen, maar ik zie ze zo vaak herhaald dat ik me afvraag of er ergens een cursus profielplaatjes is geweest die ik heb gemist
hoe prik je daar doorheen? Moet je dat willen? Ben ik de enige?

dinsdag 25 maart 2014 om 19:54

Oh Grump, goed nieuws zeg! Dat zou leuk zijn voor jullie als het samenwerken binnenkort kan gaan gebeuren!  
Ik snap je metafoor en kan me erin vinden, alleen inmiddels zegt mijn gevoel dat mijn Tinderman misschien toch niet zo bij me past. Ik was enthousiast, hij zei het ook te zijn, maar ik merk het niet. Dat vind ik niet oké. Ik ga me niet opdringen. Misschien komt er nog een voorstel van zijn kant, maar ik heb mijn best wel voldoende gedaan nu.
                    Ik snap je metafoor en kan me erin vinden, alleen inmiddels zegt mijn gevoel dat mijn Tinderman misschien toch niet zo bij me past. Ik was enthousiast, hij zei het ook te zijn, maar ik merk het niet. Dat vind ik niet oké. Ik ga me niet opdringen. Misschien komt er nog een voorstel van zijn kant, maar ik heb mijn best wel voldoende gedaan nu.

woensdag 26 maart 2014 om 11:19

Ja het is lastig ik las dat hij bedrogen is dat laat wel sporen na, maar dat is niet jouw schuld dus ik snap dat het niet leuk is en een beetje het enthousiasme tempert als hij niet zo veel initiatief meer neemt. Bedoel angsten, ik ken ze zelf ook. Mijn ex ging vreemd na nog geen jaar huwelijk en ik zit nog met de nasleep en het koophuis maar hoe eng het ook is, toch liet ik Tinderlover in mijn hart toe omdat het gewoon klopt tussen ons. Wat niet wegneemt dat ik soms ineens hysterisch van de angst ben hoor, zeker nu de volgende stap tussen ons dichterbij komt. Als ik gewoon mijn eigen huisje zou hebben zou ik ook niet zo snel die stap nemen, maar om nu zelf apart een huis te kopen terwijl het goed gaat tussen ons en we eigenlijk altijd samen zijn vind ik ook weer zonde geld dus toch maar besloten als het allemaal definitief geregeld is met mijn oude huis om de gok te wagen met in het achterhoofd dat ik altijd nog wat anders kan regelen mocht het toch niet goed gaan. Maar ENG!  
Afijn ik dwaal af. Wat ik bedoel is ik begrijp zijn angst, maar dat hoeft geen reden te zijn om maar de boel op zijn beloop te laten en geen moeite te doen. Je kan het ook anders aanpakken en toch leuke dingen met elkaar doen op een enthousiaste manier en mocht op sommige momenten die angst ineens de kop op steken dan kun je daar altijd even met elkaar over praten. Zo lossen wij dat ook op. Ik had gisteravond ook zo'n paranoide bui waarin ik zoiets had van 'heb je lijken in de tuin, een hidden agenda, waar zit het addertje' maar gelukkig snapte hij waar dit vandaan kwam en heeft ie het bad laten vollopen onder het motto "ga even lekker ontspannen, haal adem, enne alles komt goed ik sta achter jou en jij blijft lekker bij mij"
Als je geen tiener meer bent, en al wat mislukte relaties achter de rug hebt, heeft iedereen in meer of mindere mate een rugzakje. Blijf communiceren. Maar laat de angst niet regeren. Mocht je hem echt leuk vinden dan zou ik nog 1x aangeven van Hee wat wil je nou? En anders het lekker laten zitten.
                    Afijn ik dwaal af. Wat ik bedoel is ik begrijp zijn angst, maar dat hoeft geen reden te zijn om maar de boel op zijn beloop te laten en geen moeite te doen. Je kan het ook anders aanpakken en toch leuke dingen met elkaar doen op een enthousiaste manier en mocht op sommige momenten die angst ineens de kop op steken dan kun je daar altijd even met elkaar over praten. Zo lossen wij dat ook op. Ik had gisteravond ook zo'n paranoide bui waarin ik zoiets had van 'heb je lijken in de tuin, een hidden agenda, waar zit het addertje' maar gelukkig snapte hij waar dit vandaan kwam en heeft ie het bad laten vollopen onder het motto "ga even lekker ontspannen, haal adem, enne alles komt goed ik sta achter jou en jij blijft lekker bij mij"
Als je geen tiener meer bent, en al wat mislukte relaties achter de rug hebt, heeft iedereen in meer of mindere mate een rugzakje. Blijf communiceren. Maar laat de angst niet regeren. Mocht je hem echt leuk vinden dan zou ik nog 1x aangeven van Hee wat wil je nou? En anders het lekker laten zitten.

woensdag 26 maart 2014 om 12:55

Bijna iedereen heeft wel wat meegemaakt op relatiegebied wat nare sporen achter heeft gelaten, je vertrouwen heeft schaad, etc. Ook ik. Maar om dan alles en iedereen af te gaan houden, of weinig initiatief te tonen als je iemand wel leuk vindt, dat snap ik dan niet.
Ik heb gisteren niets van hem gehoord. Ik twijfel of ik wat moet laten horen, met een concrete vraag. Ik wil me niet opdringen, maar wel duidelijkheid. Wat dan handig of niet handig is om te sturen, weet ik niet.
                    Ik heb gisteren niets van hem gehoord. Ik twijfel of ik wat moet laten horen, met een concrete vraag. Ik wil me niet opdringen, maar wel duidelijkheid. Wat dan handig of niet handig is om te sturen, weet ik niet.

woensdag 26 maart 2014 om 13:52

Ik denk persoonlijk dat als iemand echt onder de indruk is van de ander dat er dan maar weinig is wat hem tegenhoudt. 
Bij verliefdheid cq chemie worden er stofjes aangemaakt die die bullshit uit het verleden als sneeuw voor de zon doen verdwijnen.
Zeker zelfs bij mannen.
                    Bij verliefdheid cq chemie worden er stofjes aangemaakt die die bullshit uit het verleden als sneeuw voor de zon doen verdwijnen.
Zeker zelfs bij mannen.
                                    Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

woensdag 26 maart 2014 om 15:11

Duidelijkheid hebben in de liefde, misschien wel het meest lastige wat er is.
Stel je stelt die concrete vraag en je krijgt een concreet antwoord, dan nog is er geen enkele garantie. Een verliefd gevoel duurt bij de een jaren en bij de ander een dag.
Wat ik doe is zeggen; 'ik vind je leuk' en vervolgens 'graag zou ik zus of zo, wat vind jij?'
Is dat eng, ja dat is eng. Maarja dan heb je het wel lekker uit je systeem. Nou pas ik dit meestal pas toe als ik iemand al een tijdje ken en weet wat ik zélf voel. Wel zo eerlijk voor de ander.
                    Stel je stelt die concrete vraag en je krijgt een concreet antwoord, dan nog is er geen enkele garantie. Een verliefd gevoel duurt bij de een jaren en bij de ander een dag.
Wat ik doe is zeggen; 'ik vind je leuk' en vervolgens 'graag zou ik zus of zo, wat vind jij?'
Is dat eng, ja dat is eng. Maarja dan heb je het wel lekker uit je systeem. Nou pas ik dit meestal pas toe als ik iemand al een tijdje ken en weet wat ik zélf voel. Wel zo eerlijk voor de ander.
                                    Lorem Ipsum 

woensdag 26 maart 2014 om 16:37

quote:Very__Cherry schreef op 26 maart 2014 @ 13:52:
Ik denk persoonlijk dat als iemand echt onder de indruk is van de ander dat er dan maar weinig is wat hem tegenhoudt.
Zeker zelfs bij mannen.Zo denk ik er ook over. Daarom snap ik niet dat hij zégt dat hij me heel erg leuk vindt, me vaker wil zien e.d., maar dat niet zo met zijn gedrag rijmt. Zeg gewoon waar het op staat, denk ik dan, ook als het ingewikkeld is. Hier kan ik namelijk niks van maken.
Zeker zelfs bij mannen.Zo denk ik er ook over. Daarom snap ik niet dat hij zégt dat hij me heel erg leuk vindt, me vaker wil zien e.d., maar dat niet zo met zijn gedrag rijmt. Zeg gewoon waar het op staat, denk ik dan, ook als het ingewikkeld is. Hier kan ik namelijk niks van maken.

woensdag 26 maart 2014 om 16:44

Oh en om nog even op jouw vraag te antwoorden, R, wat ik zelf wil is hem beter leren kennen. Daarvoor is investering van beide kanten nodig, want we wonen niet bij elkaar om de hoek en we zijn beide druk. Ik vind hem leuk en ben met hem gaan daten met serieuze intenties. Als hij er nu anders over denkt, dan  hoop ik dat gewoon gauw te horen, want dan is het die investering niet waard.

woensdag 26 maart 2014 om 19:21

Hier is het ook ineens rustig. Wél een date deze week (staat ook al vast) maar het contact is, ten opzichte van de afgelopen weken, zéér spaarzaam te noemen. 
Beiden druk, ja... en ook wíj wonen niet bij elkaar om de hoek, maar dat was hiervóór niet anders en dat weerhield hem er toen ook niet van om interesse te tonen.
En dan liggen de - wellicht - irrationele gedachten weer op de loer en dat is zó zonde van mijn energie!
                    Beiden druk, ja... en ook wíj wonen niet bij elkaar om de hoek, maar dat was hiervóór niet anders en dat weerhield hem er toen ook niet van om interesse te tonen.
En dan liggen de - wellicht - irrationele gedachten weer op de loer en dat is zó zonde van mijn energie!

woensdag 26 maart 2014 om 19:22

quote:turquasi schreef op 25 maart 2014 @ 09:27:
Tja, dat wil ie zeker.
Maar verder weet ie misschien gewoon zelf niet zo goed wat ie wil?
Ik denk dat hij het in ieder geval een goed idee vond om je alvast achter de hand te houden voor het volgende weekend....
Enneh, hoezo raak jij over de pis als iemand niet meteen antwoord? Alleen omdat hij al een voorstel had gedaan voor diezelfde dag?
Als je zo snel boos word is Tinder misschien niets voor jou
Haha oké helder jullie reacties. Ik ga het wel zien zaterdag.
En ja ik raak over de pis ja als iemand vraagt of ik die avond mee ga iets drinken, en na mijn positieve reacties niets meer laat horen. Lijkt me toch ook normaal? Als vriendinnen dat zouden doen zou ik ook over de pis raken.
                    Tja, dat wil ie zeker.
Maar verder weet ie misschien gewoon zelf niet zo goed wat ie wil?
Ik denk dat hij het in ieder geval een goed idee vond om je alvast achter de hand te houden voor het volgende weekend....
Enneh, hoezo raak jij over de pis als iemand niet meteen antwoord? Alleen omdat hij al een voorstel had gedaan voor diezelfde dag?
Als je zo snel boos word is Tinder misschien niets voor jou
Haha oké helder jullie reacties. Ik ga het wel zien zaterdag.
En ja ik raak over de pis ja als iemand vraagt of ik die avond mee ga iets drinken, en na mijn positieve reacties niets meer laat horen. Lijkt me toch ook normaal? Als vriendinnen dat zouden doen zou ik ook over de pis raken.
                                    Ik spreek toch geen Chinees?!

woensdag 26 maart 2014 om 20:04

hi Philein, tja het is enigszins bekoeld lijkt het. En/of ik heb blijkbaar toch last van bepaalde verwachtingen waar hij nog geen last van schijnt te hebben... ; ) Wat jij ook al in (een van) jouw posts beschreef, dat het heel zuiver was, geen spelletjes of grappig gedoe, zo was het ook bij mij. Vond dat erg prettig. 
Het is ook een verdomd leuke man die mij intellectueel en creatief uitdaagt - dat maak ik zelden mee. Ja, of het zijn collega's (strak in het pak, al dan niet in de lift, mét gezin thuis) waar ik niet op in ga.
We houden de moed erin...
Hoe lang wacht jij nog totdat je jouw Tinderman duidelijk maakt dat het op deze manier niet gaat werken, Philein?
                    Het is ook een verdomd leuke man die mij intellectueel en creatief uitdaagt - dat maak ik zelden mee. Ja, of het zijn collega's (strak in het pak, al dan niet in de lift, mét gezin thuis) waar ik niet op in ga.
We houden de moed erin...
Hoe lang wacht jij nog totdat je jouw Tinderman duidelijk maakt dat het op deze manier niet gaat werken, Philein?

woensdag 26 maart 2014 om 20:12

Dat is ook waarom ik het niet goed begrijp: ons contact was leuk, zuiver inderdaad, de date was hartstikke leuk, die erna ook, en ineens bevriest de zaak, ofzo. 
Ik heb hem vanmiddag gevraagd wat ie nu eigenlijk wil en wat meer duidelijkheid gevraagd. Hij zei dat ie er vanavond na werk op terug wilde komen. Nog niks gehoord. Beetje slap.
                    Ik heb hem vanmiddag gevraagd wat ie nu eigenlijk wil en wat meer duidelijkheid gevraagd. Hij zei dat ie er vanavond na werk op terug wilde komen. Nog niks gehoord. Beetje slap.

woensdag 26 maart 2014 om 22:00

Hier ben ik vast op t juiste adres. Sorry dat ik zo 'binnen kom vallen' 
Ik ven zojuist begonnen met Tinder. Beetje wennen hoor! Maar nu t 'ergste' ik heb n match en ik heb geen idee hoe ik n gesprek moet beginnen :o
Hebben jullie tips? Waar begin je over als je n match blijkt te hebben? Zeg je gewoon hoi? Hoe is het?
Haha weet niet of dit wel wat voor me is dit is net als inde kroeg, weet nooit hoe ik n gesprek moet beginnen, als t maar loopt heb ik geen moeite meer met praten
 dit is net als inde kroeg, weet nooit hoe ik n gesprek moet beginnen, als t maar loopt heb ik geen moeite meer met praten 

Ik ven zojuist begonnen met Tinder. Beetje wennen hoor! Maar nu t 'ergste' ik heb n match en ik heb geen idee hoe ik n gesprek moet beginnen :o
Hebben jullie tips? Waar begin je over als je n match blijkt te hebben? Zeg je gewoon hoi? Hoe is het?
Haha weet niet of dit wel wat voor me is
 dit is net als inde kroeg, weet nooit hoe ik n gesprek moet beginnen, als t maar loopt heb ik geen moeite meer met praten

woensdag 26 maart 2014 om 22:20

quote:Philein schreef op 26 maart 2014 @ 20:12:
Dat is ook waarom ik het niet goed begrijp: ons contact was leuk, zuiver inderdaad, de date was hartstikke leuk, die erna ook, en ineens bevriest de zaak, ofzo.Maar dit weet je toch niet, of iets zuiver (wat best n groot woord is) is? Althans niet door twee keer met n vreemde af te spreken en voor de rest op je telefoon te typen
Als iets zo opgehemeld wordt zorgt dat ook weer sneller voor teleurstellingen.
En eh Grump..... sámenwonen?? Met je Tinderdate, bedoel je? Moet je de trein halen?
                    Dat is ook waarom ik het niet goed begrijp: ons contact was leuk, zuiver inderdaad, de date was hartstikke leuk, die erna ook, en ineens bevriest de zaak, ofzo.Maar dit weet je toch niet, of iets zuiver (wat best n groot woord is) is? Althans niet door twee keer met n vreemde af te spreken en voor de rest op je telefoon te typen
En eh Grump..... sámenwonen?? Met je Tinderdate, bedoel je? Moet je de trein halen?
                                    Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

woensdag 26 maart 2014 om 22:22

woensdag 26 maart 2014 om 22:44

quote:Very__Cherry schreef op 26 maart 2014 @ 22:20:
[...]
Maar dit weet je toch niet, of iets zuiver (wat best n groot woord is) is? Althans niet door twee keer met n vreemde af te spreken en voor de rest op je telefoon te typen
Tja je zou best eens gelijk kunnen hebben. Heb nu 6x afgesproken waarvan 1x 3 dagen achtereen (niet zo afgesproken maar zo gáán die dingen), inclusief er op uit trekken, leuke dingen doen en waarbij het gewoon erg gemoedelijk was.
Ik probeerde in ieder geval zo min mogelijk te verwachten maar kennelijk is dat toch mens eigen, naarmate de rupsjes in de maag voorzichtige vlinders worden?
                    [...]
Maar dit weet je toch niet, of iets zuiver (wat best n groot woord is) is? Althans niet door twee keer met n vreemde af te spreken en voor de rest op je telefoon te typen
Tja je zou best eens gelijk kunnen hebben. Heb nu 6x afgesproken waarvan 1x 3 dagen achtereen (niet zo afgesproken maar zo gáán die dingen), inclusief er op uit trekken, leuke dingen doen en waarbij het gewoon erg gemoedelijk was.
Ik probeerde in ieder geval zo min mogelijk te verwachten maar kennelijk is dat toch mens eigen, naarmate de rupsjes in de maag voorzichtige vlinders worden?

donderdag 27 maart 2014 om 07:57

quote:Lenne85 schreef op 26 maart 2014 @ 22:00:
Haha weet niet of dit wel wat voor me is dit is net als inde kroeg, weet nooit hoe ik n gesprek moet beginnen, als t maar loopt heb ik geen moeite meer met praten
Zeg iets leuks over de foto's, is er iets appart op te zien?
Of zeg gewoon: 'leuk dat we een match hebben'
Ik vind (vond) dat ook vaak moeilijk..hoe begin je. Je kunt natuurlijk ook wachten tot de ander begint met praten
Haha weet niet of dit wel wat voor me is
 dit is net als inde kroeg, weet nooit hoe ik n gesprek moet beginnen, als t maar loopt heb ik geen moeite meer met praten Zeg iets leuks over de foto's, is er iets appart op te zien?
Of zeg gewoon: 'leuk dat we een match hebben'
Ik vind (vond) dat ook vaak moeilijk..hoe begin je. Je kunt natuurlijk ook wachten tot de ander begint met praten

donderdag 27 maart 2014 om 09:09

quote:Very__Cherry schreef op 26 maart 2014 @ 22:20:
[...]
In dit geval bedoelde ik met zuiver dat er geen dubbelzinnige opmerkingen gemaakt werden, niet werd aangestuurd op 'snel' contact e.d. Wat voor onzuivers ie verder uitspookt weet ik niet natuurlijk.
                    [...]
In dit geval bedoelde ik met zuiver dat er geen dubbelzinnige opmerkingen gemaakt werden, niet werd aangestuurd op 'snel' contact e.d. Wat voor onzuivers ie verder uitspookt weet ik niet natuurlijk.

donderdag 27 maart 2014 om 09:18

Wauw, ik kwam op viva over een vraag die ik had over de zonnebank.
Ik weet nu dat als je met huidtype 2 in de zon loopt of naar de zonnebank kijkt, je konthaarkankerkrijgt.
Enfin we hebben het over tinder, vrouwencliches:
- Bijdehante Levensmotto's vooral in het Engels.
Laat zien dat je zeer hip bent en nadenkt over je leven.
- Selfies waar ze haar hoofd schuin houdt.
Ze is zeer knap alleen in de "schuine hoofd houding"
- Foto's met Afrikaanse kinderen
Ze geeft om de wereld.
- Bungeejump foto's
Ze don't care en heeft de YOLO factor.
- Snowboard foto's
Ze imponeert je met haar sexy uniseks kleding.
- Stapfoto's/groepsfoto's waar ze nooit de knapste is.
Ze laat zien dat ze populair is ondanks haar minder mooie uiterlijk.
- Bewerkte foto's waar haar kop helemaal wit gefotoshopt is.
Zeer zelfverzekerd over haar gezicht.
- Alleen foto's van het hoofd.
Ze is 3 maatjes groter dan je hoopte.
Dit is een opsomming van 90% van de Tinderdames.
En dan nog een zin op haar profiel: Ik reageer alleen bij originaliteit, hahaha
ik haat Tinder en ik hou ervan
                    Ik weet nu dat als je met huidtype 2 in de zon loopt of naar de zonnebank kijkt, je konthaarkankerkrijgt.
Enfin we hebben het over tinder, vrouwencliches:
- Bijdehante Levensmotto's vooral in het Engels.
Laat zien dat je zeer hip bent en nadenkt over je leven.
- Selfies waar ze haar hoofd schuin houdt.
Ze is zeer knap alleen in de "schuine hoofd houding"
- Foto's met Afrikaanse kinderen
Ze geeft om de wereld.
- Bungeejump foto's
Ze don't care en heeft de YOLO factor.
- Snowboard foto's
Ze imponeert je met haar sexy uniseks kleding.
- Stapfoto's/groepsfoto's waar ze nooit de knapste is.
Ze laat zien dat ze populair is ondanks haar minder mooie uiterlijk.
- Bewerkte foto's waar haar kop helemaal wit gefotoshopt is.
Zeer zelfverzekerd over haar gezicht.
- Alleen foto's van het hoofd.
Ze is 3 maatjes groter dan je hoopte.
Dit is een opsomming van 90% van de Tinderdames.
En dan nog een zin op haar profiel: Ik reageer alleen bij originaliteit, hahaha
ik haat Tinder en ik hou ervan
                                    das hab ich nicht gewust

gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
 gebaseerd op een waargebeurd verhaal.