Poes ziek

24-03-2014 18:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij zo naar momenteel..

Dit weekend (voornamelijk zondagochtend) merkte ik dat mijn kat (poes van 3 jaar) zich al anders gedroeg dan normaal. Heel lusteloos, vroeg geen aandacht, heel sloom en bleef maar onder bed zitten.

Het voelde meteen niet goed dus ik heb onmiddelijk de dierenarts gebeld en die vertelde mij dat ik langs kon komen. Hij heeft haar temperatuur opgemeten en bleek dat ze 39.5 graden koorts heeft. Voorderest heeft ie haar onderzocht en kon niks opmerkelijks vinden. hart, longen, buik etc voelde allemaal in orde. hij dacht zelf dat ze een bacteriele virus heeft dus heeft 2 injecties gegeven en anti biotica voorgeschreven. Bij thuiskomst zag ik aan dr dat ze een beetje begon op te leven. Ze begon te eten (blikvoer waar ze dol op is) en ik zag gelukkig al snel verbetering. Vannacht had ze de boel nog onder gespuugd en ze gedroeg zich weer precies hetzelfde als voordat ik haar naar de dierenarts bracht. Alleen tikkie slomer......

Ik ben vanmorgen ook begonnen met het geven van de anti biotica pilletjes, en zojuist heb ik haar nog één gegeven.

Ik zie dat ze vandaag de hele dag niks heeft gegeten en gedronken dus ik begin mij echt zorgen te maken.

Nu zit ze ook onder bed en komt er gewoon niet vandaan. Haar neusje is ook helemaal droog. Ik krijg haar maar niet aan het eten en drinken. Ik heb de arts nogmaals gebeld en die zei dat het nu nog iets te vroeg is om haar meteen weer te brengen omdat ze gisteren nog heeft gegeten en gedronken. Wat ik ook wel begrijp. Maar toch.....

Ik ben bang dat ze uitdroogt. Hij heeft gezegd dat als er morgen nog geen verbetering is, ik haar weer moet brengen.

Ik maak mij echt zorgen om mijn lieve poezenbeestje..... mijn kleine knuffelbeer :( ik word telkens weer verdrietig als ik denk dat er iets anders aan de hand is. Iets ernstigs.

Ik hoop zo dat de medicijnen nu snel aanslaan. Het breekt mijn hart om haar zo zielig en lusteloos te zien zitten.

Herkent iemand dit?? Zelfde meegemaakt toevallig?
Mijn poes was na twee dagen minimaal eten en drinken uitgedroogd. Dat terwijl ik haar wel nog met een spuitje voer, aangelengd met water, had gegeven. Ik hoop voor je dat ze het redt tot morgenavond.
Eten is heel belangrijk voor katten. Een kat die niet eet is niet ok!

Een kat kan leververvetting krijgen en dan ben je nog verder van huis.

Ik lees dat de dierenarts denkt aan een bacterieel virus?? Dat is bijzonder aangezien het of bacterieel is of viraal. Als het een virus is dan gaat de antibiotica ook niet aanslaan.

Ik hoop dat ze snel opknapt en het mooie zou zijn als het likt om te dwangvoeren
Na een dag wordt het gewoon slechter. Fijn dat je je dierenarts vertrouwt maar kijk ook even naar wat de literatuur zegt. Ik hoop dat dokkie nog even langskomt. Waarom kan je vanavond niet? er is altijd een DA met nachtdienst. En morgenochtend kan toch ook?
Heb je goede ervaringen met je dierenarts? Weet je echt of hij goed is, of kom je er alleen voor een jaarlijkse check-up?

Ik vind het allemaal niet fijn klinken. Het kan griep zijn, maar ook iets ernstigs. Als je vanavond echt niks meer kunt doen, kijk dan in elk geval morgenochtend goed hoe het met haar gaat en onderneem direct actie als je het idee hebt dat het niet goed is. Wachten tot morgenavond kan echt te laat zijn. Dat klinkt wellicht als paniek zaaien, maar ik heb minder goede ervaringen met de symptomen die je beschrijft.
quote:betjebig schreef op 24 maart 2014 @ 22:34:

Mijn poes was na twee dagen minimaal eten en drinken uitgedroogd. Dat terwijl ik haar wel nog met een spuitje voer, aangelengd met water, had gegeven. Ik hoop voor je dat ze het redt tot morgenavond.

Ja dat bedoel ik, die van TO doet helemaal niks.

met dwangvoeren krijg je wel wat binnen maar dan ook is extra vocht vaak nog nodig. het vervelende is dat zolang de kat niet genoeg vocht heeft ze zich niet beter gaat voelen.
Meds, je bent me steeds voor!
ik snap ook niet waarom er niet getest is op nier of leverfalen
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 maart 2014 @ 22:41:

[...]

Ja dat bedoel ik, die van TO doet helemaal niks.

met dwangvoeren krijg je wel wat binnen maar dan ook is extra vocht vaak nog nodig. het vervelende is dat zolang de kat niet genoeg vocht heeft ze zich niet beter gaat voelen.Mijn poes was ook wel heel erg ziek, geen griepje. Ik heb ook ervaring met griep bij katten, en meestal knappen ze van de metacam heel snel op.
Ik vind het ook raar van de dierenarts, het klopt niet. Met deze symptomen wil je op zijn minst een bloedje, vocht enz..

Waarschijnlijk heeft poes injectie pijnstiller gehad, voor hetzelfde geldt heeft poes verminderde nierfunctie en dan is de pijnstiller ook niet een heel handige keus (afhankelijk welk middel)

Vind deze symptomen ook niet iets om tot morgenavond mee te wachten
als de DA metacam heeft gegeven dan is het in ieder geval nu uitgewerkt. Ook een reden om weer aan de bel te trekken. De kat voelt zich niet fijn
Thanks voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk. Ik ga deze ochtend met r naar de dierenarts. Ze eet en drinkt nog steeds niet. De dienstdoende arts wilde mij gisteravond laat niet helpen, ondanks dat ik zei dat ik vind dat haar toestand verslechterd. Maar ik ga zo om 9 uur meteen bellen en hopelijk kan ik meteen terecht. Ik ga geen risico's lopen
Goed besluit, Lielie! Hopelijk komt het goed met poes, succes!
Thanks! Ze is net opgenomen bij de dierenarts voor onderzoeken. Hoop zooo dat het allemaal meevalt!!! Hoor vanmiddag de uitslag!
heel veel succes!! Ben benieuwd hoe het afloopt!
Fijn dat er goed naar haar gekeken wordt nu.
Herkenbaar! Wij hadden zondag precies het zelfde met onze kat. Niet eten/drinken, spugen, koorts en pijn! S'morgens naar de DA geweest. Anti-bionica, anti- braakmiddel en ontstekingsremmer geïnjecteerd. Maar ze werd alleen maar zieker, bleef spugen. Ze mocht s'avonds naar de kliniek komen en ze is daar nu nog steeds. Er is al heel veel uitgesloten, maar we weten nog steeds niet wat ze mankeert. Maar door de corticosteroïden die ze daar krijgt voelt ze zich nu wel beter en eet ze weer wat.

Balen hè, als je je beestje zo ziet lijden?!
Ach wat een narigheid... Hier inderdaad ook wel eens een kat met griep gehad. Koorts tot over de 40 graden maar hij knapte gelukkig direct op na de injecties.

Ik hoop dat het goed komt met je poes. Sterkte hoor.
Heb je nog iets van de DA gehoord lielie?
Ik heb inderdaad vanmiddag de uitslag gekregen..

Mn meisje heeft dus geelzucht en een ontsteking aan dr galblaas. Gelukkig geen bloedarmoede en ook geen koorts meer.

Ze weten niet of dr alvleesklier ook mee doet, daar gaan ze nog meer testjes voor doen. Dus de uitslag ontvang ik morgen. Ze moet deze dagen nog wel aan het infuus want ze was idd (voor zo'n jong katje) flink uitgedroogd. En ze wil nog steeds niet eten uit haar zelf, dus denk dat ze nog steeds beroerd is. Zolang ze dat niet doet dan moet ze aan het infuus blijven.

Wellicht gaan ze misschien ook een leverpunctie doen, maar das nog niet aan de orde.

Op de echo waren gelukkig geen afwijkingen te zien. Dr nieren zagen er ook goed uit.

Ze heeft dus wel wat lever problemen.

Ik was net nog eventjes bij dr en het infuus heeft haar wel goed gedaan. Ze zag er ietsje levendiger uit dan toen ze nog thuis was. Was echt blij om mn kleine poezenbeestje ff te kunnen knuffelen! Maar ze is in hele goede handen!!

Kans dat ze de rest van dr leven op dieet voer moet. Maarja als dat alles is? En sowieso voorlopig aan de medicatie!
Gelukkig kon je toch nog terecht. Beterschap voor poes, ik hoop dat ze snel opknapt!
Oei, dat is niet niks! Echt goed dat je vanochtend algegaan bent, arm beestje.

Ik duim dat haar alvleesklier niet is aangetast, want dat zou flink beroerd zijn.

Afwachten en duimen dus!
Alvleesklier is gelukkig niet aangetast! :D

Maar ze eet en drinkt nog steeds niks uit haar zelf, en zit nog aan een infuusje..

Gaan waarschijnlijk toch een lever punctie doen.
he bah wat naar TO. Ik hoop dat het snel beter gaat met je kat en wat fijn dat je toch met haar terug naar de DA bent geweest.
Thanks Meds. Je had ook helemaal gelijk. Ben ook zo blij dat ik er op tijd bij was.
Hoe is het nu met poes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven