Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Wat vreselijk Nemo die hitte, niet normaal. Kan me voorstellen dat je dat niet helemaal trekt. Succes met de volgende groep!

Etosha ik vind je verhalen steeds zo leuk. Ook lekker dat je nu iets rustigere tijden op je werk hebt. Geniet ervan ieder geval!
Hallooooo.

Even snel dan. He hier heb ik wel bewerk-mogelijkheden qua schrijven enzo.

Ik heb in sneltreintempo, nee tgv-tempo wat gelezen dus wat me bijgebleven is:

Marg, superknap, gefeliciteerd (en ik had niet anders verwacht)

en Cadi, wat ben je verstandig. Ik heb over overspannenheid die termijn van drie jaar gehoord. Ik hoop dat alles goed gaat.

En ik moet zo lachen om de persoon die een hond gekregen heeft. Ik heb het niet gelezen maar wel gevisualiseerd.

Hier alles goed overigens.
WOW! 55 graden.. dat is niet nix. En ik maar klagen hier met dik 30 graden. Ik beloof dat ik niet meer mopper!

Vandaag lekker gezwommen in ons bergmeer. Een vrij grote, aangelegde plas met (jakkes) bruin water. Maar het is heel schoon en als het nog niet te lang warm is geweest, lekker fris. Als het een tijd heel warm is, 'kiept' het water en zwem je in een soort warm bad. Dat is op zich best lekker, maar niet als het buiten ook al 30 graden is.. Dan is het op zich wel lekker om af te koelen in het water en niet om nog warmer te worden.

Ach, ik klets weer veel te veel.

Nemo, denk dat het wel normaal is dat je even in een dal terecht komt. Het is ook niet niets wat er gebeurd! Je relatie is voorbij, je zit in een vreemd land en moet je voorbereiden op weer een heel nieuwe start in NL. Ik denk dat het heel normaal is dat je even niet zo happy bent. Neemt niet weg dat ik hoop dat je heel snel weer happy bent hoor!!!! Zet m op!! Alles komt weer op z'n pootjes terecht en uiteindelijk kom je uit elk dal sterker terug!

In totaal ben ik zo'n 30 euro kwijt geraakt aan die stomme weddenschappen. Het is hier heel erg 'in' om te wedden. Mijn collega/vriendin zette vaak in en dan zette we samen geld in. Ach, het was alleen al ontzettend lachen! We hebben een aantal combi-weddenschappen (groter risico, maar ook grotere winst met weinig inzet) afgesloten en bij gebrek aan grote wedstrijden kozen we dan voor nietszeggende chinese wedstrijden. Of finse. Die hadden we meestal bij stom toeval goed, maar de grote wedstrijden gingen iets te vaak fout.

Weet je wat het leukste was? Ik kende Kathi al een tijdje, maar vrij oppervlakkig. Ze is een moeilijk te doorgronden vrouw (iets jonger dan ik). Sinds het EK en onze belachelijke weddenschappen, zijn we veel dichter bij elkaar gekomen en hebben we het echt gezellig. Alsof er een soort muur verdwenen is. We zijn nu veel meer vriendinnen geworden. En dat is een hele grote winst!!

Callie, berusten in de zin van ik vertrouw erop dat het goed komt. Wil ook niet teveel druk bij hem neerleggen. Had het er van het weekend nog over met een goede NL vriendin hier. Zij kent het ook, haar vader is nog later gescheiden dan 'mijn lief' en vond het ook vreselijk dat haar vader weer een nieuwe vriendin kreeg. Het is en blijft lastig, en hoe ouder je wordt hoe moeilijker het ook is, lijkt het wel.

Zij zei ook, je kunt er niets aan doen. De tijd moet het doen. Ze moeten er aan kunnen wennen dat hun vader iemand anders heeft. Het enige wat ik nu kan doen is er op blijven vertrouwen dat het goed komt. Dus dat doe ik ook maar. Neemt niet weg dat ik mezelf soms echt voor gek verklaar, dat ik als een stom, debiel schaap hier zit te wachten (al heb ik wel lol hoor!).

Mijn zoon is bijna 2 en dus nog te klein. Hij heeft hem ook nog maar 1 keer gezien, heel kort, dus dat is niet blijven hangen, denk ik.

Etosha, geweldig dat het zo leuk is bij jullie!!! FIJN!!! Van harte met je verjaardag. Handig ook, zo'n tuinman . Als ie vervelend wordt, heb ik nog 2804 rozebottelstruiken die ik nodig had moeten snoeien.. Gek wordt ik er van!!

Nou, ik ga douchen en lekker bankhangen!
Tis maar stil hier!

Hoe is t weer in NL? Hoorde iets over mooi weer...

Nemo: nog steeds zo heet bij jou? Hier is het alweer wat minder, gelukkig.

Hmm, ik kom dus ook niet verder dan een weerpraatje...
Mooi weer? Mooi weer? Een of andere debiel had voorspeld dat het heeeuuul erg warm zou worden, zeker wel 29 graden. Dus ik als een bezetene gister in de avond nog 3 wassen gedraaid, snel buiten gehangen, zit ik op mijn werk en begint het me toch te gieten, ja hoor, ook hier over mijn was heen Alsof ik niets anders te doen heb dan weer opnieuw wassen. Het was wel benauwd maar heb weinig zon gezien vandaag. Misschien dat het in het oosten, noorden en zuiden anders was maar hiero dus niet. Kindjes half nakend naar school gestuurd want tsja....het zou warm worden.

Begin nu wel een beetje benieuwd te worden wat er hier aan de hand is, de sirenes vliegen me sinds een half uur om de oren, hoezo nieuwsgierig?

Zo, ga mijn mandje opzoeken, ben gesloopt na middagje en deel van de avond met vriendin met 2 koters à la Isiss.
Ine, wil jij nog een hondje kado?
Hier in het oosten, geen regen en tropisch warm!
quote:findingnemo schreef op 29 juni 2008 @ 19:58:

Het is hier zooo heet! (wanneer krijgen we eens een zwetende smiley?) Hier hebbie hem

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Haha ik zie wel dat the talk of the town tegenwoordig het weer is. Zal ik ook een duit in 't zakje doen. Hier is het ont-zet-tend heet, zo tegen de veertig graden. Gister was 't opeens onder de dertig, heeeeeerlijk fris. Ik heb een ventilator gekocht voor 25 euro en dat zijn de beste 25 euro die ik besteed heb de afgelopen maanden.

De stad is zó groot, dat je ook niet zomaar even weg kan. Een tuin ,ik ken niemand met een tuin, en de stad uit, pfff dan ben je weer úren verder. Er zijn wel parken (héél vol) en er zijn openbare zwembaden en gedeelde zwembaden bij flats (bij de mijne niet, maar sommige vriendinnen wel). Ik ben nog niet geweest want ik krijg uitslag van zwembadwater.

Maar, wonderbaarlijk genoeg, trek ik 't eigenlijk prima. Ik denk omdat het geleidelijk aan warmer is geworden, niet opeens van 25 graden in Nederland in 40 graden Spanje gedumpt worden. Ik ben helemaal niet verbrand, ga gewoon er op uit en loop ook overdag grote stukken (wel met water en ik zweet me gek natuurlijk ). Is dat integratie of wat . Heb trouwens ook een waaier bij mijn standaarduitrusting zitten haha.

Een paar dagen terug was ik naar de film geweest en toen had ik 't zo koud gekregen in de bios, ben er niet meer aan gewend haha. Ik was naar Sex and the City gegaan en dat was echt super! Wat een feelgood movie, ik heb twee en een half uur zitten smilen. Loved it loved it loved it.

Ik heb ook ontzettende zin naar de kust te gaan, het wordt vast heerlijk. Ik kan dan mijn eigen appartement zo inrichten als ik zelf wil, en ik droom van op de fiets naar mijn werk Het wordt vast geweldig!!!
Maar Marg toch!

4 kirrende midveertigers die zich gedragen als hopeloze twintigers!

Niks voor mij, brrrr.

Y en ik zijn nog steeds erg ondersteboven van het gebeuren van dinsdag. Mén wat een schrik!

Zal wel even duren voor deze gebeurtenis gezakt is.

Zijn bedrijf belde net, alle personeel zat bij elkaar en ze hadden hem op de speakers gezet en hij deed zijn verhaal en zij het hunne.

Het is voor hun ook erg traumatisch.

Ze stonden erbij en keken naar hem. Brrrr. Grijs en met wegdraaiende ogen.

Ik heb dat dus niet gezien, toen ik in het ziekenhuis kwam was ie alweer redelijk normaal. Zo bruin als een Turk

Maandag wil ie wel weer gaan werken, zal wel raar voor hem zijn, aan het bureau zitten waar ie dacht dat ie doodging.

Het hakt er hevig in.
Yasmijn

(We hebben je dringend nodig op de Eten-pijler. Poezewoes en ik zijn wanhopig op zoek naar jouw Sangria-recept. )
Ik ben er al geweest
quote:Cadi schreef op 02 juli 2008 @ 23:25:

Ine, wil jij nog een hondje kado?

Hahahaha.. lach maar!! Heb er een waarschuwing aan overghouden zelfs!! Foei!

Yas, wat is er gebeurd dinsdag??
Even knip en plak:

Hij voelde dinsdag op zijn werk hele erge steken in de hartstreek. Echt heel erg. Hij viel weg, werd grijs, linkerarm enz, alle symptomen van een hartinfarct.

Ambulance was er in 5 minuten. Zij dachten ook dat het een zwaar infarct was.

Ik werd gebeld door een collega van Y, er werd me verteld wat er was, ik schrok me wild, als een gek naar de eerste hulp.

Daar lag ie met zuurstof in de neus, slangen en plakkertjes en monitoren en ze dachten nog steeds dat het een infarct was.

Ik keek hem aan en hij keek mij aan met tranen in de ogen.

Er werd een hartcatheresatie gedaan op de thoraxafdeling, de weg naartoe was ook een hel, want nog steeds een infarct dachten ze, en de catherisatie duurde eeuwen! Mijn zoon kwam eraan, en daar zaten we te wachten.

Ex man was er ook bij, gelukkig. Ik stond er niet alleen voor.

Ze gingen dus via de lies met een kabel door de vaten naar het hart. En alles bleek goed, wat het hart en de vaten betreft.

Het is dus een spastische slokdarm, dat geeft dezelfde symptomen als een infarct.

Daarna werd ie naar de hartbewaking gebracht waar ie plat moest blijven tot een uur geleden ivm de wond in de lies.

Je wordt wel even met de neus op de feiten gedrukt.

Op de EH duurde het al zo lang, ik had in gedachten alles al geregeld, hoe we zouden gaan leven met een hartpatient en alles.

Y deed dat in de ambulance, hij was er toen weer redelijk bij, en vroeg zelf aan de broeders hoe de bloeddruk was enz.

Plus dat ie aan het wachten was op een tweede, die erover heen zou gaan en het dan niet zou overleven.

Later op de hartbewaking kwam er een sociaal verpleegkundige, want het hakt erin, hoor! Wij beiden dachten dat het einde verhaal zou zijn, of anders een heel ander leven.

Die man was erg leuk, en praatte heel gezellig met ons.

Uren van doodsangst toch wel, dus daar 'moet over gepraat worden" :-))

Was een hele leuke vent, die ons weer de boel liet relativeren.

Ik zei steeds: dit kan niet, hij is veel te jong voor een infarct. dat bleef ik maar herhalen. Werd ook goed opgevangen door de verpleging.

Nu moet ie rusten ivm de wond in de lies, kalm aan doen een paar daagjes. En medicatie voor de slokdarm.

Spastische slokdarm, hoe verzin je het? :-))

Wat er allemaal door je heen gaat... ik ben te jong om weduwe te zijn enz. Ben nog niet eens met hem getrouwd

Beide ouders aan de andere kant van de wereld, ik zat zo in dubio, moet ik bellen? Zijne in de west, mijne in de oost.

Niet gedaan en maar goed ook!

Maar ik vond dat erg moeilijk. wel niet wel niet.

Want je weet de gevolgen niet.

Dat was het dus. Hij heeft nu nog een pijnlijke borst, een soort van spierpijn en een pijnlijke lies.

Gisteravond kwamen zijn ouders terug van vakantie en wat blijkt?

Zijn moeder heeft het ook. Een spastisch slokdarm.

En als je zo'n aanval hebt, alle symptomen zijn die van een infarct.

En hij heeft een geneeskundige achtergrond van Defensie, dus hij herkende zelf alles en zei direct tegen de collega's: bel 112 want ik heb een infarct. En dat zeiden de broeders ook.

Dus we hebben een paar uur angst gehad, zeg!
Wow, Yas, wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn. Dan wordt je je inderdaad weer even heel erg bewust van hoe relatief eigenlijk alles om je heen is en hoe belangrijk het is dat je geniet van alle tijd die je hebt samen. Gelukkig is het goed afgelopen.. dat had heel anders kunnen zijn.

En nu? Moet hij medicijnen blijven gebruiken? Is hij weer thuis?

Yas, voor jullie een knuffel!
Thanks.

Hij is thuis, maar een stuk tammer als normaal Veel minder praatjes, ghegheghe.

En hij heeft net zijn laatste sigaret opgestoken, zegt ie. Zegt ie.

Heeft medicatie voor een maand, daarna gaan we met de huisarts praten over of er nog wat onderzocht moet worden.

Stel je voor dat je zo'n aanval in de auto krijgt. Da's een enge gedachte.

Maar het kan ook eenmalig zijn. Je weet het niet. Als de huisarts niet op vakantie was, dan waren we daar al geweest uiteraard.

We zijn er allebei nog van onder de indruk.
quote:Margaretha2 schreef op 03 juli 2008 @ 11:02:

Ik heb ook ontzettende zin naar de kust te gaan, het wordt vast heerlijk. Ik kan dan mijn eigen appartement zo inrichten als ik zelf wil, en ik droom van op de fiets naar mijn werk Het wordt vast geweldig!!!

Is dit hypothetisch? Of ben je al erg bezig met ergens anders settelen?

Yas: dan zit er maar één ding op: elkaar heel goed verwennen & blij zijn met elkaar! Lekker wijntje, kaasje, filmpje op de bank, etc.

Ine: haha, die hond!

Hmm, verder is m'n korte termijn geheugen zeer korte termijn.

Es: hoe gaat 't met de scriptie?

Nemo: las van Hicha dat 't 'nog maar' 40 graden is nu, is 't vol te houden? Leuke groep?

Moon: hoe is't met de banenjacht?

Jooles: in welke fase van de verwerking zit je nu?

Etosha: doe nog 'ns wat van die leuke Afrikaanse woordjes!

En nou ga ik naar huis, 'n laptoploos weekend want 't apparaat is niet meer werkend. Volgende week hopelijk weer.
Cadi: en, koters weer in normale doen wakker geworden?
Yas Kan me voorstellen dat je je wild bent geschrokken. Mijn vader heeft ook eens zoiets gehad. Was ook loos alarm, maar zo'n telefoontje van de secretaresse: uw man/vader is zojuist door een ambulance opgehaald, wilt u zo spoedig mogelijk naar dat en dat ziekenhuis gaan? Hakt erin inderdaad.

Qua woordjes: ik hoor het haast niet eens meer, maar als ik even nadenk vallen me de volgende dingen te binnen:

"Wil je koffie, liefie?" "Ja, leuk, koffie!"

Iets dat grappig of leuk is, is snaaks.

Iets dat schattig is of er schattig uitziet, is olijk.

En gisteren heeft hij voor het eerst gefietst, heel hard roepend dat hij heus wel fietsen kon en dat hij ook best wist wat en terugtraprem is, waarna hij in de heg belandde. Midden in Amsterdam.

Morgen gaan we vier dagen kamperen op Texel, onze verjaardagen daar samen vieren. Heb er erg veel zin in!
Yas dat is wel heavy zeg!!!! Pff kan me voorstellen dat dat erin hakt!!!

Etosha, wat klinkt dat heerlijk, veel plezier!!

Isiss, ik ben daar heel erg mee bezig, maar vooralsnog alleen in mijn hoofd . Waar vriend woont zijn ze wel overal fietspaden aan 't aanleggen zag ik in de lente, dus vanaf toen droom ik weer van fietsen. En het lijkt me heerlijk de stad uit te gaan, ook als weer in een andere stad ga wonen want de steden daar zijn veel kleiner. Ik heb ook gruwelijke zin om iets voor mezelf te hebben en kijk ook op huizensites en makelaars-sites, maar wil me natuurlijk nog niet vastleggen voor ik weet wat ik kan besteden en waar ik ga werken. Mijn hospita from hell zorgt er wel voor dat ik graag weg ga hier. Ik hoop echt zo dat 't snel lukt met werk vinden, het is een rottijd om werk te zoeken en Spanje heeft de hoogste werkeloosheid van Europa! Maar daar probeer ik me niet al te veel op te focussen, ik probeer positief te zijn en goeie dingen aan te trekken
quote:Ine schreef op 03 juli 2008 @ 13:30:

[...]

Hahahaha.. lach maar!! Heb er een waarschuwing aan overghouden zelfs!! Foei!

Yas, wat is er gebeurd dinsdag??Nee, dat meen je niet? Wat heb je dan in hemelsnaam fout gedaan? Jezus, ik werd op het topic gewezen en dacht....hetzelfde als jij. Jij hebt toch niet meegedaan aan het vrijgeven van privacy gegevens? Ik vind dat een (vette) discussie best mag maar vrijgeven van privacy is idd not done (ik zou althans uit mijn plaat gegaan zijn), Dus vertel
En pffft, verder reageren zit er niet in. Ik moet echt dringend naar bed toe. Vannacht weer een drakennacht (wanneer houdt dat eens op????) En ja Isiss, mijn kindjes zijn overdag schatjes maar de jongste maakt er des nachts een potje van waardoor ik dus elke uur wel 'n keer overeind zit. Ook niet bevoorderlijk voor de slaap.

Marg, mogen de Goden je goed gezind zijn en een baan aan de kust voor je hebben met een tuin aan het strand

F*ck, waarom kan ik nou niet verder lezen als ik hier in dit scherm zit, mijn geheugen heeft nog steeds last van dementie......

Ach ja Yas en Yasman. Hee, dat laatste wist ik nog niet. Familiair belast dus? Hoe gaat zijn moeder ermee om? Misschien ook eetpatroon veranderen? Ach, ik roep maar wat, ik moet slapen.

Ajuukes, (arme Isiss zonder laptop)
't Is ondertussen wel heel erg mosterd, maar Rianne: wat gaaf!!! Ik heb ooit in Azie met Manta Rays gezwommen en volede me toen al heel stoer (was ook superindrukwekkend), maar met haaien...da's pas stoer! (en stiekum ook eng )

Yas, sterkte! Wat een verhaal en wat schrikken, zeg! Ben benieuwd wat er bij het onderzoek straks uitkomt. Enne, heeft ie zich idd aan z'n laatste sigaret gehouden

Etosha, wat heerlijk, ik blijf blij worden van je verhalen. *zwijmel* veel plezier op Texel dit weekend!!!

En Isiss, verwerking gaat goed. Denk dat ik me er ondertussen gewoon bij neer heb gelegd en het is goed zo. Zit nu wel ff met andere zooi, maar daarover meer in AK... Succes trouwens met je laptoploze weekend

Verder zwaai naar iedereen!!!
Cadi, die ernstige waarschuwing kwam voor het kopiëren van de tekst. Ik was goed op dreef, zeg maar.. :s, en toen TO zei dat haar man die MP advertentie had geschreven viel mij op dat dat niet klopte. In de tekst stond 'mijn man heeft een hondje gekocht'. Dus heb ik de tekst vanuit een andere post gekopieerd, niet vanaf MP en zonder haar gegevens, alleen maar omdat het niet klopte wat ze zei.. (Ik moest ongesteld worden, is dat een excuus?? Normaal ben ik altijd heel aardig ). Ik heb niet meegedaan met het raden naar TO's identiteit etc. Daar houd ik helemaal niet van en dat lijkt me ook niet de bedoeling van dit forum. Iedereen mag hier prijsgeven wat hij/zij wil, maar als anderen ineens jouw privegegevens op tafel leggen, is dat wel heel erg flauw.

Al met al vond ik een waarschuwing wel wat overdreven, maar oké.. ik zal me weer gedragen .

Lastig trouwens dat je 's nachts niet aan een stuk door kan slapen. Dat breekt je zeker op. Hoe oud is je jongste? De mijne is bijna 2 en slaapt als een roos.. van 19.00u 's avonds (als hij dat al redt, meestal is het eerder 18.00u) tot soms wel 11.00u 's ochtends! Meestal wordt hij iets vroeger wakker, maar als ik jouw verhaal hoor, leef ik in luxe.. Wat lijkt me dat vervelend om elke nacht zo gestoord te worden. Een keertje is geen probleem, maar op de duur wordt je zo prikkelbaar als het elke nacht gebeurd.

Hier verder geen nieuws. Probeer hem te pakken te krijgen, maar is nog niet gelukt. Zal straks nog een poging doen. Vanaf 12 juli heeft hij bouwvak, dus ergens daarna wilde hij komen. Ik hoop er nog steeds op, maar ik ga me er niet meer druk om maken. Er is hier een chronisch gebrek aan leuke mannen, ze zijn hier allemaal licht gestoord of hebben een alcoholprobleem, dus op zoek naar iets anders leuks zit er ook nog niet echt in..

Afgelopen week was er een wanhopige, wat oudere, NLer. Hij is hier op vakantie en is op zoek naar een vrouw. Dik, dun, oud of jong.. het zou hem een zorg zijn, als het maar een vrouw is. Zo wanhopig dat het er aan alle kanten afstraalt. En hij vergeet ook wat je gezegd hebt, dat is nog het ergste, vind ik. Vandaag vertel je hem iets over jezelf en morgen vraagt hij precies dezelfde vragen weer. Alsof je nog nooit met hem gepraat hebt. Nou, nee, bedankt..

Jooles, fijn dat je je er goed onder voelt. Of nou ja, goed is misschien ook niet het juiste woord. In ieder geval het kunt relativeren. Is er nog niemand anders in beeld? Je had toen toch die Duitse date?

Isiss, vervelend van je laptop.. Ik ben zo verslaafd als wat aan internet. Toen ik de laatste keer in NL was viel bij mijn ouders de internetverbinding uit. Jee.. dat was gek! Ik kan me normaal prima vermaken met een boek, maar je raakt zo gewend aan even email kijken of even forummen..
Haha ik moet helemaal niet ongesteld worden en heb me toch een gruwelijke ruzie achter de rug met die heks van een hospita van me. Die vindt 't tegenwoordig vervelend als ik in de huiskamer zit als zij er ook is

Ik lach omdat 't zo ontzettend belachelijk is, maar ik baal er stiekem wel van. Heb haar flink van repliek gediend gelukkig, maar de sfeer in huis is niet echt geweldig zoals je je kan voorstellen. Bah bah bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven