Hygiëne Marokko
woensdag 26 maart 2014 om 21:55
donderdag 27 maart 2014 om 14:21
Neem zo een antiseptisch middel mee en reinig daar regelmatig je handen mee.
Ik krijg de eerste dagen in dit soort landen ook last van diarree, ook in Marokko gehad.
Heeft denk ik niet zoveel met hygiëne te maken maar met de omstelling van water.
Ik krijg de eerste dagen in dit soort landen ook last van diarree, ook in Marokko gehad.
Heeft denk ik niet zoveel met hygiëne te maken maar met de omstelling van water.
Girls compete with each other, women empower one another
donderdag 27 maart 2014 om 14:26
quote:augurkje1 schreef op 27 maart 2014 @ 10:31:
Het klinkt alsof ik beter een ander land kan gaan uitzoeken.
Lijkt me niet echt lekker ontspannen zo.Hoezo? Volgens mij is de teneur dat Marokko qua eten en drinken niet erg gevaarlijk is. En als je buiten Europa of VS gaat reizen, moet je nou eenmaal altijd een beetje nadenken. Op een georganiseerde rondreis langs hotels wordt veel van dat nadenken ook nog voor je gedaan, dus dan zou ik me al helemaal niet druk maken.
Het klinkt alsof ik beter een ander land kan gaan uitzoeken.
Lijkt me niet echt lekker ontspannen zo.Hoezo? Volgens mij is de teneur dat Marokko qua eten en drinken niet erg gevaarlijk is. En als je buiten Europa of VS gaat reizen, moet je nou eenmaal altijd een beetje nadenken. Op een georganiseerde rondreis langs hotels wordt veel van dat nadenken ook nog voor je gedaan, dus dan zou ik me al helemaal niet druk maken.
donderdag 27 maart 2014 om 14:45
Ik heb in Marokko heerlijk gegeten van de stalletjes. Ik vind dat de restaurants waar de toeristen komen weinig keuze bieden en dat tegen veel hogere toeristenprijzen. Water uit de kraan moet je daar niet drinken. Eigenlijk heb ik zonder probleem in Marokko alles gegeten wat los en vast zat. Ik zal ook gerust eens uit een kopje hebben gedronken omgespoeld met lokaal kraanwater. Ik kon ook niet altijd kieskeurig zijn want maakte een rondreis en zat soms in the middle of now where. Ik keek wel goed uit of vlees goed verhit/gaar was en at alleen fruit uit schil. Ik heb Marokko ervaren als een land waar je gerust wat kan eten, ook van de stalletjes. Het ergste vond ik soms de gore WC met zo'n gat in de grond en geen WC papier maar alleen een emmer water. Ik zou je dan ook aanraden om altijd een rol WC papier mee te nemen. En natuurlijk genoeg mineraalwater maar dat kan je daar volop krijgen overal. En zet een zonnebril op in de souks of andere plaatsen waar ze dingen aan je willen verkopen, dat helpt toch wel. Ze spreken je minder aan als ze geen oogcontact krijgen. Je wordt daar soms helemaal gek van lui die hun spullen aan je willen slijten. Als je wel wat wil kopen, heb geduld. Het onderhandelen is een soort sociaal spel, je hebt veel tijd en geduld nodig om iets voor een beetje een normale prijs te krijgen. Ze proberen er toch de hoofdprijs uit te slaan want in hun ogen zijn wij allemaal rijk. Veel plezier!
donderdag 27 maart 2014 om 22:34
quote:hebjehaarookweer schreef op 27 maart 2014 @ 14:26:
[...]
Hoezo? Volgens mij is de teneur dat Marokko qua eten en drinken niet erg gevaarlijk is. En als je buiten Europa of VS gaat reizen, moet je nou eenmaal altijd een beetje nadenken. Op een georganiseerde rondreis langs hotels wordt veel van dat nadenken ook nog voor je gedaan, dus dan zou ik me al helemaal niet druk maken.Je hebt gelijk, misschien moet ik het maar gewoon eens proberen!
[...]
Hoezo? Volgens mij is de teneur dat Marokko qua eten en drinken niet erg gevaarlijk is. En als je buiten Europa of VS gaat reizen, moet je nou eenmaal altijd een beetje nadenken. Op een georganiseerde rondreis langs hotels wordt veel van dat nadenken ook nog voor je gedaan, dus dan zou ik me al helemaal niet druk maken.Je hebt gelijk, misschien moet ik het maar gewoon eens proberen!
donderdag 27 maart 2014 om 22:54
Wat gaaf dat je plannen hebt om dit mooie land te bezoeken !
Ik ben er in januari op vakantie geweest en heb eigenlijk helemaal niet nagedacht over dit onderwerp..
Heel stom, maar daar hadden we het eigenlijk de laatste dag pas over...
Ik heb mijn tanden gewoon gepoetst met kraanwater, bij ieder lokaak tentje gegeten, ook bij mensen thuis!
Valt allemaal denk ik wel mee, maar het is uiteraard bij iedereen anders!
Ik eet thuis ook heel vaak producten die best ver over datum zijn..
Denk dat we heel veel meer aan kunnen dan er altijd wordt gedacht hoor!
Ik ben er in januari op vakantie geweest en heb eigenlijk helemaal niet nagedacht over dit onderwerp..
Heel stom, maar daar hadden we het eigenlijk de laatste dag pas over...
Ik heb mijn tanden gewoon gepoetst met kraanwater, bij ieder lokaak tentje gegeten, ook bij mensen thuis!
Valt allemaal denk ik wel mee, maar het is uiteraard bij iedereen anders!
Ik eet thuis ook heel vaak producten die best ver over datum zijn..
Denk dat we heel veel meer aan kunnen dan er altijd wordt gedacht hoor!
donderdag 27 maart 2014 om 23:08
@Flashy
Door ziekte kun je uiteraard uitdrogen en dat gebeurt in het warme buitenland nog sneller door de hogere temperaturen. Door de suiker wordt het water dat je drinkt sneller in de bloedbaan opgenomen als je uitgedroogd bent. Zoetstof heeft dat effect niets (En Het zout vult de tekorten aan die je krijgt doordat je met de diarree ook zout verliest).
Door ziekte kun je uiteraard uitdrogen en dat gebeurt in het warme buitenland nog sneller door de hogere temperaturen. Door de suiker wordt het water dat je drinkt sneller in de bloedbaan opgenomen als je uitgedroogd bent. Zoetstof heeft dat effect niets (En Het zout vult de tekorten aan die je krijgt doordat je met de diarree ook zout verliest).