Motorrijders hier?

11-03-2014 14:34 120 berichten
Hee, hallo dames op de motor!

Ik heb een vraagje. Morgen ga ik proefritjes maken op twee motoren die ik op het oog heb. Alleen... de motoren die ik mooi vindt zijn een slagje groter dan de motor waarop ik gelest heb. Ik ga dus voor het eerst op een andere motor, en dan meteen ook groter. Nu ben ik zelf geen kleintje (1.84) dus ik heb wel een groter modelletje nodig.

Maar ik vind het nogal spannend!

Tips waar ik op moet letten? Verkooppraatjes van de dealer heb ik niets aan; ik wil een motor waar ik goed op weg kan en graag ervaringen van andere dames.

Ik ga morgen op een Yamaha Dragstar Classic XVS650 rijden en op een Midnightstar 950.
Alle reacties Link kopieren
Whopper enjoy!

Yoshe thanks voor de lijst!

Waarom geen chopper? Tja, vind ik gewoon minder mooi. Ben nu idd naar een bandit aan het kijken.

En een Ducati monster? Iemand daar ervaring mee?
quote:moppie0407 schreef op 26 maart 2014 @ 11:46:

Whopper enjoy!

Waarom geen chopper? Tja, vind ik gewoon minder mooi. Ben nu idd naar een bandit aan het kijken.

Ik heb dus een Bandit en ben er zeer tevreden mee,rijd heerlijk en mankeert nooit iets.

Op een Duc monster heb ik wel eens gereden en is niet mijn ding,Duc,s zijn ook erg duur in onderhoud en materiaal.

Ga gewoon eens proefritten maken op verschillende motoren,dat deed ik ook toen ik wat anders wilde, bij mijn Motorport gaven ze maar al te graag motors mee.

Hiervoor heb ik een Suzuki SV650 gehad,een nogal licht motortje,wel een 2 cilinder dus hij bokte snel,daar heb ik met de Bandit geen last mee.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Net gelezen op de Promotor FB pagina. Binnenkort hebben ze een paar weken dat je een hele dag een proefrit mag maken op diverse motoren. Voor een zeer klein bedrag.
Welke verzekering hebben jullie? Ik ben nu nog gratis all risk verzekerd via de dealer voor 10 dagen, maar moet wel een keus gaan maken dus deze dagen ergens. Ik heb de offerte van die verzekering nog niet binnen, maar heb wel gehoord dat bv fbto een heel handige aan-uit verzekering heeft. Tips?

Oh ik heb zo'n lol op mijn motor

Mijn man is er ook niet af te slaan en zoon is helemaal door t dolle hahaha. ' gaan we nog een stukje mam?'
Ik heb hem verzekerd bij de FBTO, mijn schadevrije jaren van mijn auto tellen ook mee voor de motor. Ik heb hem redelijk goed verzekerd. Zie geen voordeel in aan-uit-verzekeren, wat zou je dan steeds aan en uit willen zetten?

Omdat er bij mij niemand achter op komt heb ik geen opzittende verzekering, voor jou lijkt me dat wel verstandig.
Als je je motor van november tot en met maart in de garage hebt staan, hoef je die maanden toch niet verzekerd te zijn?
Serieuze vraag:

Waarom zijn vrouwen op een motor zo sexy?
Whopper hebben jullie ook een auto? Wij hebben heel goede ervaringen met het 6-wielen plan bij anwb. (Dus in combi met autoverzekering)
quote:badmeester schreef op 27 maart 2014 @ 14:32:

Serieuze vraag:

Waarom zijn vrouwen op een motor zo sexy?Geen idee, ik voel me namelijk op de motor ook niet meer sexy dan in de auto. Voor mij is het gewoon een vorm van vervoer auto, trein, motor allemaal gelijk.
quote:MarijeMarije schreef op 13 maart 2014 @ 21:17:

Gefeliciteerd met je motor! Lekker met het voorjaarsweer ritjes maken. Mijn tip voor met je net gekocht motor: doe een training bij de knmv. Het heette altijd VRO 1, 2 en 3. Nu is het VRO expert, bochten en nog wat. Heel erg leerzaam en je leert meteen je motor een stuk beter kennen. Dan zit je daarna een stuk zekerder erop. Ik probeer zeker elke 2 jaar een training te doen.

En ik rijd een KTM 950 sm, woon-werk en in de vakanties. Heb al een CBR gehad, VTR 1000, V-strom 650 en nu dus de KTM. Hoge fiets, maar superlekker in de bochten.wauw jij hebt veel motoren. en zware ook, die vtr is dat een sp1 of sp2 of een ander type?
das hab ich nicht gewust
quote:whopper schreef op 27 maart 2014 @ 12:35:

Als je je motor van november tot en met maart in de garage hebt staan, hoef je die maanden toch niet verzekerd te zijn?De motorverzekering van FBTO kent geen winterstop, dus die loopt het hele jaar door. Dit jaar hadden we een hele zachte winter, ik heb in januari en februari op mooie dagen ook al gereden. Moet er niet aan denken dat hij dan onverzekerd in de schuur had gestaan en ik er niet op uit had gekund. Daarnaast, wat betaal je nou per maand, die paar euro kun je toch wel missen?
quote:badmeester schreef op 27 maart 2014 @ 14:32:

Serieuze vraag:

Waarom zijn vrouwen op een motor zo sexy?Wat vind je er sexy aan, die plaatjes die je op internet ziet waarbij ze zich in een niets verhullend pakjes over een motor hebben gedrapeerd?
quote:moppie0407 schreef op 26 maart 2014 @ 11:46:

Whopper enjoy!

*Ducati fan meldt zich*

Monsters rijden imho heerlijk. Wel even de standaard uitlaten vervangen door sportuitlaten omdat het geluid daar zo vreselijk mooi van wordt.

Het enige mindere van de Monster vind ik de draaicircel: die is heel groot. Tevens heeft de Monster (net als alle andere ducati's) een droge koppeling en klinkt dat heel erg rammelig als je stilstaat bij het stoplicht. Niet van schrikken dus, van dat geluid.

Ducati heeft de naam onderhoudsgevoelig te zijn en dit klopt ook wel. Aan de andere kant: iedere motor moet goed onderhouden worden. Je bent veel te kwetsbaar om op een slecht onderhouden motor te gaan rijden.

Klein onderhoud is heel goed zelf te doen. Ik vind dat ook leuk: je krijgt toch een band met je motor. Italianen hebben nou eenmaal wat meer liefde nodig dan andere motorfietsen, maar daar krijg je wat mij betreft ook heel veel voor terug.
quote:moppie0407 schreef op 27 maart 2014 @ 15:30:

Whopper hebben jullie ook een auto? Wij hebben heel goede ervaringen met het 6-wielen plan bij anwb. (Dus in combi met autoverzekering)Leasebak. Dus dat wordt m niet...
quote:yoshe schreef op 27 maart 2014 @ 16:34:

[...]

De motorverzekering van FBTO kent geen winterstop, dus die loopt het hele jaar door. Dit jaar hadden we een hele zachte winter, ik heb in januari en februari op mooie dagen ook al gereden. Moet er niet aan denken dat hij dan onverzekerd in de schuur had gestaan en ik er niet op uit had gekund. Daarnaast, wat betaal je nou per maand, die paar euro kun je toch wel missen?Ze maken juist reclame voor de verzekering die je aan- en uit kunt zetten naar behoeft. En of ik die paar euro kan missen doet er niet zo toe, ik betaal niet graag meet dan nodig.
Ben net een half uurtje wezen rijden met mijn aap achterop. Hij vond het super. Zat helemaal te glunderen vanonder zijn helm met mohawk. Mannetje
Vanmiddag mijn zadel opgehaald,er zit nu een stuk zachter schuimrubber in.

van het weekend maar eens uittesten want het gaat stralend mooi weer worden!

Samen met m,n man een ritje Friesland doen lijkt me wel leuk,lekker binnendoor toeren en wat terrasjes bezoeken.
Waar woon je Jamadi? Rondje weerribben is ook mooi om te doen
De weerribben zijn we bekend mee en ze zijn zeker mooi.

Ik woon in de kop van N-H,dus even de Afsluitdijk over gassen en we zijn in Friesland.Vanaf de A dijk rechtsaf langs de dijk rijden is ook prachtig,ff opsteken in bv Makkum voor een plasje en peukje en dan weer verder.

Whopper hoe oud is je zoontje?Prachtig dat hij het zo mooi vindt op de motort.
Hij is 11. En nu ik gespot ben in de buurt willen àlle buurtkinderen een rondje achterop
Rijdt je de 11stedentocht ook mee Jamadi?
quote:yoshe schreef op 27 maart 2014 @ 16:36:

[...]

Wat vind je er sexy aan, die plaatjes die je op internet ziet waarbij ze zich in een niets verhullend pakjes over een motor hebben gedrapeerd?Nee ik bedoelde het echt serieus en dat soort plaatjes bedoelde ik al helemaal niet. Gewoon in motorpak op de motor. Ik vind dat toch vaak erg mooi en vrouwelijk. En ik vroeg mij oprecht af waarom.
quote:yoshe schreef op 28 maart 2014 @ 07:50:

Rijdt je de 11stedentocht ook mee Jamadi?Nee die rij ik niet dat is georganiseerd filerijden,wel doe ik elk jaar mee met de Mios rit met een groepje.meestal rijden we m niet uit want de lunch loopt vaak wat uit en moeten we hard rijden om weer op tijd terug te zijn,haha.
quote:whopper schreef op 28 maart 2014 @ 07:44:

Hij is 11. En nu ik gespot ben in de buurt willen àlle buurtkinderen een rondje achterop Een toekomstige motorrijder dus
quote:jamadi52 schreef op 28 maart 2014 @ 11:09:

[...]

Een toekomstige motorrijder dus Ik hoop het niet. Doodeng!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven