Eindhoven airport

30-03-2014 19:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdagmiddag vliegen mijn vriend en ik terug naar huis(we hebben ook een huis in nederland voor de wintermaanden, dan baten we de winterzaak op de schaatsbaan uit namens de familie) dit keer vliegen we vanaf eindhoven naar faro.

Omdat we tijdens het middaguur vliegen willen we graag lunchen op de luchthaven, nu weten dat er een groot restaurant is voor het inchecken op de eerste verdieping, maar wij willen graag weten of er ook eetmogelijkheden zijn na het inchecken en de controle?
Er zit wel een klein restaurantje/kipsl achtog tentje achter de douane, maar dat is niet heel groot en duuur!!
Hooo!! Lekkerr typfouten! Kiosk achtig moest daar staan!
Ja, er is iets na de security, maar veel meer dan een broodje kun je er dacht ik niet krijgen. Er zitten ook een Ahtogo en Starbucks voor de security en vast voedsel mag je (in tegenstelling tot vloeistoffen) wel meenemen door de security.
Vraagje over het inchecken op Eindhoven airport. Moet je daar ook twee uur van te voren inchecken zoals op Schiphol (op Maastricht is het bv maar een uur)?
Dat hangt van de maatschappij af.
quote:annelaure schreef op 30 maart 2014 @ 20:42:

Dat hangt van de maatschappij af.Dank je voor de snelle reactie.
Als je Ryanair vliegt moet je vooraf online inchecken, bij Transavia kan dat ook, maar kan het ook op de airport. Ik zou voor Eindhoven 1 1/4 uur aanhouden, de afstanden zijn veel korter dan op Schiphol.
Het is trouwens zo te vinden onder de vervoersvoorwaarden op de site van Ryanair:

ARTIKEL 6 — INCHECKEN EN INSTAPPEN

6.1 Alle vluchten werken met toegewezen zitplaatsen, we behouden ons het recht om stoelen toe te wijzen of indien nodig deze opnieuw te wijzigen, zelfs na het instappen in het vliegtuig. Dit kan nodig zijn voor operationele-, veiligheids- of beveiligingsredenen.

6.2 Alle passagiers moeten online inchecken op http://www.ryanair.com/ en hun boardingkaart afdrukken. Vanaf 1 april 2014 zullen bepaalde klanten een mobile boardingkaart kunnen downloaden voor een tarief die u kunt vinden in onze Geconsolideerde Toeslagen Tabel.

Vanaf 4 april 2014 zal de online incheckservice 30 dagen voor elke geplande vertrektijd beschikbaar zijn voor klanten die een toegewezen zitplaats kopen. Klanten die geen toegewezen zitplaats willen aanschaffen kunnen tussen 7 dagen en 2 uur voor elke geboekte vlucht online inchecken en zullen willekeurig een zitplaats zonder kosten toegewezen worden. Zodra een passagier online ingecheckt heeft kan de boardingkaart nog tot twee (2) uur voor elke geplande vertrektijd van elke vlucht opnieuw geprint worden. Elke boardingkaart moet afgedrukt worden op een enkel A4-blad. Passagiers die niet binnen de hierboven genoemde tijden online inchecken zullen een luchthaven inchecktarief in rekening gebracht worden zoals vermeld staat in onze Geconsolideerde Toeslagen Tabel. Klanten die geen boardingkaart op de luchthaven kunnen laten zien zullen een bedrag in rekening worden gebracht voor het opnieuw afdrukken van een boardingkaart zoals vermeld staat in onze Geconsolideerde Toeslagen Tabel

6.3 Indien u nalaat een geldige Boarding Pass te tonen aan de veiligheidsdiensten in de luchthaven of bij de boarding gate en er is nog voldoende tijd om u een nieuwe Boarding Pass te bezorgen zullen wij u een heruitgavetoeslag aanrekenen volgens het tarief voorzien in de Tabel van Ryanair Toeslagen (klik hier om deze tabel te raadplegen).Alle Passagiers die vertrekken vanuit Marokkaanse luchthavens moet hun Boarding Pass aan de check-in faciliteiten van de lokale luchthaven vertonen.

6.4 Alle niet EU/EER burgers , moeten, voordat zij door de beveiligingsvoorzieningen op de luchthaven gaan, hun reisdocumetnen laten controleren en Boarding Pass laten afstempelen aan onze Visa/Document balie.

6.5 Alle eventuele kosten voor Ingecheckte Bagage / of toeslagen voor overbagage moeten betaald worden en uw Ingecheckte Bagage zijn afgegeven bij de de Bag Drop balies (balies voor het inveleren van tassen en koffers) ten laatste veertig (40) minuten voor de geplande vertrektijd van uw vlucht. De Bag Drop balies gaan standaard twee uur voor de vertrek van uw vlucht open.

6.6 Voor alle vluchten dient Uw geldige reisdocumenten voor te leggen waarvan de gegevens overeenstemmen met deze op uw Boarding Pass en dit zowel aan de beveilingingsdiensten van de luchthaven als bij de boarding gate.

6.7 U dient ten minste 30 minuten vóór het voorziene vertrek bij de boarding gate aanwezig te zijn. 20 minuten vóór vertrek gaat de balie dicht. Als u later bij de boarding gate toekomt, wordt u niet meer aan boord van het vliegtuig toegelaten. Mocht u met een latere vlucht willen vertrekken, dan dient u een nieuw ticket aan te schaffen.

6.8 Als u “Instappen met Prioriteit” hebt aangeschaft (klik hier voor Reglement Instappen met Prioriteit) en u meldt zich minstens dertig (30) minuten voor vertrek van de vlucht bij de boardinggate, dan zult u in kunnen stappen vóór passagiers die deze service niet hebben aangeschaft.

6.9 U mag geen warme dranken aan boord van het vliegtuig meenemen, noch uw eigen alcoholhoudende dranken opdrinken.

6.10 Het is verboden te roken in al onze vliegtuigen. Indien u zich niet aan deze regel houdt, kan dit leiden tot strafrechterlijke gevolgen voor u en kan u bovendien verplicht worden ons te vergoeden voor alle kosten die de verstoring heeft veroorzaakt.

6.11 Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid jegens u voor enig door u opgelopen verlies of schade die is veroorzaakt doordat u zich niet hebt gehouden aan de voorschriften van de artikelen 6.1 tot en met 6.10 hierboven.
quote:ericito schreef op 30 maart 2014 @ 20:49:

Als je Ryanair vliegt moet je vooraf online inchecken, bij Transavia kan dat ook, maar kan het ook op de airport. Ik zou voor Eindhoven 1 1/4 uur aanhouden, de afstanden zijn veel korter dan op Schiphol.Onzin ik vlieg ik denk 25 tot 30 keer per jaar met ryanair en transavia vooral op de kleinere vliegvelden van nederland, als je online incheckt is 30 en soms 20 minuten van te voren aanwezig zijn meer dan genoeg, zonder te rennen,
To wil nog eten he en heeft vast ook bagage in te checken.
Even een tip om toch 2 uur van te voren aanwezig te zijn en meteen door de security te gaan. Dit duurt nogal lang nl in Eindhoven..

Vorige maand toen wij vertrokken nl verschillende mensen hun vliegtuig zien missen.

En toen wij aan boord gingen werd er ontzettend veel geklaagd door mensen die het dus maar net gehaald hadden.. En dus echt wel hebben moeten rennen.
Ik lees even mee.straks ook voor het eerst via eindhoven.

Misschien een domme vraag,maar hoe doen jullie dat altijd met vloeistoffen(shampoo etc) als je alleen handbagage meeneemt?
Vloeistoffen in kleine verpakkingen in een doorzichtige hersluitbare zak. Max 10 en het max max 100 ml per stuk zijn en 1 zak pp.

En daar zijn ze dus erg streng op in Eindhoven.

Toen wij er dus waren werden er tientallen mensen die dat dus niet hadden terug gestuurd ondanks dat er een man naast de rij liep te roepen hoe het verpakt moest worden en zakken uit deelde...

En van veel mensen die alleen een trolley bij zich hadden maakten ze die open en keken ze in de trolley.
Dankje dolfje.oh valt me nog mee wat je mee mag nemen.goed dat ze die zakjes uitdelen.dan moet het wel lukken
Zelfgemaakte schupfnudeln meenemen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:mikkie8 schreef op 31 maart 2014 @ 15:06:

Dankje dolfje.oh valt me nog mee wat je mee mag nemen.goed dat ze die zakjes uitdelen.dan moet het wel lukken

Ik zou het wel even van te voren thuis in een zakje doen en in de rij voor de security dat zakje uit je handbagage halen. Dat hield de boel dus behoorlijk op vorige maand toen heel veel mensen dat dus nog moesten gaan doen of teruggestuurd werden.

Gewoon zip/lock zakjes van max 1 liter bij de ah halen.
quote:dolfje schreef op 31 maart 2014 @ 11:31:

Vloeistoffen in kleine verpakkingen in een doorzichtige hersluitbare zak. Max 10 en het max max 100 ml per stuk zijn en 1 zak pp.

En daar zijn ze dus erg streng op in Eindhoven.Viel mij ook op. Op Schiphol nooit gezeik met mijn vloeistoffen, in Eindhoven werd er van alle kanten naar gekeken en overlegd of het wel zo mocht (ik gebruik een alternatief voor de diepvrieszak). En dat gegil erbij, leek de UK wel
Ik ben er in januari nog geweest en je kon er gewoon pasta, hamburgers etc. bestellen.

Wel erg duur, maar dat is altijd zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven