Volg de vos.

28-03-2014 17:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik het ook zo nu en dan gevolgd. Volgens mij had ik er toen ook een topic over maar goed, even een nieuw topic erover maakt ook niet uit.

Net was de moeder het jong aan het wassen dus ik heb hem of haar al gezien. Schattig.

Webcam-vos baart jongen

RIJSWIJK -

De vos in de Oostvaardersplassen die via webcams is te volgen heeft vrijdag jongen gekregen. Het eerste vosje is vroeg in de ochtend geboren. Het is nog niet bekend hoeveel jongen ze heeft gekregen, meldt Staatsbosbeheer. Ook de geboorte was live te volgen.

De vosjes krijgen geen naam. Dat doet Staatsbosbeheer nooit, omdat het geen huisdieren zijn. In de vossenburcht in de Oostvaardersplassen (een natuurgebied tussen Almere en Lelystad) hangen webcams. In het gebied leven ongeveer vijftig vossen. Ze zijn te zien via volgdevos.nl.

http://www.volgdevos.nl/

(ik heb nog geen foto van het jong dus dan maar even deze zolang)

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Masque en Fame, mag ik jullie vragen wat er in vredesnaam leuk aan is om zo'n beestje's hoofd te ontleden en weer in elkaar te zetten? Oprechte nieuwsgierigheid hoor, al vind ik het behoorlijk luguber..
Mooi om naar te kijken plus een educatieve waarde. Wist je bijvoorbeeld dat een schedel van een vleeseter een grote richel bovenop heeft waar zijn krachtige kaakspieren aanhechten?

Plus beter een gevonden schedel van een vos uitkoken, dan dieren voor je laten mishandelen in de bioindustrie.. ;)
Dieren in je mond stoppen, is dat niet luguber-der?
quote:fruithagelll schreef op zondag 30 maart 2014 21:43 Masque en Fame, mag ik jullie vragen wat er in vredesnaam leuk aan is om zo'n beestje's hoofd te ontleden en weer in elkaar te zetten? Oprechte nieuwsgierigheid hoor, al vind ik het behoorlijk luguber..Ik ben een groot natuurliefhebber. En het heeft een zekere educatieve waarde.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik kijk vaak naar de vosjes. Ze hebben het goed en mams wordt verwend door paps zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Masque, je gaat er vanuit dat ik dieren eet, maar toevallig ben ik vegetarisch, dus ind met je eens dat dat ook luguber is...

Maar ik zal niet voor de lol een karkas gaan ontleden, dan kijk ik liever in biologieboeken of encyclopedieën ;)

Al geloof ik best dat je meer leert als je het in het echt ziet, dan in de boeken, maar daarvoor laat ik het ontleden aan jullie over haha :P
Wat een mooi ding zeg!

Ik was ooit in een dierenopvang in Enschede, waar een nest jonge vossen zat. De moeder was doodgeschoten. De beestjes zouden later weer uit gezet worden. Het zijn prachtbeestjes, heel fel ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven