Volg de vos.

28-03-2014 17:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik het ook zo nu en dan gevolgd. Volgens mij had ik er toen ook een topic over maar goed, even een nieuw topic erover maakt ook niet uit.

Net was de moeder het jong aan het wassen dus ik heb hem of haar al gezien. Schattig.

Webcam-vos baart jongen

RIJSWIJK -

De vos in de Oostvaardersplassen die via webcams is te volgen heeft vrijdag jongen gekregen. Het eerste vosje is vroeg in de ochtend geboren. Het is nog niet bekend hoeveel jongen ze heeft gekregen, meldt Staatsbosbeheer. Ook de geboorte was live te volgen.

De vosjes krijgen geen naam. Dat doet Staatsbosbeheer nooit, omdat het geen huisdieren zijn. In de vossenburcht in de Oostvaardersplassen (een natuurgebied tussen Almere en Lelystad) hangen webcams. In het gebied leven ongeveer vijftig vossen. Ze zijn te zien via volgdevos.nl.

http://www.volgdevos.nl/

(ik heb nog geen foto van het jong dus dan maar even deze zolang)

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh echt Fame? da's eigenlijk best gaaf.
quote:zomerfreak schreef op vrijdag 28 maart 2014 20:07 Oh echt Fame? da's eigenlijk best gaaf.Stiekem wel hè.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mjah.. Hij is geen fulltime jager. En hij schiet bijna nooit. Maar het is wel nodig in het gebied daar. (Niet in Nederland)
quote:cadou schreef op vrijdag 28 maart 2014 19:47 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "Volg de vos."" class="messagelink">masque schreef op 28 maart 2014 @ 19:38</a>:</b>

Jaaaa leuk man (vooral dat ze net doen dat vossen welkom zijn in de oostvaardersplassen.. Maar de andere vossen worden gewoon afgeknalt hoor....)</div></blockquote>

Dit dus, ben benieuwd of ze dat ook ooit "live" gaan uitzenden.

Oh nee, dat kan natuurlijk niet, want dan gaat het "sprookje" onderuit. De oostvaardersplassen, een hopeloos prestigeproject van staats bosbeheer, ten koste van de vele paarden, herten, en ja ook die schattige vosjes(want dat zijn ze natuurlijk wel!) gaan er straks aan... Idd "en in de winter voeren we ze lekker niet bij, want sterven hoort bij de natuur, maar in de zomer kopen we lekker van belastinggeld nieuwe..." Ppfff
Maar ik realiseer me dat ik me misschien niet geliefd maak nu. Vooral niet op dit topic.
Ik heb vanmorgen gekeken met mijn klas, maar toen zat de moeder bijna bovenop haar kleintje en zagen we niets. Heb vergeten om vanmiddag weer even te kijken.
quote:zomerfreak schreef op vrijdag 28 maart 2014 20:09 Mjah.. Hij is geen fulltime jager. En hij schiet bijna nooit. Maar het is wel nodig in het gebied daar. (Niet in Nederland)In NL is jagen ook nodig (niet dat ik een voorstander ben). Fame leuk (niet dat ie dood is, maar schedel eruit halen) Tandjes na uitkoken terugplakken met houtlijm, net als de onderkaak (linkse deel aan rechtse)
quote:zomerfreak schreef op vrijdag 28 maart 2014 20:10 Maar ik realiseer me dat ik me misschien niet geliefd maak nu. Vooral niet op dit topic.Jij doet het niet toch?
Houtlijm. Dank voor de tip.

Er is op het www weinig te vinden over mijn "project".
Ik vind vossen wel echt super mooie dieren! Hoe ze bewegen en leven. Moest ook wel slikken hoor, toen ik de dode vos zag. Ik kijk natuurlijk 100 keer liever naar de beelden van staatsbosbeheer.
quote:Fame schreef op vrijdag 28 maart 2014 20:13 Houtlijm. Dank voor de tip.

Er is op het www weinig te vinden over mijn "project".

Haha ik wil je wel helpen:) NIET verder lezen als je niet tegen ontleden kan..

Schedel achter de basis afsnijden, hoofdhuid achterop insnijden, huid afstropen daarbij oogleden lossnijden, zelfde geldt voor lippen. Ogen eruit met een stevig pincet (pas op kunnen spatten. Tong eruit trekken, hersenen schrapen vanuit de achter aanhechting (aan ruggengraat), rest van vlees zoveel mogelijk weghalen. Dan in badje van 80gr water (niet koken) met soda. Dan komen de resten los en kun je die weghalen. Dan kun je nog bleken met water en waterstofperoxide.
@zomerfreak: Staatsbosbeheer schiet de meeste vossen in nl;)
Hij is helemaal "leeg" en gemummificeerd.
quote:Fame schreef op vrijdag 28 maart 2014 20:25 Hij is helemaal "leeg" en gemummificeerd.Ahh nog makkelijker! Soda badje (ook om eventuele virussen enz uit te schakelen) dan badje van h2o2. Dan vallen de tanden uit en dan moet je puzzelen met een drupje lijm op de wortels, dan de onderkaak terug aan elkaar en met een schildertape-je even laten drogen. En dan is hij klaar:)
Wow!
Nu kijken!
Ik tel er 5
@masque Ja, ik weet het. Maar daar maken ze geen webcam voor.

Wat een gekrioel. Best knap om zo buiten beeld te blijven.
Mama is weer terug
Oooooh die geluidjes!
Mama slaapt volgens mij. Ze zal wel moe zijn. Het geluid heb ik uit gezet, want het klinkt alsof er iemand wordt vermoord.
quote:masque schreef op 28 maart 2014 @ 20:09:

[...]

Idd "en in de winter voeren we ze lekker niet bij, want sterven hoort bij de natuur, maar in de zomer kopen we lekker van belastinggeld nieuwe..." PpfffNou, precies, zolang er een groot hek omheen staat is het geen "natuur".
Ik zag ze net over elkaar heen kruipen, schetig
Ja, moeders was even plassen. Ze is ervknap druk mee hoor. Lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven