Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

En de laatste 3 plaatjes zijn wel leuk. Daar zou ik goed kunnen leven.
[img] dit was niet leuk. Heb ik verwijderd. [/img]

Ja, en van deze nieuwsbrief kan je 4 stoelen winnen, maar ik weet niet zo goed wat ze bedoelen... Ik vind het wel een mooi plaatje. En daar gaat dit topic over.

En dan vooral de kleuren samen met die grote hanglampen. Ik denk dat ik toch wat grijze item ga toevoegen. Ik heb al een paar bloempotten staan als vervanging van de eerdere. Moet nog eens herzien of ze in een andere schikking beter uitkomen.
quote:hiltje schreef op 01 april 2014 @ 14:13:

Volgens mij mag je als je verder gewoon meeschrijft hier en je doet het niet aan de lopende band heus wel een keer je blog vermelden. We hebben ook van die spammers die zich alleen maar aanmelden om hun blog of shop te promoten maar ik heb je net even geloept en je schrijft al langer mee.

dus ben wel benieuwd naar je blog.

Oke, leuk! Ik heb bij de mods plaatjesplakken functie aangevraagd omdat ik dan iets meer kan bijdragen aan dit topic maar daar heb ik nog (lang) niet genoeg berichten voor geschreven..

Mijn blog is www.donebymyself.nl, benieuwd wat jullie ervan vinden!
Leuke blog!!

Ik heb nog een tip om je boekenkast rustiger te krijgen: haal alle boeken naar voren tot 1a2 cm voor de rand. Alle ruggen gelijk. Dan ziet het er al een heel stuk rustiger uit.

Om de kleuren gelijkmatiger te krijgen kun je met verdunde acrylverf de ruggen een witte wassing geven. Dan zijn de titels nog zichtbaar, maar het wordt een stuk rustiger.
Hier zijn kastpootjes. http://www.superfront.com/eu/legs-53.ht ... irect=true Zijn niet goedkoop, maar wel leuk bij kasten van Ikea.

http://www.welke.nl/lookbook/DianaK/zelfknutselen

Voorbeeldje van hoe je zelf een afbeelding voor een potje kunt maken met lijntjes. Ik heb zo iemand hetzelfde zien doen met draad op papier.

En meer leuke ideeën (het zijn er wel teveel, maar o zo leuk om het als basis om te pimpen) Ik heb geen gitaar, maar ziet er mooi uit.

Bovenstaande krijg je allemaal als je deze klik maakt. http://www.welke.nl/?filt ... t-van-een-hand.1360528026

Was geen mooi plaatje.... is nu weg.

En die boom kan je nu ook met een echte boom en foto's doen. Op dit moment komt overal het blad er aan. In een week is zo'n foto klaar. Kleurtjes zelf toevoegen.

En hier heeft iemand zijn lichtknop gepimpt met een fotolijstje - als ik het goed begrijp. http://www.ikeahackers.ne ... rk-to-cover-switches.html

O nee, heeft er een lack-tafeltje voor gesloopt. Binnenkant uitgehold waar de lichtknop in past. Er staat niet bij of deze lichtknop dan nog gebruikt kan worden. Maar het is wel een idee als je er van af wil.

Mooie radiator en mooie stoel.
Prachtig plaatje pump!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja en ik zocht die mooie kleur van die radiator.

Ik heb hier een witte plastic lamp die ik een warmer tintje wil geven zonder dat het minder licht geeft. Iemand een idee? De verf kan op plastic.
Zo, er nog meer mooie radiatoren. (* O wat fijn dat ik ook kijken voldoende vind. *)

O, en een trapleuning die ook radiator is.
Voor als je eens een keer iets anders wilt, ik vind het wel grappig:

189 euro.

Bijzettafeltjes

Wij zijn ook bezig met het verbouwen van de tuin. Zojuist een terrasoverkapping gekocht met prachtige houten palen en een glazen dak. Dit lijkt er een beetje op. Echte foto volgt nog!

Ben nog opzoek naar een leuk bijpassende tafel en stoelen voor buiten. Iemand suggesties?

Gr Smolders
quote:banaanaap schreef op 03 april 2014 @ 13:29:

Leuke blog!!

Ik heb nog een tip om je boekenkast rustiger te krijgen: haal alle boeken naar voren tot 1a2 cm voor de rand. Alle ruggen gelijk. Dan ziet het er al een heel stuk rustiger uit.

Om de kleuren gelijkmatiger te krijgen kun je met verdunde acrylverf de ruggen een witte wassing geven. Dan zijn de titels nog zichtbaar, maar het wordt een stuk rustiger.

Dankjewel, leuk dat je hebt gekeken! Ik ben erg zuinig op m'n boeken dus verven zit er voor mij niet in

De boeken heb ik een tijdje geleden juist verder naar achteren geschoven, grappig dat ik dat juist rustiger vind lijken.

Ja, het is Ikea. Toch vind ik het leuk spul vinden. Zoals die badkamerstoel die ook handdoekenrek is van RÅGRUND. En de open opberger van Molger. Die laatste kan je om de wc heen zetten. Is heel handig voor klein behuisden. En de speigel van Stave die een uitsparing heeft. Je kan die met scharnieren bevestigen en dan kan je er haken achter hangen. Daar kan je dan riemen en kettingen kwijt. Maar ook de snoer van de lamp uit het zicht houden. Maar ook een lichtknop weg werken.

En ja.... je kunt ook alleen de ideetjes gebruiken.
quote:mjdlh schreef op 08 april 2014 @ 10:18:

[...]

Dankjewel, leuk dat je hebt gekeken! Ik ben erg zuinig op m'n boeken dus verven zit er voor mij niet in

De boeken heb ik een tijdje geleden juist verder naar achteren geschoven, grappig dat ik dat juist rustiger vind lijken.

O, ik wist niet dat het de eigen boekenkast was.

Ja, en die boeken. Even algemeen: hoe groot het vak is met de boeken. Dat geeft ook een ander totaalbeeld.

Ik heb zelf een vloerkleed gekocht bij Ikea voor een andere ruimte.

Daar staat het niet. Maar onder de eettafel is het de perfecte kleur. Ik vond hem gewoon mooi. En zo blijf ik maar bezig.

Bij de kringloop had ik een eenvoudige lamp gekocht. Die vond ik al mooi en heb die meegenomen. Kon overal. Die hangt nu ook ergens anders. En de lamp die er hing. Die is verplaatst.

Maar nu ik dat vloerkleed heb. Nu kan ik ook gerichter zoeken naar de vloer er onder. Ga dus mijn allereerste idee uitvoeren. Geluidsdemping met grotere vloerkleden. Lekker hoogpolig of zo.

Heerlijk om een stukje klaar te hebben.
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 april 2014 @ 15:46:

[...]

O, ik wist niet dat het de eigen boekenkast was.

Ja, en die boeken. Even algemeen: hoe groot het vak is met de boeken. Dat geeft ook een ander totaalbeeld.

Alles op mijn blog is mijn eigen huis! Dat vind ik het leukste om te doen, alleen plaatjes plakken vind ik niet zo inspirerend (als blog dan he, hier is het anders!) Ik wil echt laten zien hoe ik het thuis heb, hoe goedkoop ik dat heb gedaan enzovoort.

Leuk dat jij ook wel eens naar kringloopwinkels gaat! Ik merk dat het per winkel nog wel eens verschilt, de ene winkel kan ik altijd wel iets halen en een andere slaag ik nooit. Maar het houdt ons wel van de straat
quote:mjdlh schreef op 08 april 2014 @ 15:56:

[...]

Alles op mijn blog is mijn eigen huis! Dat vind ik het leukste om te doen, alleen plaatjes plakken vind ik niet zo inspirerend (als blog dan he, hier is het anders!) Ik wil echt laten zien hoe ik het thuis heb, hoe goedkoop ik dat heb gedaan enzovoort.

Leuk dat jij ook wel eens naar kringloopwinkels gaat! Ik merk dat het per winkel nog wel eens verschilt, de ene winkel kan ik altijd wel iets halen en een andere slaag ik nooit. Maar het houdt ons wel van de straat

Ik vond de eerste keer in een kringloop erg tegen vallen. Vooral oude rotzooi. Maar je moet er oog voor krijgen. Maar vooral inspiratie hebben om te zien of er wat staat.

Ik koop alleen wat goed kan worden schoon gemaakt. Ik ben er vies van. Maar als ik een prachtige stoel zie staan die lijkt op wat op mijn verlanglijstje stond. Ja, dan neem ik het mee.

Zo ook een authentieke houten vorm voor speculaas. (Maar die heb ik laten liggen. Kwam pas later op een idee dat die best wel leuk aan de muur in de keuken zou staan. Vooral qua kleur.) Het zijn echt toevalstreffers. Je moet er wel moeite voor doen.

En opletten, want sommige dingen zijn duurder dan in de winkel.

Ik heb een dure smaak, maar ben een pin als het om geld uitgeven gaat. Dat kan maar 1 keer. Ik zoek altijd naar look-alikes.

En duur kan ook decadent zijn.

En mijn buren zien echt niet dat ik iets uit de kringloop heb gekocht. Dat komen zij niet te weten. En in mijn schuur liggen nog ongebruikte aankopen van vorig jaar. Ga die misschien gebruiken voor een heel ander doel dan waarvoor het is gekocht.

Ik weet nog niet of het mogelijk is. Ik zit nu in een woonsituatie waarbij ik niet weet of ik het lang kan gebruiken. Ik moet het dus echt mooi vinden. Anders koop ik het niet. Ik zocht goedkope oplossingen om defecten onzichtbaar te maken. Zo vond ik een paar keer iets dat perfect past voor andere punten die verbeteringen kunnen gebruiken.

Dat is heel inspirerend.

(* Ik had geld uitgespaard en daarvoor heb ik nu wat andere spullen gekocht bij Ikea. Bij Ikea werken ze volgens mij ook met een idee voor zelfmaak. Dat nemen zij in productie en voor weinig geld is het dan voor iedereen bereikbaar. Is een slim concept wat zij gebruiken. Daar is goed over nagedacht. *)

Ze hebben ook pendels met dubbele ophanging. Voor wie niet zo handig is met elektriciteit.

Niet zo mooi, maar je kan er altijd nog een kastje om heen (laten) maken. Heb zelf ergens een fotolijstje gezien dat is gebruikt om aan het plafond te zetten. Ik heb een lijst zonder glas. Ik ga kijken of ik die kan gebruiken om een vieze plek op het plafond weg te werken. Daar zat eerst een andere lamp. Dan hoef ik alleen dat kleine stukje te verven in een kleur die perfect past bij de lamp die er onder hangt. (* Het zijn er meerdere naast elkaar die ik ga hangen. Is dat deel tenminste geen standaard. Ik hoop dat het lukt. *)

EDIT: En als het met het lijstje niet lukt. Dan is zoiets ook nog een optie.

Deze is voor een poppenhuis. Als je zoiets mooi vind dan kan je daar ook gipsafgietsels van maken, maar is een vak apart om dat aan het plafond te bevestigen.

En die schildering komt van welke.nl. Kan die url niet vinden. Wel deze pinda. Ja, je moet er maar op komen.
Ja, en dit is ook een leuk idee. Als je zulke kratjes hebt liggen. Is een salontafel. En het moet ook staan.
Die salontafel is inderdaad leuk! Ik heb van drie aardappelkistjes een kastje gemaakt, 3 op elkaar met wieltjes eronder (staat ook op mijn blog trouwens). Staat ook heel leuk!

Over het sneupen is een kringloopwinkel; je moet er inderdaad echt oog voor hebben. Als je niet de tijd ervoor neemt (of het oog ervoor hebt, tis maar hoe je het bekijkt) dan zie je alleen de enorme donkerbruine houten kasten die bij iedere opa&oma in huis staan. Ik heb echt geweldige vondsten gedaan, momenteel hebben we 4 eetkamerstoelen, allen bij de kringloop vandaan en de duurste was ¤4! We hebben zelfs twee stoelen die exact hetzelfde zijn als die van Zuiver (maar helaas kan ik geen plaatjes plakken..). Model schoolstoel, witgeverfd. Voor ¤5 per stoel!
Weet iemand hoe je een lamp zoals deze kunt koppelen via een aansluiting?

Ze worden per stuk verkocht, maar worden op een rijtje gehangen.

Hoe doe je dat?

EDIT: gevonden: 2 lampen ophangen, 1 kroonsteentje
Belangrijk voor gebruikers van o.a. Pinterest en dat is een aantal lezers hier.

Pumps_italiaans in "Voor iedereen belangrijk. Lees dit!"

Klik ook het krantenbericht aan.
[url=C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\]Behang[/url]
Ikea heeft een nieuwe serie, de Nornäs

hier een link naar de producten (nu geen zin om alles te knippen-plakken)

klik

Er zitten wel een aantal leuke dingen bij. Onbehandeld massief hout dus makkelijk zelf te verven of lakken.
Mooi maar prijzig als ik ze bijvoorbeeld vergelijk met de Rasta kast en de serie Tarva.

Deze Nornäs vind ik wel mooi. Kost 199

Ik heb trouwens zelf veel gelakt grenen gekocht bij Ikea.

Dat zou ik ook makkelijk kunnen om schilderen. Is wel veel dikker dan deze. Maar ik kan er ook een strak gespannen lap om spannen en aan de achterkant vastnieten op het hout voor een snelle make-over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven