Werk & Studie alle pijlers

Projectassistente klaagt over ontbreken van structuur

03-04-2014 15:47 37 berichten
..
quote:newimprovedkitty schreef op 03 april 2014 @ 15:47:

Persoonlijk denk dat haar geklaag meer ligt aan het feit dat ik niet alles uitgebreid met haar bespreek en om haar mening vraag, want op ee momenten dat ik dat wel doe is ze helemaal positief over het project, maar op de momenten dat er niet zoveel speelt , alleen op de achtergrond ( opdrachten die worden uitgevoerd door externen bv ) begint t geklaag.

Heb je dit al eens bij haar aangegeven?
Kwam ze trouwens zelf met oplossingen aan?
..
@ star: nee niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Tja, klagen mag gewoon niet.

Jij kunt misschien wel achterhalen waar haar geklaag vandaan komt. Is het omdat ze zich niet in the loop voelt? Of is ze onzeker dat ze haar werk niet goed zal kunnen doen omdat ze niet alles weet?

Maar nogmaals; zij moet ophouden met klagen. Anderen kunnen er niets mee en ze riskeert dat mensen haar als negatief gaan zien.
Sja, nog één keer goed met haar gaan zittten, kijken of je tot een oplossing kunt komen en als dat niks doet misschien gewoon eens aangeven dat dit is hoe het werkt, ze zal het er mee moeten doen.

En zelf beslissen of je haar nog wel in het team wil hebben, zo ja, gewoon gaan negeren.

Ik neem aan dat het niet haalbaar is om haar structureel extra aandacht/begeleiding te geven, dus ze zal haar draai moeten vinden, anders word het niks.
quote:newimprovedkitty schreef op 03 april 2014 @ 15:58:

@ star: nee niet echt.Is ze altijd al zo geweest? Het lijkt gewoon haast wel klagen om het klagen, erg vervelend!
Misschien heeft zij te weinig werk en te veel tijd om te klagen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:mia_e schreef op 03 april 2014 @ 16:02:

Tja, klagen mag gewoon niet.

Jij kunt misschien wel achterhalen waar haar geklaag vandaan komt. Is het omdat ze zich niet in the loop voelt? Of is ze onzeker dat ze haar werk niet goed zal kunnen doen omdat ze niet alles weet?

Maar nogmaals; zij moet ophouden met klagen. Anderen kunnen er niets mee en ze riskeert dat mensen haar als negatief gaan zien.

Tuurlijk mag je klagen, maar als je de kans om aan te geven wat je anders wil zien niet aangrijpt dan houd het op een gegeven moment op.

Klagen omdat er volgens jou iets anders moet is soms onvermijdelijk, maar klagen alleen om het klagen, of omdat je met je verkeerde been uit bed bent gestapt heeft geen enkele zin.
..
Ik zou nog 1 keer met haar aan tafel gaan zitten om te vragen wat er dwars zit. Vervolgens uitleggen wat jou dwars zit en dat je haar geklaag overal een beetje zat ben. Misschien krijgen jullie dan beide duidelijkheid. Anders past ze misschien beter op een andere plek in het bedrijf.
quote:newimprovedkitty schreef op 03 april 2014 @ 16:10:

Ze heeft zeker niet te weinig werk, eerder teveel net als de rest van de afdeling.

Ze klaagt ook wel over andere projectleiders , maar nu heb ik er last van. Als ze blijft klagen trekt ze anderen mee en dan krijg ik een negatieve sfeer in het team.

Ik mag, helaas, niet mijn eigen teams samenstellen, wel op functie maar niet de personen. De teamleden worden door de diverse teamleiders aangewezen op basis van beschikbare tijd. Zij is overigens keigoed in haar werk en dat vertel ik haar ook regelmatig.

Heb je al eens aangegeven hoe vervelend het is (voor jou, en de rest van het team) dat zij zich zo negatief opsteld?

Mischien kun je dat eens uitleggen aan haar en dan eens kijken hoe zij haar onvrede kwijt kan zónder iedereen mee te trekken (organiseer je eens per maand een "klaaguurtje' voor haar )
Nou zo goed is ze niet, want ze heeft een negatieve invloed.

Ik zou zeker met haar bespreken dat je haar negatieve uitlatingen bij de koffieautomaat onprofessioneel vindt en niet meer wenst te horen.

Als ze kritiek heeft kan ze bij jou terecht maar het project heeft 1 trekker en dat ben jij.

Ze is waarschijnlijk zelf heel gestructureerd, vandaar dat ze goed is als assistent, maar als iedereen zo was, gebeurde er nooit wat nieuws.

Mocht dit gesprek niet baten zou ik haar vertellen dat ik bij haar leidinggevende langs ga.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Laat haar gewoon lekker klagen

Of draai het om: mensen worden moe van je geklaag.
Ik zou aan de bel trekken bij jouw leidinggevende. Volgens mij heb jij zo'n beetje alles verder al gedaan.

Wat een vermoeiend type.
Het probleem met klagende mensen is dat ze je op een gegeven moment gaan storen. Bij klagende mensen bied je naar mijn in eerst een luisterend oor. Vraag naar hun probleem. Investeer daarin.

En als je dat stadium voorbij ben dan mag je wat harder worden.

Bij ons lopen er ook een aantal klagen mensen. En als aan alles waar ze over klaagde voldaan is. Dan zoeken ze wel wat anders.

Het zit in hun vlees en bloed die klagers.

Ik zou duidenlijk naar haar toe zijn. Het moet klaar zijn.

Zij klaagt en op een gegeven moment keert het zich tegen haar.

Dat zie ik op mijn werk ook. En dat van mij is schoonmaakwerk. Dus niet eens een project met veel mensen.

Net wat Lizzy hierboven zegt melden bij je leidinggevende met documentatie, wat je al hebt gedaan om haar serieus te nemen.

Voor haar tien andere leukere positievere mensen.
quote:newimprovedkitty schreef op 03 april 2014 @ 16:10:

Ze heeft zeker niet te weinig werk, eerder teveel net als de rest van de afdeling.

Ze klaagt ook wel over andere projectleiders , maar nu heb ik er last van. Als ze blijft klagen trekt ze anderen mee en dan krijg ik een negatieve sfeer in het team.

Ik mag, helaas, niet mijn eigen teams samenstellen, wel op functie maar niet de personen. De teamleden worden door de diverse teamleiders aangewezen op basis van beschikbare tijd. Zij is overigens keigoed in haar werk en dat vertel ik haar ook regelmatig.Klagen kan heel naar werken op een team. En als andere projectleiders erook last van hebben. Zo ik helemaal optreden.
Ik vind de 'klager' hier wel erg negatief neergezet worden. Is iemand gelijk een klager als zij vertelt hoe zij iets ervaart en dat ze het graag anders ziet? Je kan het ook zien als dat ze voor zichzelf opkomt. Tja, het is maar hoe je het noemt.

In geweldloze communicatie (nee, ben ik niet goed in) leer je dat je naar feiten moet kijken, naar wat er werkelijk gebeurt. Klager is een etiketje, het is niet wat er werkelijk gebeurt.

Ik denk dat mensen de klager verwarren met hele negatieve mensen die alleen maar kunnen klagen en negatief doen en aangezien deze collega verder goed in haar werk is, lijkt mij niet dat ze tot deze categorie hoort.
Het lastig vinden als er een vergadering wordt afgezegd, bang zijn het overzicht kwijt te raken als er externe dingen gebeuren... Ofwel het is een flinke controlfreak (denk: niveau Monica uit Friends) of je hebt te maken met een autist. In dat laatste geval zou ik een werkbegeleider/jobcoach van/via het UWV aantrekken, zodat die de vertaalslag tussen jou en haar kan maken (en ze met haar geklaag daar terecht kan, wat jullie dan eens in de zoveel tijd met z'n 3'en bespreken). In dat eerste geval zou ik kijken of je haar controle-drang ook op een positieve manier in kan zetten (deadline-controleur oid).
wat blueeyes zegt
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Ik ben zelf PMO'er en kan me voorstellen dat je moe wordt van haar geklaag. Het is juist haar taak om structuur aan te brengen en te behouden binnen een project. Dat jij soms overleggen cancelled moet voor haar niets uitmaken, deal ermee. Als zij op de hoogte is van de grote lijnen binnen het project, dan zou ze hier voldoende aan moeten hebben om haar werkzaamheden naar behoren uit te voeren!

Kan het soms zijn dat ze te onervaren is of dat ze teveel sturing nodig heeft? Niet snel kan schakelen?
..
Werken jullie met een soort van roadmap binnen projecten? Ga er vanuit van wel, waarin duidelijk ook haar rol is opgenomen?

Of krijgt ze de opdrachten op het moment dat er kort tevoren iets staat te gebeuren?
Krijg motto niet verwijderd :-)
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven