Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
@captain

Graag gedaan! Succes

@raremuts

Tycho vind ik leuk bij Merle

Verder vind ik Ruben, Brent, Leon, Lasse en Joas ook leuk erbij!
Geniet van elke dag!
quote:Captain_Obvious schreef op 01 april 2014 @ 22:40:

[...]

Maar Kees staat er toch niet tussen?

Kees luistert minstens zo goed naar 'Kees' als naar wat zijn moeder verzonnen heeft.

Sorry Raremuts, ik ga niet vertellen welke 3 het zijn. Maar bij Merle vind ik RoBin, Jesper en Jarno het beste passen (in die volgorde), Tycho het minst.
Jesper!!
quote:Raremuts schreef op 01 april 2014 @ 22:45:

Haha ja, dat zei je inderdaad Misschien was 't niet de naam die ik hoopte...

Vind een jongensnaam zó moeilijk, bij geen enkele denk ik: 'ja, dat is 'm!'

Hebben wij ook last van!

Maar als t niet de naam is die je hoopte vind je een andere dus leuker
quote:Mevrouwdekees schreef op 01 april 2014 @ 22:59:

[...]

Kees luistert minstens zo goed naar 'Kees' als naar wat zijn moeder verzonnen heeft.

quote:Captain_Obvious schreef op 02 april 2014 @ 07:40:

[...]

Hebben wij ook last van!

Maar als t niet de naam is die je hoopte vind je een andere dus leuker

Ja lastig he? Hier ook al, hoewel ik langzaam maar zeker richting Rogier neig...

Leuk, dat je het ook een leuke naam vindt Captain!
quote:Nouschi schreef op 01 april 2014 @ 12:18:

Captain

Brand vind ik ook heel mooi. Friese naam.

Ik ook, IJsbrand ook heel cool! Lekker retro en komt maar weinig voor.

Ik zag eronder ook IJse staan, vind ik ook leuk. Is wel een stuk schattiger in vergelijking met de stoere IJsbrand..
quote:Captain_Obvious schreef op 01 april 2014 @ 21:17:

[...]

Dat wist ik al

Mrsnem, ook dank! Zitten wel een paar interessante tussen. Maar zilver bijvoorbeeld vind ik dan weer te apart.

Zijn eigen naam is ook al genoemd en betekent ook iets kom ik nu achter, ha ha.Dus eigenlijk moet zoon dus Dhr Captain jr. worden...
quote:Raremuts schreef op 01 april 2014 @ 22:08:

Ik gooi er nog maar een keer een lijstje tegenaan om meningen te peilen:

- Tycho

- Jarno

- Rowin

- Roan

- Jesper

- Ivan

Grote zus heet Merle. Wat vinden jullie leuk en juist niet?

Jesper zou voor mij nr 1 zijn in deze combi. Leuke naam voor grote zus trouwens! Tycho nr 2, de overige namen vind ik of mwah of heb ik slechte associaties mee.

Mijn wildcard: Jonas
quote:jansen11 schreef op 02 april 2014 @ 12:09:

[...]

Dus eigenlijk moet zoon dus Dhr Captain jr. worden...

He he, nee te weinig lettergrepen

Jonas trouwens ook leuk! Gaat bij mij op de lijst!

Zucht, waarom vernoemen we tegenwoordig niet meer :s
Bedankt voor het meedenken en delen van jullie mening! Jesper vind ik toch ook 't best passen, maar toch niet leuk/apart genoeg ofzo. Jonas hele leuke naam, alleen al vrienden met een kindje dat zo heet. Vrees dat ik nog effe verder moet zoeken...:-(
Zo lastig dit! Heb al heel veel leuke namen gelezen hier: maar twijvel zelf ontzettend, Jesper is zeker leuk!!!! Wat denken jullie van Sepp? Mijn top3: Sepp, Frank of Jesper
Kids, cats & dogs
quote:Raremuts schreef op donderdag 03 april 2014 14:29 Bedankt voor het meedenken en delen van jullie mening! Jesper vind ik toch ook 't best passen, maar toch niet leuk/apart genoeg ofzo. Jonas hele leuke naam, alleen al vrienden met een kindje dat zo heet. Vrees dat ik nog effe verder moet zoeken...:-(

Oke, nog eentje..

Merle en ..

Aspen

Joas

Fedde

Fender

Felix (leuk!)

Pepijn

Daniel

Sander

Silvan

Ruud

Rune

Xander
Geniet van elke dag!
Voor Jansen, oudere hockeynamen die ik nog ken uit mijn tijd

Reinout

Duco

Ewout

Taeke (maar die wordt de laatste tijd veel gegeven in mijn omgeving, misschien ook wel bij jou)

Faas (idem als Taeke)

Ruben (wacht die hoort hier niet, maar wel een mooie degelijke naam)

Laurens

Reinier

Sweder

En uiteraard Roderick

Beer vind ik een geweldige naam, maar kan mij zo voorstellen dat dat niet voor elk jongetje geschikt is

Ole, ik blijf de naam maar roepen. Vind het wel wat hebben.
Thx MrsNem! Helaas zit de naam er niet tussen. Denk dat ik er tegenaan moet lopen, want ik heb al úren gezocht zonder resultaat. Geloof dat ik alle namen wel al een keer gezien heb. Gelukkig hebben we nog een paar weken :-D
Philip vond ik ook een mooie klassieke naam (in de categorie Rogier), maar ooit vertelde een schattig jongetje dat mijn zoontje op sleeptouw nam in het speeltuin (zo lief!!) dat hij vernoemd was naar Philip Cocu en toen was de klassieke waas om de naam voor mij af.
Josien: ik vind Sepp geen mooie naam, Frank ook niet. Eerste sowieso te populair. Jesper blijft dan over, die is wel leuk :-)

Toch nog even: Felan hadden wij jaren geleden als jongensnaam voor onze dochter toen we nog niet wisten wat 't geslacht was. Dit is eigenlijk de enige naam die ik oké blijf vinden. Vind 'm wat gewaagd en vrees dat iedereen het een gekke naam zal vinden, daarom blijft het een twijfelgeval. We leven toch in een tijd van korte Hollandse namen...Terwijl hij wel bestaat, alleen in Nederland niet tot nauwelijks voorkomt. Wat vinden jullie?
quote:Raremuts schreef op vrijdag 04 april 2014 07:03 Josien: ik vind Sepp geen mooie naam, Frank ook niet. Eerste sowieso te populair. Jesper blijft dan over, die is wel leuk :-)

Toch nog even: Felan hadden wij jaren geleden als jongensnaam voor onze dochter toen we nog niet wisten wat 't geslacht was. Dit is eigenlijk de enige naam die ik oké blijf vinden. Vind 'm wat gewaagd en vrees dat iedereen het een gekke naam zal vinden, daarom blijft het een twijfelgeval. We leven toch in een tijd van korte Hollandse namen...Terwijl hij wel bestaat, alleen in Nederland niet tot nauwelijks voorkomt. Wat vinden jullie? Felan? Het klinkt niet verkeerd. Ik vind de schrijfwijze niet mooi. Dan zou mijn voorkeur gaan naar Felix of Elian of Feije .. Faeden vind ik voor een meiske leuk. Of je noemt hem Felix Elian :p
Geniet van elke dag!
Felan vind ik ook wel wat hebben. Omdat het geen bekende naam ga je er wel over nadenken. Het is geen gekke naam, een beetje in de stijl van Rowan. Dus waarom niet?
Dank! :-) Hier maken jullie me blij mee haha. Bij Felix heb ik de associatie met een kat, dus dat wordt 'm niet. Elian vind ik een vrouwennaam.

Meer meningen zijn overigens erg welkom!
Fynnlan dan?
Geniet van elke dag!
Ik vind Felan ook mooi!

stond even op het lijstje, later om onduidelijke redenen toch weer verdwenen. Maar nu je hem zo noemt vind ik hem eigenlijk meteen weer leuk.
Leuk Felan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Felan...op schrift iig mooi! Waar ligt de klemtoon bij de uitspraak?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Fabian en Ebian vind ik ook nog wel passen in die stijl.
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven