plekje op schildklier

donderdag 3 april 2014 om 17:41

ik heb begin deze week een echo van mijn schildklier gehad. Nu zei de radioloog dat hij vond dat de schildklier niet was opgezet (ik ging erheen voor een vermoedelijke struma) maar dat hij een vlekje/plekje op mijn schildklier zag, maar dat de huisarts me verder wel zou inlichten als ik hem sprak. Nu heb ik maandag een afspraak met de huisarts (kon  helaas niet eerder), maar het blijft me niet lekker zitten. Een radioloog hoort toch eigenlijk niets te zeggen? En zo half, dat vind ik frustrerend. Ik heb (uiteraard, suffe doos!) niet durven doorvragen op dat moment. 
Ook kan ik niets vinden over een plekje op een schildklier op google, dus ik weet niet wat de radioloog bedoelde. Dat vind ik ook irritant. Iemand tips, weetjes of info voor mij waarmee ik naar de huisarts kan maandag? Misschien iets om te vragen? Ik ben nu even blanco.
Dank jullie wel!
                    Ook kan ik niets vinden over een plekje op een schildklier op google, dus ik weet niet wat de radioloog bedoelde. Dat vind ik ook irritant. Iemand tips, weetjes of info voor mij waarmee ik naar de huisarts kan maandag? Misschien iets om te vragen? Ik ben nu even blanco.
Dank jullie wel!

donderdag 3 april 2014 om 18:44

Helaas werkt hij morgen niet, helaas, dus ik kan hem niet bellen. Ook werd expliciet gezegd dat hij maandag pas tijd had, want een aantal dagen weg. Dus dat is net balen! 
Er is juist een vermoeden van een vertraagde schildklier, bij sommige gevallen blijkt dan ook een verdikte schildklier te ontstaan (wist ik ook niet). Dus dan zou een toxisch adenoom weer minder van toepassing zijn. Maar wel goed om na te vragen, gaat op mijn lijstje!
Dank je wel!
                    Er is juist een vermoeden van een vertraagde schildklier, bij sommige gevallen blijkt dan ook een verdikte schildklier te ontstaan (wist ik ook niet). Dus dan zou een toxisch adenoom weer minder van toepassing zijn. Maar wel goed om na te vragen, gaat op mijn lijstje!
Dank je wel!

vrijdag 4 april 2014 om 20:49

ik heb ooit een scan gehad nadat er bij een echo plekjes op mijn lever waren gezien. Vette stress, hoewel ik vaak heel nuchter ben. Waren het gewoon een soort vaatkluwen die er waarschijnlijk al heel lang zitten; onschuldig dus. Hemangioom heten ze. Mijn zoontje had er bij de geboorte eentje op zijn rug; een verdikte rode moedervlek.