Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:ano*k schreef op 04 april 2014 @ 17:23:

[...]

Dat was het

En hoe gaat het met jou juf?

Heb het razendruk gehad met werk en vanavond ga ik langs bij vriendinnen die schijnbaar drie kilo chocola ingeslagen hadden. (maar ik kan geen chocola meer zien ).

Ik mis hem enorm. Zit er soms echt even doorheen, dan overvalt het gemis me opeens. Het is nog steeds raar dat ik niet naar hem kan appen als er iets grappigs of raars gebeurd, dat ik niet meer elke ochtend wakker word met een goedemorgen van hem en vooral het geplaag wat afwezig is wat echt ons ding was. Het blijft raar. Alleen al die momenten dat het me niet overvalt, gaat het eigenlijk gewoon prima en voelt het lekker rustig.
Iemand hier die helaas anoniem is gegaan, had het over cirkels om prioriteiten aan te geven. De eerste cirkel is voor je man, kinderen, naaste familie. De tweede voor je werk. Derde cirkel zijn je goede vrienden. Daarna zou pas je minnaar moeten komen. Qua tijd en aandacht. En wat je met ze deelt. Voor mij was dat wel verhelderend, minnaar zat eigenlijjk gewoon o het randje van cirkel nr 1. En dat ging ten koste van werk en vriendschappen met anderen. Leerzaam. Inmiddels zit minnaar en zijn vrouw (don't ask, loup dan maar) in de derde cirkel. Gevoelsmatig horen ze daar thuis. We delen weinig meer, de band blijft en kennelijk is dat genoeg.
Juf, hij mist jou op precies dezelfde manier nu. Zijn vriendinnetje niet kunnen plagen, goedemorgen kunnen wensen, anekdotes mee kunnen delen. En dan thuis nog eens elke dag in een kl*tesituatie leven.

Zo bekeken is het voor jou bijna draaglijker met de rust bij jou thuis en vriendinnen die je 's avonds met bergen chocola opwachten:) Daar kun je ook weer kracht aan ontlenen lijkt me.

Maar het klinkt sowieso alsof de rauwste pijn er wel af is. Dat je hem gesproken hebt zal flink geholpen hebben. Maar pffff dat de fysieke afstand zo gering is tussen jullie, so close yet so far...Ik krijg acuut hartkloppingen bij het idee dat bubbelman in mijn stad zou wonen. Ik zou de hond 's avonds uitlaten en expres door zijn straat gaan lopen, jakkes
Anouk...in de stad is een understatement. Zijn flat kijkt uit op mijn huis en soms kunnen we zelfs zwaaien naar elkaar (ligt aan de lichtinval.). Waar hij ook heengaat hij moet bijna altijd langs mij lopen/fietsen/naar de snelweg/naar station/winkelcentrum. Alle wegen leiden langs mijn huis, letterlijk . Godzijdank andersom niet! De uitspraak so close yet so far away hebben we al heel vaak gebruikt, de radius ligt ergens binnen 500 meter.

Het klopt dat het ergste gevoel van ellende wel weg is sinds ik hem gesproken heb. Dat scheelt zoveel!

En idd, zijn situatie is veel erger. Ik mis hem maar verder heb ik een prima leven en gaat alles wel zijn gang.
Annabel, jouw buitenland date was met een ex toch? Ik kan me heel goed voorstellen dat het dan nog moeilijker is gevoelens buiten de deur te houden. Je zei geloof ik nog dat door de afstand je je hoofd er wel bij zou kunnen houden maar ik lees nu dat dat in de praktijk toch lastig is. Succes met je hoofd niet verliezen ;)

Overigens, het onzekere gevoel enzo, dat hoort er een beetje bij in het begin. Gaandeweg zal je zekerder van 'jullie' worden en verdwijnt die onzekerheid vanzelf wel. Tenzij je natuurlijk een lulhannes aan de haak hebt geslagen die je idd zo inwisselt. Die bestaan er uiteraard ook maar dat idee krijg ik niet uit je verhaal.
Nou zeg, heb ik een eigen leven, worden hier pagina's vol geschreven!!

Ik denk dat sommige minnaarsrelaties een leven lang kunnen duren, maar dat daar vaak de vrouw de single minnares is en de man getrouwd. Eerlijk, kan ik me best voorstellen dat ik nog jaaaaren op deze manier zo door blijf gaan. Ik zou niet weten waarom het zou stoppen, mits er niet een grote bom ergens ontploft. Zolang er een soort van balans blijft, is dit ons leven samen.

Toen FB in mijn leven kwam, dat is inmiddels al weer ruim 3??? jaar geleden (nee toch! Wow. Dat is lang!!), heb ik me ook helemaal mee laten slepen, heel bewust. Ik was in geen jaren zooo verlust geweest. Wat heb ik het heerlijk gehad, zoveel contact, veel bellen, veel appen, de hele dagen door. Tot dat steeds een beetje afnam en minder en minder werd. We vonkten enorm en hadden heeeeel vaak hele felle ruzies, meestal echt om niks, maar het knalde zo soms! En tranen met tuiten heb ik ook gehuild. Meestal ook om niks trouwens .

Het was alleen ook goed om me weer wakker te schudden, om ook in te zien hoe prettig ik me voelde bij Guus en hoe dierbaar hij me was en is. Dat zag ik eigenlijk pas toen echt. En toen Guus zijn ONS had, nog meer en zag hij het ook. Sindsdien zijn we sterker naar elkaar toe getrokken.

Dus ja, ik denk dat dit wel een leven lang kan blijven. Maar wij zijn nooit stormachtig begonnen. Het is heel langzaam zo gegroeid. Zonder hem kan ik me niet voorstellen, maar ik kan ook niet in de toekomst kijken natuurlijk. In ieder geval weet ik wel dat dit niet zomaar 'op' is. Dan was hij er nu ook niet zo actief geweest en had me meer aan mijn lot over gelaten, geloof ik. Hij is nu echt een BFF, eentje die naast me staat en me openlijk helpt en steunt.

Thuis gaat dit uiteindelijk problemen geven natuurlijk, want het hele dorp krijgt dit nu mee en ziet hoe hij zich uitslooft voor mijn kroeg..

Als wij serieus eindig waren geweest, was het gestopt met zijn ONS en had hij gezegd, joh, Heidi, ik wil nog veel meer ontdekken, ik zie je wel weer eens. Doei.

Annabel, ik heb ook een jager!! :-D
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Anouk, klinkt als een supergave en geslaagde date!!! Joehoeeee!!!!

Annabel, ik denk dat je trouwens best kunt doseren. Nu is het lastig, omdat je zo 'verslaafd' bent aan het gevoel, de aandacht, de bubbel. Juist ook omdat hij zo ver weg is, blijft het een droomwereld die los van de werkelijkheid staat. Het is letterlijk een andere wereld.

Maar de freq van contact kun je best voor jezelf naar beneden schroeven, hoe lastig dat in het begin ook is.

En met hem afspreken dat je niet meer zulke gevoelige dingen zegt, dat je verliefd op elkaar bent bijv. Waarom zou je het uitspreken als het je alleen maar een rotgevoel geeft?

Niet dat je het niet mag voelen hoor, maar door het uit te spreken, wordt het ook groter dan het misschien zou moeten zijn. Het groeit, als je de ander hoort zeggen dat hij hetzelfde gevoel voor jou heeft.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
@Anouk, wat een date!! Klinkt fabulous mindblowing lekker!! En wat een heerlijk lange date!

@Summernights, hoe is het nu met jou, je vrouw en je 'foto'vrouw? #justcurious
Klinkt als een goeie date Anouk! Ik hoop stiekem wel dat jullie op tijd gestopt zijn met zwembadseksen want eigenlijk is het ultiem ranzig natuurlijk!

Schaduwrelatie.. mja, gek woord. Ik heb er wel één gehad, al wist ik soms effe niet meer wat nr 1 en nr 2 was. Nr 1 was in elk geval niét nr 1 in mijn kop en mijn systeem, zoveel is duidelijk. Omdat mijn man op de hoogte was zag ik het meer als parallel relatie denk ik.

Wat ik altijd lastig heb gevonden was het op mijn tong bijten. Ik was er niet heel geheimzinnig over maar vaak viel het niet goed. Praten over minnaars is gek, mensen weten niet hoe ze moeten reageren. Vinden het stiekem heel interessant maar het praten daarover is dan weer op het randje. Het stond zo haaks over de manier waarop er hier thuis gepraat werd want wij deelden alles en alles.

Is Guus bij jou aan de klus Heidi?
@Annabel en Heidi, wat toevallig. Ook ik heb een jager
Nou, blijkbaar zijn alle minnaars jagers :-) een bepaald type man met veel testosteron misschien?

Hier gaat het al een stuk beter. Gisteren met collega's wezen borrelen en ik heb me het geflirt van een nieuwe collega laten welgevallen :-) ik heb sinds ik met de buitenlander omga een stuk meer sjans dan daarvoor, ik straal blijkbaar iets uit. Herkenbaar? In elk geval plaatste het geflirt me weer even terug in het hier en nu, vreemd genoeg.
quote:annabel_k schreef op 05 april 2014 @ 09:06:

ik heb sinds ik met de buitenlander omga een stuk meer sjans dan daarvoor, ik straal blijkbaar iets uit. Herkenbaar? In elk geval plaatste het geflirt me weer even terug in het hier en nu, vreemd genoeg.

Nou en of dat herkenbaar is. Voor ik ging daten, lette ik nooit op of iemand me opmerkte. Nu kijk ik terug, ben me veel meer bewust van mezelf. I like it.

En fijn dat het beter gaat, Annabel!
quote:lotje_42 schreef op 04 april 2014 @ 23:34:

@Summernights, hoe is het nu met jou, je vrouw en je 'foto'vrouw? #justcuriousEr staat kort iets over op de seksklets. Vanavond zet ik het wat uitgebreider hier neer. Het gaat hier nu ok. Wel fijn vooruitzicht, 6 uur sauna met mijn beste vriend die er vanaf weet. Nouja nog lang niet alles. Maar dan kan ik het ff op een rijtje zetten.
Eenzaam is degene die voor niemand nummer één is.
Anouk, wat een droomdate! Maar eens met Roos, geen lichaamssappen rond laten slingeren in zo'n bad he?

Heerlijk, dat flirten. Ik hou ervan, flirt de hele dag door met alles en iedereen. Het geeft kleur aan het leven!
quote:oranjexx schreef op 04 april 2014 @ 17:36:

Iemand hier die helaas anoniem is gegaan, had het over cirkels om prioriteiten aan te geven. De eerste cirkel is voor je man, kinderen, naaste familie. De tweede voor je werk. Derde cirkel zijn je goede vrienden. Daarna zou pas je minnaar moeten komen. Qua tijd en aandacht. En wat je met ze deelt.

Oeps.... Minnaar in vierde cirkel? Nee, ik ben bang op dit moment wel in de tweede! Toch voelt het niet als een schaduw of parallelle relatie hoor, maar hij is wel erg nadrukkelijk aanwezig.

En dat geflirt, Annabel.... Dat herken ik wel. Je weet dat je 'begeerd' wordt, en dat straal je uit. Lekker, geniet ervan...
Merel, ik heb het destijds voor mezelf vertaald dat mijn werk (appen, afspreken onder werktijd) en mijn vriendschappen niet mogen lijden onder mijn gefladder. Helemaal zwart/wit is dat natuurlijk niet, maar met 1,5 schoten we daar de eerste maanden helemaal in door. Als je taken gaat verslonsen of deadlines met meer haalt ivm je minnaar, ben je net zo fout bezig en zet je ook je toekomst op het spel.
Hey

Wat een narigheid bij Oranje en Sense. Dames veel sterkte.

Hier is de minniebubbel volgens mij afgelopen. Tijdens het chatten maakte hij een verkeerde opmerking en daar was ik niet zo blij mee. Ik stelde uit grapje voor dat hij vanavond langs moest komen terwijl ik ging stappen met een vriendin. Hij vroeg me of mijn vriendin mooi is. Dat schoot bij mij even verkeerd. Is dat stom gedacht? Ik heb zoiets van als je zo intiem chat met een vrouw dan ga je niet vragen of haar vriendin mooi is. Ik vind dat echt niet kunnen en heb hem dat ook laten weten. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden. Maar daarna stuurde ik nog een chatje naar hem toe om hem uit te leggen wat me nu precies dwars zit. Hij heeft het gelezen en er niet meer op gereageerd.

Gisteren zei hij nog dat hij mij voor zichzelf wil (delende met echtgenoot haha). En nu dit kinderachtige gedoe.

Normaal chatten we de gehele dag al weken lang. Wat is wijsheid. Negeren nu? Hij is verder namelijk echt wel heel leuk en we hebben ontzettend veel gemeen en zitten altijd op een lijn. Typen vaak hetzelfde enzo. Beetje bizar en ik wil hem heus de hemel niet in prijzen. Maar ik hou van de klik die we samen hebben.
Typisch mannending, hoe vaak mijn minnaars me niet zgn gekscherend hebben gevraagd of ik niet een leuk vriendinnetje heb...

Niet leuk, ook geen halsmisdaad. Welke man wil nou geen mvv trio en een balletje kan je altijd opgooien toch?

Ik snap je wel hoor Bella, zeker gezien jullie contact en de onzekerheden rond de date die maar niet gepland gaat worden en zijn suggesties om samen door te gaan.

De man komt mij wiebelig en niet erg betrouwbaar over maar hee, wat verwacht je van een potentiële minnaar....
Leuk samengevat Roos. Nee een halsmisdaad is het ook zeker niet. Bovendien wordt hij mijn minnaar, niet mijn echtgenoot. Dat ligt wel even anders natuurlijk. Ik vertrouw hem ook. Dat is het probleem niet.

Maar hij geeft mij het gevoel dat hij op zoek is naar een ander. Alleen door die ene zin. Uit al zijn andere opmerkingen blijkt het tegenovergestelde. Maar ja mannen en sex he. Ik weet dat hij oprecht is, maar er is ergens een klein stemmetje, voor 0,09%, die zegt waar gaat het hem nou om. Wat wil hij nou precies?

Grrr ik word echt gek van die man. Hihi te gek.

Als ik hem nou minder aantrekkelijk vond of we hadden niet die geweldige klik dan had hij de boom in gekund van mij.
Nee, Guus is niet aan het klussen, Roos, maar hij doet wel zijn werk waar hij goed in is, dat helpt al enorm. Verder adviseert hij en heeft hij een enorm groot luisterend oor voor al mijn vragen en dingetjes en piekerpunten.

Het pachten loopt soepel, inventaris overnemen niet. Ik denk zelfs dat we er enorme ruzie door krijgen en een vriendschap verliezen - wat als geld in het spel komt.. ..

Ik doe mijn best om er geen ellende uit voort te laten komen en Guus helpt om mijn rust te bewaren en de verstandige weg te kiezen. Maar ook om op mijn portemonnee te passen!! Want daar wil de huidige pachter zoveel mogelijk uit halen en hij vindt ook dat hij daar recht op heeft.

Nou ja, een heel verhaal dat hier niet op zijn plek is, maar wat me enorm bezig houdt en waar ik al heel wat uren slaap op ingeleverd heb.. helaas! Guus is geweldig. Hij had me niet beter kunnen laten zien hoe hij voor 10000% achter en voor mij staat. Nu het gaat om bedrog, is hij een soort leeuw geworden. Een betere hulp en steun kan ik me niet wensen!!!

Bella, ik denk dat als opmerkingen je echt een vervelend gevoel geven, dat ergens vandaan komt. Het kan zijn dat je het groter maakt dan het is, maar als jij niet blij wordt van zo'n opmerking en hij er dan ook nog niet verder echt aandacht aan besteed, aan jouw nare gevoel, terwijl je het uitspreekt.

Toen Guus hier mijn allerbeste vriendin uit NL ontmoette, hebben we enorm zitten zuipen. Compleet dronken, wilde hij ook wel een trio met ons.. tja, dat is toch de mannendroom, denk ik. We maken er nog altijd grapjes over, al denk ik dat hij echt geen nee zou zeggen als het er van zou komen. Maar hij vond mijn vriendin gewoon ook een geweldig wijf, altijd al, dus dat het die kant op ging was logisch en prima. Geen nare gevoelens.

Het is de manier waarop, de toon, de suggestie. Alleen is het in een appje toch lastig 'lezen'. Dat hij dan vervolgens niet echt ingaat op jouw gevoelens en je berichtjes, is wel jammer.. Hij zou je ook gerust kunnen stellen.
Dank je Heidi,

Ja dat deed hij wel hoor. Sorry zeggen, en hij zei uit zichzelf dat het een stomme opmerking was. Hij stuurde bloemetjes enzo en wenste me een fijne dag met kusjes.

Maar ja ik moest weer zo nodig reageren.

En ja bij mij komt dit van onzekerheid vandaan. Dat weet ik ook. Het is niet iets wat hij heeft veroorzaakt. Ik heb hem nu een paar chatjes gestuurd en ze zijn nog niet aangekomen. Dat kan zijn omdat hij zijn telefoon niet gebruikt heeft, of dat hij hem vergeten is. Hij is nogal verstrooid net als ik, of hij is aan het werk. Maar in het ergste geval heeft hij me geblokt. Zou ik wel heel drastisch vinden van hem. Ik vind het ook niets voor hem om dat te doen. Hij vindt me veel te leuk. Maar toch maak ik me zorgen. Ik had direct het wf spel geresigned. Wat een heethoofd ben ik toch soms.

Wat een bijzondere band heb jij met Guus zeg. Echt mooi!
Ik heb nog een edit gedaan, maar ik moest tussendoor weg en heb net pas gepost.

Appen blijft lastig, zeker als je iemand ook nog niet echt heel goed kent. Met FB (mijn laatste minnaar tijdens Guus, zeg maar) had ik dat ook wel, we begrepen elkaar dan verkeerd en uitleggen in appjes is dan ook weer lastig. Dat hoort er ook wel een beetje bij, denk ik!

Onzeker zijn is ook wel normaal, ook omdat je niet precies weet waar de ander staat. Je kunt niet in iemands hoofd kijken. Maar als je er van uit gaat dat iemand in principe niet zomaar zoveel tijd aan je besteedt en besteed heeft, dan weet je zelf ook wel dat hij jou ook gewoon leuk vindt en er wrs niets mee bedoeld heeft.
Ik lees nu de rest van jouw posting. Je hebt gelijk wat lezen betreft. Ik snap soms zijn humor niet. Dan moet ik het nog een keer lezen en dan denk ik bedoelde hij dat....ooooooh. Balen is dat.

Gisteren hadden we het over sex en toen kwam een trio ook ter sprake. Hij zei dat hij dat niet wil. Maar dat hij het spannend zou vinden als iemand naar ons keek en wij aan het vrijen waren. Haha gewoon in speelzigheid. Maar hij zei uitdrukkelijk ik wil jouw niet delen en je voor mezelf. Dus een trio mvv hoort daar dan ook niet bij. Alleen kijkers op afstand. Mocht ie willen, doe ik toch niet. Maar goed.

Als ik nu teruglees kan het ook zo zijn dat hij het spannend vind als mijn vriendin naar ons kijkt als wij zoenen. Waarom zij dan knap moet zijn geen idee. Het lijkt mij niet relevant. Ik heb geen idee wat er allemaal in zijn hoofd om gaat.

Ik vraag me wel af wat het over mij zegt dat ik zulke dingen denk. We zijn minnaars in wording. Het is dan toch verrekte hypocriet om trouw gedrag van hem te vragen? Als hij met zijn vrouw zou vrijen dan is dat op zich best logisch. Maar interesse in een derde vrouw vind ik dan weer echt not done. Dat vind ik eigenlijk maar een rare gedachtengang van mezelf.

Super lief van je Heidi dat je dat voorbeeld noemt. Dat zet dingen in perspectief.
Volgens mij heb ik niet een minnaar gehad die, al dan niet voor de grap, eens gecheckt heeft of ik niet nog leuke dames wist. Ik stelde dan altijd eerst voor om zijn vrienden eens te checken voor een mmv trio. Heel gek, daarna was het altijd (op 1 na, verdomd leuke vriend was dat ) een geintje natuurlijk

Maar als je je er rot onder voelt, dan zou ik dat zeker even melden. Als hij van niks weet, kan hij ook niks veranderen hè.

Heide, fijn zo'n leeuw aan je zijde! En succes met de onderhandelingen. Jammer dat geld van invloed is op de vriendschap.

Orange, leuk om te lezen dat je wat aan die cirkel theorie hebt gehad
Hihi lookolook die hou ik erin. Ik heb al een foto's gehad van hem en zijn vrienden. Dus als hij nog een keer met zoiets komt dan zeg ik gewoon dat een trio mmv met die ene langharige mij wel leuk lijkt.... Hij plaagt mij graag maar dat doe ik andersom ook gna gna. Dank je voor de tip!! Hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven