studie, ziekte en kinderwens

05-04-2014 11:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal dagen typte ik nog in een ander topic dat iemand met een psychische aandoening geduld moet hebben en zo zit ik zelf in een dip.

Ik zal mijn sitatie uitleggen.

Er is pasgeleden adhd bij mij geconstateerd, dit is de reden waardoor ik nu nog steeds studeer, omdat ik pas sinds kort aan het leren ben hoe hier mee om te gaan.

Ook bestaat er de kans dat ik fibromyalgie heb.

Het is voor mij nu best zwaar om naar school te gaan. Over de lichamelijk klachten zet ik me wel heen, maar alle afspraken met het ggz en de dokter, samen met het accepteren van deze aandoeningen eisen zijn tol.

Ik zit voor mijn gevoel in een rouwfase waarin ik rouw om het niet halen van mijn studies, het tempo waarin dit gaat, en mijn toekomst.

ik accepteer nu wel beter dat alles zo snel gaat als het gaat maar het enige waar ik maar aan blijf denken is hoeveel jaar het nog gaat duren voordat ik aan kinderen kan gaan beginnen.

Ik heb al lang een relatie, woon samen en ik heb het er soms erg moeilijk mee dat ik nu nog geen baan heb en er voorral lichamelijk en psychisch niet aan toe ben om aan kinderen te beginnen. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet eerlijk gezegd.

Iemand tips hoe hiermee om te gaan?
Je hebt een psycholoog?
Wel gehad en wil ik straks ook weer. Ik zit nu bij ggz voor het testen van medicatie en lotgenotencontact.
Je hebt het antwoord zelf al gegeven in je openingspost:

Geduld hebben.

Je hebt nu een diagnose en bent bezig uit te zoeken hoe je daar mee kunt leven. Dat heeft tijd nodig. Je zult heus nog wel je school afmaken en wellicht ook kinderen krijgen, maar alles tegelijk dat kan nu eenmaal niet.

Succes.
Ben je uit 91?
Als je uit 91 bent heb je nog tijd zat. Het is niet zo dat het misschien niet meer lukt ofzo. Fybromyalgie en een kind baren lijkt me heftig. Misschien daar even wat over lezen?

En eerst je studie afmaken. anders val je in een nog groter gat
Geniet van elke dag!
Fibromyalgie is een uitsluitingsdiagnose.

Je kunt er niets mee, want objectief gezien ben je dus gewoon helemaal gezond.

Zou ik dus maar lekker laten voor wat het is (spierpijn kan door spanning komen) en je richten op medicatie en behandeling van je ADHD.
Ik zou idd de tijd nemen en niets overhaasten.

Dubbeltje4 fibromyalgie is toch wel een ziekte, een soort reuma?
quote:salandermillenium schreef op 05 april 2014 @ 15:57:

Dubbeltje4 fibromyalgie is toch wel een ziekte, een soort reuma?Nee hoor, fibromyalgie zit in het hoofd, lichamelijk is er niets mis met deze mensen. Het kan natuurlijk zijn, dat je door spanningen je spieren verkeerd aanspant en dit pijn geeft, maar weke-delen-reuma is een onzinverhaal.
Los van of iets lichamelijk of psychisch is is het wel een echte ziekte. (voor die discussie weer in alle hevigheid losbarst, daar heeft TO nu weinig aan)
quote:dubbeltje4 schreef op zaterdag 05 april 2014 16:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="salandermillenium in "studie, ziekte en kinderwens"" class="messagelink">salandermillenium schreef op 05 april 2014 @ 15:57</a>:</b>

Dubbeltje4 fibromyalgie is toch wel een ziekte, een soort reuma?</div></blockquote>Nee hoor, fibromyalgie zit in het hoofd, lichamelijk is er niets mis met deze mensen. Het kan natuurlijk zijn, dat je door spanningen je spieren verkeerd aanspant en dit pijn geeft, maar weke-delen-reuma is een onzinverhaal. Het is bewezen van niet, maar ik stel voor daf als je je mening hierover kwijt wil je zelf een topic opent. TO heeft hier niks aan
Geniet van elke dag!
quote:dubbeltje4 schreef op 05 april 2014 @ 16:06:

[...]

Nee hoor, fibromyalgie zit in het hoofd, lichamelijk is er niets mis met deze mensen. Het kan natuurlijk zijn, dat je door spanningen je spieren verkeerd aanspant en dit pijn geeft, maar weke-delen-reuma is een onzinverhaal.Misschien eerst even googelen voor je hier vanalles neerplempt. Fibromyalgie valt onder wekedelenreuma, maar niet alle wekedelenreuma is fibromyalgie. Peesontsteking en slijmbeursontsteking bv is ook wekedelenreuma. En dat is wel degelijk een echte aandoening.
Een slijmbeursontsteking of peesontsteking wordt geen fibromyalgie genoemd.
Lieve TO, als je uit 91 bent is het toch heel erg normaal om nog te studeren?

Ik studeerde ook nog op mijn 23ste en ook op mijn 24ste en mijn zusje ook. Neem de tijd, juist voor je studie, werken en een gezin hebben kan je nog heel erg lang, maar je studetentijd komt niet meer terug.

Neem de tijd om je ziekte en vooral jezelf te accepteren en dan ben je nog jong genoeg voor een gezin, echt waar.

Als duurt het nog 5 jaar voor je stabiel genoeg bent voor kinderen, dan heb je toch nog steeds een mooie leeftijd?
Dubbeltje, wat een onzin. Onlangs is aangetoond dat fm in ieder geval zeker iets te maken heeft met de zenuwgeleiding. Die verloopt veel sneller dan bij 'normale' mensen waardoor een aai over de arm al pijn kan doen.

TO,

Je bent nu 22/23? Je hebt nog alle tijd joh. Nu nog studeren is echt geen afgang. Zelf heb ik ook lang over mijn studies gedaan en moest zelfs door lichamelijke klachten opnieuw beginnen met een andere studie. Mijn klachten lijken erg op die van Fm. Vooruitgang, ook al is die maar klein, blijft vooruitgang. Zorg wel dat je bij duo je maatregelingen treft (extra jaar stufi ivm lichamelijke problemen evt verlening diplomatermijn).

Je kan met fm best kinderen krijgen en grootbrengen. Kom anders eens meekleuren bij Leven met pijn

HU? Meekleuren? Kletsen... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven