Gezondheid alle pijlers

slokdarm echo hart

06-04-2014 18:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik 'mag' deze week voor een slokdarm echo van het hart... Iemand ervaring hiermee met een roesje??

Ik heb ooit zonder roesje een maag/darm onderzoek gehad en dat was op zijn zachts gezegd niet leuk ! Daarom heb ik nu een roesje gevraagd maar mijn god, wat kan ik verwachten? Graag ervaringen ...
Ik heb een paar weken ook een slokdarmecho gehad met roesje en kan me er bijna niets meer van herinneren. Het viel mij dus 100% mee. Succes!
kijk, zulke verhalen word ik blij van ...
Ik heb er zelf nooit eentje ondergaan maar ik assisteer de arts regelmatig bij dit onderzoek. En eigenlijk hoor ik van alle patiënten terug dat ze bijna tot niet ervan meer weten. Het roesje heeft namelijk als leuk bijeffect dat je alles vergeet van dat moment.

Succes in ieder geval. Wat helpt is om zo ontspannen mogelijk het roesje in te gaan. Dan heeft deze de beste uitwerking. Denk aan een mooi strand of iets anders moois (Zeg ik altijd tegen mijn patiënten) en dan dikke kans dat je dat meeneemt de roesje in en daarover 'droomt' en daardoor ontspannender bent... Later weet je niet meer waarover je gedroomd hebt maar in de minuten dat je wakker wordt kan je dit vaak nog wel zeggen. En weet ik vaak dat mijn patiënten daar inderdaad heerlijk over gedroomd hebben..
Zo´n onderzoek tien jaar geleden ondergaan, zonder roesje. Werd mij ook niet gezegd dat dat mogelijk was.

Ik vond het een erg onaangenaam onderzoek. Kan het mij nog steeds voor de geest halen.

Roesje ... geniet ervan. Wat kroketje zegt klinkt zinnig.
Ik assisteer daar ook regelmatig bij.

Heb eigenlijk alleen nog maar gehoord van patiënten dat het zo ontzettend mee viel.

Je bent zo vertrokken en als de echo klaar is word je weer wakker.

Dus over het roesje en het onderzoek zou ik me niet al te sappel maken... De reden voor het onderzoek en de uitslag.. Tja, dat lijkt me wel spannend ..

Succes en sterkte
quote:pokkewijf schreef op 06 april 2014 @ 21:59:

Zo´n onderzoek tien jaar geleden ondergaan, zonder roesje. Werd mij ook niet gezegd dat dat mogelijk was.

Ik vond het een erg onaangenaam onderzoek. Kan het mij nog steeds voor de geest halen.

Roesje ... geniet ervan. Wat kroketje zegt klinkt zinnig.

Ik ook, maar dan vier jaar geleden.

Ik had graag een roesje gewild.

Succes TO, het onderzoek duurt niet lang, komt goed!
verdwaald op het nieuwe forum
Een roesje is heel verstandig! Waarschijnlijk kan jeje amper iets of zelfs niets van het hele onderzoek herinneren.. neem wel iemand mee die je terug kan rijden btw.. das wel nodig na zo'n roesje want een sedatief kan een tijdje doorwerken ook al voel jeje weer aardig wakker. Succes!
Ja, mijn ervaring is van ruim 15 jaar geleden, (maag/darmonderzoek) zonder roesje of wat dan ook en die was echt afschuwelijk. Daarom vind ik het nu best wel spannend maar heb ik ook gezegd dat ik het alleen met roesje wil. Ik hoop dat het een ervaring wordt die meevalt en ik zal mezelf idd zoveel mogelijk proberen te ontspannen..

En ja, de reden is ook niet tof en ik kan het wel uitstellen maar wil ook wel weten of ik nu wel of niet een gaatje heb tussen mijn hartkamers aangezien deze overduidelijk te horen is. Een gewone echo heeft helaas geen duidelijkheid kunnen geven. Ik moet geopereerd worden en zolang het niet bekend is waarom ik een ruisje heb is het niet handig zo te gaan opereren, gezien de mogelijkheid tot ophoping van bacteriën bij het hart geloof ik. Toen ik 10 jaar was is er een ruisje (gaatje tussen kamers) ontdekt die waarschijnlijk aangeboren was en 5 jaar later was deze weg. 10 jaar geleden nog een controle gehad maar niets te vinden op gewone echo. Nu n.a.v. operatie bij anesthesist geweest die een ruis hoorde dus de molen weer in.

Thumbs up
anoniem_197353 wijzigde dit bericht op 06-04-2014 22:31
Reden: ..
% gewijzigd
NOu, resultaat: ondanks dubbele dosis roesje is het men niet gelukt de slang er door te krijgen, het blokkeerde in mijn keel. Wat er nu gaat gebeuren weet ik niet, maar dit hoeft van mij niet meer ...
Ach vrouwtje toch... wat naar... heb alleen een voor je en die is welgemeend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven