Rijbewijs willen halen!
maandag 7 april 2014 om 12:11
Dag mensen,
Ik inmiddels bijna 29 jaar jong wil graag haar rijbewijs gaan halen
nu ben ik dus bezig met theorie leren en ik vind dit heel erg moeilijk
ik ben slecht lerend dus ik pak het minder snel op.
Nu vroeg ik me af hebben jullie tips om je goed voor te bereiden op het theorie examen en goed te leren ik kan me gewoon niet goed concentreren en begrijp soms gewoon niet wat er staat heel dom misschien!
Hoop op tips van jullie
Layla
Ik inmiddels bijna 29 jaar jong wil graag haar rijbewijs gaan halen
nu ben ik dus bezig met theorie leren en ik vind dit heel erg moeilijk
ik ben slecht lerend dus ik pak het minder snel op.
Nu vroeg ik me af hebben jullie tips om je goed voor te bereiden op het theorie examen en goed te leren ik kan me gewoon niet goed concentreren en begrijp soms gewoon niet wat er staat heel dom misschien!
Hoop op tips van jullie
Layla
maandag 7 april 2014 om 12:18
Dat is helemaal niet dom hoor.
Mijn broertje is ook slecht lerend.
Hij nam elke week voor de les een kwartier extra af om samen met zijn instructeur de theorie weer door te nemen. Ze spraken ook af welk deel van de theorie ze die week zouden doornemen. Soort huiswerk dus. Zo bleef het beter hangen.
Voor zijn theorie examen heeft hij een dag gevolgd waarin de hele dag theorie wordt doorgenomen en oefen test gedaan worden. Echt stampen dus.
En hij ging samen met mijn vader thuis heel veel oefenen.
Succes!!
Mijn broertje is ook slecht lerend.
Hij nam elke week voor de les een kwartier extra af om samen met zijn instructeur de theorie weer door te nemen. Ze spraken ook af welk deel van de theorie ze die week zouden doornemen. Soort huiswerk dus. Zo bleef het beter hangen.
Voor zijn theorie examen heeft hij een dag gevolgd waarin de hele dag theorie wordt doorgenomen en oefen test gedaan worden. Echt stampen dus.
En hij ging samen met mijn vader thuis heel veel oefenen.
Succes!!
maandag 7 april 2014 om 12:22
maandag 7 april 2014 om 12:38
Dat is helemaal niet dom! Goed dat je ervoor gaat.
Ik denk ook dat dvd's misschien kunnen helpen, het is dan wat concreter dan met alleen een boek.
Zo'n klassikale cursus klinkt voor jou ook als een goed idee. Dan zit je in een groep met mensen die er (lijkt mij) allemaal wat meer moeite mee hebben. Dingen worden uitgelegd, je kunt vragen stellen, etc.
Veel succes!
Ik denk ook dat dvd's misschien kunnen helpen, het is dan wat concreter dan met alleen een boek.
Zo'n klassikale cursus klinkt voor jou ook als een goed idee. Dan zit je in een groep met mensen die er (lijkt mij) allemaal wat meer moeite mee hebben. Dingen worden uitgelegd, je kunt vragen stellen, etc.
Veel succes!
Had ik maar een motto.
maandag 7 april 2014 om 12:48
Bedankt voor alle tips meiden!
Ik heb van de rijschool waar ik binnenkort ga beginnen een cd rom gehad van I theorie maar ik lees dan die hoofdstukken en begrijp dan gewoon sommige dingen niet.
Misschien als ik ga starten met lessen dat ik dan ook in de praktijk de dingen tegen kom en het dan wel snap heb ook gewoon een soort van faalangst om aan het examen mee te doen.
Maar ik ga me best doen.Hoevaak zou ik moeten leren denken jullie?
Ik heb van de rijschool waar ik binnenkort ga beginnen een cd rom gehad van I theorie maar ik lees dan die hoofdstukken en begrijp dan gewoon sommige dingen niet.
Misschien als ik ga starten met lessen dat ik dan ook in de praktijk de dingen tegen kom en het dan wel snap heb ook gewoon een soort van faalangst om aan het examen mee te doen.
Maar ik ga me best doen.Hoevaak zou ik moeten leren denken jullie?
maandag 7 april 2014 om 12:51
Ik snapte veel dingen ook niet, maar toen ik eenmaal meer lessen had gehad viel alles op zijn plek.
Ik las iedere week 1 hoofdstuk door, en besprak dingen met mijn rij instructeur, daarnaast ook theorietoetsen op internet maken en vooral de vragen teruglezen die je uiteindelijk fout beantwoord had.
Ik ben nog bezig met lessen, maar heb ik inmiddels wel mijn theorie behaald =)
Ik las iedere week 1 hoofdstuk door, en besprak dingen met mijn rij instructeur, daarnaast ook theorietoetsen op internet maken en vooral de vragen teruglezen die je uiteindelijk fout beantwoord had.
Ik ben nog bezig met lessen, maar heb ik inmiddels wel mijn theorie behaald =)
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
maandag 7 april 2014 om 14:44
Ga veel met mensen mee in de auto en oefen de theorie situaties. Kijk naar de borden die je tegenkomt en vertel wat ze betekenen. Bij gelijkwaardige kruispunten, vertel wie er nu voorrang heeft. Bij een stoplicht, of iemand nog door kan rijden of niet. Zulk soort dingen. Pik je heel veel van op! Succes!
maandag 7 april 2014 om 14:55
Wat bij mij goed hielp, theorieboek erbij een kladblok en rust,,, en pen natuurlijk. Ik heb alle examens in het boek gedaan (boek van vekabest?) wat fout was heb ik goed doorgelezen bij de motivatie, en dan het betreffende examen (helemaal) opnieuw gemaakt, net zo vaak dat ik geen fouten meer had. Het duurde wel een heel weekend maar het resultaat was er... Geslaagd met 3? En ik deed niks anders dan leren, leren, leren. Want de allereerste keer dat ik examen deed, was ik gezakken, blijkbaar was alleen het boek doorlezen niet genoeg.
maandag 7 april 2014 om 18:26
iTheorie heeft mij heel goed geholpen. Ik ben gewoon WO opgeleid, maar niet zo'n stamper. Zij hebben het boek echt uit elkaar gehaald en verdeeld in hapklare hoofdstukken. Mijn ervaring is trouwens dat het echte theorie-examen makkelijker is dan oefenexamens. Ik heb eerst alle hoofdstukken rustig gelezen, daarna nog eens met toetsje erbij en daarna de losse toetsen. En daarna pas het echte theorieboek. Sommige mensen in mijn omgeving zeiden: 'uhh ik heb het alleen ff doorgebladerd en had nul fout'. Lekker belangrijk!
Oja, wat betreft wat je moet doen met niets doen/remmen/gas loslaten. Gevaar op de weg = remmen. Gevaar naast de weg = gas los. Geen gevaar = niks doen.
Oja, wat betreft wat je moet doen met niets doen/remmen/gas loslaten. Gevaar op de weg = remmen. Gevaar naast de weg = gas los. Geen gevaar = niks doen.
maandag 7 april 2014 om 18:27
maandag 7 april 2014 om 18:33