Kat is te dun. En nu?

08-04-2014 10:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is altijd een smalle kat geweest. Maar ik vind hem nu echt wel dun worden. Het is een moeilijke eter, lust niet alle soorten brokken of vlees. Een keer dieetvoer van de dierenarts hier gehad, lustte hij ook niet. Maar misschien een ander merk. Hebben jullie tips?
quote:suziequatro schreef op 08 april 2014 @ 12:33:

Mijn kat is 9 en altijd een smal katje geweest. Eet wel goed, nu ook. Verder ook niets aan hem te merken hoor. Ook zijn vacht is goed etc.

Is in December wel aangereden en een kaakfractuur gehad. Ook een aantal tanden afgebroken door de aanrijding. Ik heb geen contact met de dierenarts opgenomen. Dit omdat hij normaal eet zoals hij altijd deed.

Bedankt voor alle tips. Ga wel even contact opnemen met de dierenarts. Maar die zullen ongetwijfeld zeggen kom maar langs.

Pardon dat arme beestje is aangereden en je hebt niet even laten checken bij de da......

Tuurlijk gaat je da vragen om langs te komen, snap zowieso niet waarom je daar nog helemaal niet geweest bent. Als dat beestje je geen geld mag kosten had je geen huisdier moeten nemen. Sorry maar ik kan mij hier zo kwaad om maken.

Mijn kat is 9 en altijd een smal katje geweest. Eet wel goed, nu ook. Verder ook niets aan hem te merken hoor. Ook zijn vacht is goed etc.

Is in December wel aangereden en een kaakfractuur gehad. Ook een aantal tanden afgebroken door de aanrijding. Ik heb geen contact met de dierenarts opgenomen. Dit omdat hij normaal eet zoals hij altijd deed.

Bedankt voor alle tips. Ga wel even contact opnemen met de dierenarts. Maar die zullen ongetwijfeld zeggen kom maar langs.

Meen je dit nou?

Wat een domme actie, echt

En ja natuurlijk zeggen ze kom maar langs, zij kunnen moeilijk door de telefoon je kat beoordelen denk je niet?
Hier een kat die steeds dunner werd. Hij leek pijn te hebben bij het eten, blazen en grommen..

Na een bezoekje aan de da bleek dat hij een ontsteking had in zijn kaken, na een kuur ging dit niet over helaas. Toen besloten om al zijn kiezen te laten trekken (hij mag bijna een kunstgebitje ) maar dat heeft wel geholpen. Hij eet weer goed, zelfs harde brokjes zijn geen probleem.

Dus hup, op naar de Da!

Maar zelf wel een kroon nemen op een afgebroken kies...

Jij verdient geen schoonheidsprijs voor beste huisdierenbezitter.
quote:little_angel89 schreef op 08 april 2014 @ 11:53:

[...]

Moet poes niet een dikke buik krijgen van wormen? Dacht ik altijd als ze bol gingen worden. niet vet maar bol dus

Bij jonge dieren kan je een bol buikje zien bij een ernstige wormbesmetting, het dier zelf is dan mager, dof vachtje en dan die grote buik.

Volwassen dieren worden mager.

Suzie, ah dat zei je er niet bij in de OP.

Een gebroken kaak door een ongeluk en geen dierenartsbezoek? Heel bijzonder. Ik krijg de indruk dat je wel een beest wilt maar geen zin hebt om er geld aan uit te geven.
Ik denk dat ze na die aanrijding echt wel bij de dierenarts geweest is, maar NU, om dít probleem, nog geen contact heeft opgenomen met de dierenarts.

Tenzij ze met haar eigen röntgenogen die kaakfractuur heeft vastgesteld...
Dat is ook wat ik denk kabinet, het staat er alleen een beetje onhandig
quote:kabinet schreef op 08 april 2014 @ 12:56:

Ik denk dat ze na die aanrijding echt wel bij de dierenarts geweest is, maar NU, om dít probleem, nog geen contact heeft opgenomen met de dierenarts.

Tenzij ze met haar eigen röntgenogen die kaakfractuur heeft vastgesteld...Dat denk en hoop ik ook.
Ho Ho Ho, jullie hebben het niet goed begrepen!!!

Na de aanrijding ben ik direct met hem naar de dierenarts gegaan. Hij heeft een nachtje in een speciale zuurstofkooi gelegen en ik heb met liefde de rekening van ¤280 betaald hoor.

Hij at bij de dierenarts al weer dus dat was een goed teken. Daardoor hoefde hij geen operatie aan zijn kaak. Alleen wanneer hij niet goed zou eten thuis. Maar dat doet hij dus wel.
Staat idd dat ik geen contact met de dierenarts heb opgenomen. Zie nu hoe stom dat staat, maar dat ik geen contact heb opgenomen slaat op deze vraag en dit moment. Excuses, logisch dat jullie het zo begrepen hebben.
Oke sorry dan heb ik je echt totaal verkeerd begrepen. En neem ik mijn woorden terug.

Heb je al contact met je da gehad?
quote:kabinet schreef op 08 april 2014 @ 12:56:

Tenzij ze met haar eigen röntgenogen die kaakfractuur heeft vastgesteld...Idd dit bedoelde ik en staat er idd heel onhandig. :(
O! zo zie je maar weer. Gelukkig maar.
Het kan wel dat de afgebroken tanden nu problemen geven door een wortelontsteking of zoiets.

Ik zou hem toch laten nakijken of er niet iets met zijn gebit is, beetje sneu als hij gewoon pijn heeft bij het eten.
Is de kat geholpen? Ik heb namelijk een kat die voor haar sterilisatie steeds magerder werd (terwijl ze genoeg at en geen gezondheidsproblemen oid had;goed gebit, geen wormen, mooie vacht etc). Ze was zo mager dat ze echt 'ingevallen' was, je kon de heupbotten bijna zien! Dierenarts wist ook niet waarvan het kwam, maar sinds de sterilisatie zit ze op een goed gezond gewicht.
Bij suikerziekte eten ze ook vaak goed/veel maar vallen wel af.

Is wel een reden om even langs de da te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven