Gezondheid alle pijlers

Steken borst schouder

10-04-2014 17:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb vaak last van steken in mijn linker borststreek en dat gaat gepaard met steken in mijn linker schouder.

Dat gevoel in mijn linker schouder heb ik vaak tijdens het hardlopen, maar dan niet altijd gepaard met steken in de borst.

Nu heb ik er meer last van, ben kortademig en dan voel ik beide pijnen. Nu ben ik ook verkouden, dus dat kan er nu dan even mee te maken hebben.

Nu wil ik best een afspraak maken bij de dokter, maar ik heb er een die me het gevoel geef dat ik voor niks kom...tijd voor een ander.

Dit houd me dan ook wel een beetje tegen, maar anderzijds... Mijn vader is meerdere malen gedotterd, mijn tante die op het oog gezond leek heeft voor haar 50ste een hartinfarct gehad..dus ja... Heb niet bepaald een gezonde familie.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Wat zou je erger vinden: Naar de dokter gaan en er is niks ernstigs aan de hand of niet naar de dokter gaan en er is straks wel iets ernstigs aan de hand?

Bovendien als er niks met je hart is moeten die steken ergens anders vandaan komen, misschien staat er iets scheef o.i.d. Dat zal dan ook uitgezocht moeten worden.
Overstappen naar een andere huisarts hoeft niet veel tijd te kosten en dit lijkt me een bijzonder goede aanleiding om daar wat moeite voor te doen. En dan direct een afspraak maken! Een goede huisarts begrijpt echt wel dat jij je zorgen maakt, zeker gezien je familiegeschiedenis. Succes!
Had ik maar een motto.
Ik heb dit ook al een langere periode en heb geen idee waar het vandaan komt. Ik wil niet zeggen dat er bij jou niks mis is (ben geen arts), maar bij mij is het enkele jaren geleden uitgebreid onderzocht (hartfilmpjes etc.) en hebben ze niks gevonden. Ik zou als je het niet vertrouwt sowieso nogmaals aan de bel trekken bij een (huis)arts.

Sterkte!
Ik heb dit gehad, nog wel eens. Ik heb zelfs al eens op de eerste hulp gezeten omdat ik dacht een hartaanval te hebben (was echt een drama wat ik daarvan gemaakt heb). Bij mij zijn het spieren. Spieren die door bepaalde bewegingen, overbelasting of onverwachts opspelen en gaan steken. Vooral tijdens het ademhalen. Soms lukt diep inademen niet vanwege de pijn.

Maar ik zou je zeker aanraden om hiermee naar de dokter te gaan. Het kan heel goed iets onschuldigs zijn maar stel dat het wel iets ernstigers is, dan wil je dan gewoon zo snel mogelijk weten. Hoe eerder je ergens bij bent, hoe beter.
Wat een stomme huisarts! Ik zou echt een andere zoeken. Wat betreft de steken: heb ik soms ook, bleek gerelateerd te zijn aan mijn cyclus. Maar voor die conclusie te trekken ben ik eerst wel goed cadiologisch onderzocht hoor, zeker gezien mijn ook belaste familie. Bovendien uiten hartklachten bij vrouwen zich anders dan bij mannen, dus ik zou het echt laten nakijken, bij een andere huisarts dan.
Gewoon gaan.
Heb je ook pijn in je bovenarmen? Je geeft aan de pijn te voelen bij het hardlopen. Misschien zou je eens kunnen googelen op triggerpoints in het schouder/bovenrug gebied. Deze spierknopen kunnen zorgen voor afgeleide pijn in de buurt van borst en bovenarmen.

Maar uiteraard biedt een bezoek aan de ha de meeste duidelijkheid!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Voordat je daadwerkelijk een hartaanval krijgt, geeft je lichaam vaak een aantal signalen. Deze signalen zijn bij vrouwen anders dan bij mannen en vaak nogal vaag. Een hartaanval is een hoge doodsoorzaak bij vrouwen. Volgens onze EHBO-docent word je tegenwoordig in het ziekenhuis meer dan serieus genomen als je met deze klachten komt. Zijn woorden: "je gaat niet eerder Naar huis dan dat zeker is dat het niet je hart is."

Gaan dus! Better safe than sorry! Helemaal omdat het in de familie zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven