Zwanger worden vanaf april 2014

02-04-2014 23:19 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die vanaf deze maand gaan voor een (1e, 2e, ..) kindje? Klets hier mee! De tabel is helaas vol, maar meepraten is natuurlijk altijd gezellig!

NaamLeefijd1e/2e/..NODSofie1989252e1 meiMapressa292e1 meiVlinder145251e4 meiPiekerien332e25 apriljeraadthetnooit301e25 meiNonaimee242e?Zomerkindje251e29 aprilIniminie302e Selenaheleen241e6 meiEvii211e15 meiLente29291e15 aprilPillow271e17 aprilPurpie291e7 meiStef1988251e5 mei
Welkom Lente, ik heb je in de tabel toegevoegd, ben je 29 of is dat gewoon een nummer

Ik hoop ook dat er snel meer NOD's bekend worden! Heel fijn om met elkaar mee te leven en hier alles kunnen zeggen:)
Gezellig dat ik kan meeschrijven! Ik hoop dat ik iedereen uit elkaar kan houden, zal m'n best doen!

Eerst even de feitjes: ik ben 29 en m'n NOD is als ik uitga van m'n vorige cyclus 15 april... Vorige keer was m'n cyclus nl. 40 dagen...Pff, ik wil gewoon netjes 28 dagen Maargoed, misschien moet ik gewoon even geduld hebben. Ik ben 13 jaar aan de pil geweest dus ik verwacht wel dat een regelmatige 'normale' cyclus wel even op zich laat wachten...

Wat over mijzelf: ik ben dus 29 en mijn vriend is 33. Wij zijn pas 1.5 jaar samen en wonen nu 10 maanden samen.

@ Jeraadhetnooit; wij wijken dus ook af ;)

Het is snel maar het voelt voor ons beide heel erg goed! Samenwonen hebben we ook snel beslist (hadden we ook eerst gezegd om later te doen maar ging ook sneller dan verwacht!)En zo ook met proberen zwanger te worden. Ik zou na de zomer horen of ik een contract voor onbepaalde tijd zou krijgen en we wilden tot dan wachten. Maar nu heb 2 weken geleden gehoord dat ik onbepaalde tijd krijg dus superblij!

Ik ben ook echt veel bezig met het idee 'zwanger worden'... Probeer er relaxed in te staan maar is best lastig merk ik nu Superleuk dat we hier ons hart kunnen luchten. Bij mij weet ook niemand het en dat ga ik proberen zo te houden haha...
@lente29 goed dat je al een vast contract hebt gehad! Dat geeft toch sowieso meer zekerheid, een baan tegenwoordig is wel iets om zuinig op te zijn.

Het feit dat jullie pas kort samen zijn zegt niets over hoe jullie je voelen en als het goed voelt dan is er niet meer voor nodig toch.

Ook mijn eerste cyclus begon pas na 37dagen en die maand erop was ie 28, hopen dat jij ook zo snel een regelmatige cyclus hebt.
@sofie1989 is je bloeding al over? Fingerscrossed dat ook jij snel je nod weet!
@linde86 jij hebt als eerste je nod volgens de lijst.. Voel je al iets??? :-)
Welkom Lente!
@sofie1989 Dank je voor het toevoegen in de tabel!

@Vlinder145 Ben ook heel blij met m'n contract. Hoewel een vast contract tegenwoordig ook niet meer alles zegt....

Is jouw cyclus inmiddels helemaal regelmatig? 28 klinkt goed! Ik eerst dus 40 en zit nu ook al op 34 dagen... Hoop dat het nog ontpillen is!

Ben heel benieuwd wie de eerste gaat zijn! Misschien wel linde86?!
Ja spannend linde86!

Lente ik kan me voorstellen dat je er veel mee bezig bent... Ik merk zelf dat ik dat nu nog niet zo heb. Toen we gingen voor een eerste kindje had ik dat meer. Tuurlijk willen we het nu ook heel graag maar omdat je al zo druk bent met en kindje heb je minder tijd om er echt bij stil te staan. Al vind ik het wel weer spannend en 'raar' dat het nu weer kan, dat ik zwanger zou kunnen worden hihi dat is wel heel leuk!
haha ik hoop zelf dat ik ook weet wanneer mijn nod dagen zijn. word er niet goed van dat ik niet weer wanneer ik alles kan verwachten.
a smile is the prettiest thing you can wear.
@lente, gefeliciteerd met je vaste contract! Ik heb je NOD gezet op 15 april, afwachten dus!

@iniminie, ondanks dat het de 2e is ben ik er eigenlijk juist mee bezig. Bij de 1e dachten we, we zien het wel en toen was ik gelijk zwanger! We hadden dus eigenlijk geen tijd om er mee bezig te zijn:)

@evii, dat heb ik ook pff.. we doen het nu maar om de dag, zitten we in ieder geval goed haha
@vlinder, m'n bloeding stopte maandag. In totaal dus 4/5 dagen dus het lijkt wel op een menstruatie. We wachten het komende maand wel af..
quote:sofie1989 schreef op 10 april 2014 @ 11:39:

@vlinder, m'n bloeding stopte maandag. In totaal dus 4/5 dagen dus het lijkt wel op een menstruatie. We wachten het komende maand wel af..Dan mag je dit zeker wel een menstruatie noemen dacht ik. Als je vanaf de laatste dag +/- 14 dagen aanhoudt voor de eisprong en rond die periode om de dag sex hebt.. dan zou je wel goed zitten denk je ook niet? Of wil je eerst je volgende periode nog afwachten?
@sofie hier ook om de dag hahaha. vind vriendjelief niet zo heel erg hihi
a smile is the prettiest thing you can wear.
quote:evii schreef op 10 april 2014 @ 16:20:

@sofie hier ook om de dag hahaha. vind vriendjelief niet zo heel erg hihiHaha goed bezig! Die van mij zit momenteel in het buitenland maar is ook nog niet zo erg ben ben nog ongesteld. maar heb hem al gezegd dat ie alles moest schrappen in zijn agenda volgend weekend want dan gaan we hopelijk een babytje maken
@ Vlinder145 haha, dat vindt hij vast niet erg Weekendje onder de dekens... Zit je vriend vaak in het buitenland?

Heb wel het idee dat mijn vriend er nog een stukje luchtiger mee omgaat dan ik... Hoe staan jullie mannen er tegenover? Die van mij erg enthousiast over het idee maar de planning laat ie aan mij over haha. Maar om de dag = prima ja

@ Inieminie & sofie1989 Lijkt me ook wel bijzonder dat je nu met een 2e ook een broertje/zusje voor je eerste kindje aan het 'maken' bent! Heeft niet alleen meer impact op jullie maar op jullie gezin! Jullie hebben natuurlijk wel al de ervaring hoe het is om zwanger te zijn. Maarja, elke zwangerschap is anders zeggen ze toch...?!

Ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten op enige vorm van menstruatieverschijnselen... Wil dat het komt, dan kan ik daarna inderdaad hopelijk ook iets meer plannen. Ohjee, daar komt de controlfreak in mij naar boven haha
@ lente ja dat is heel bijzonder. Ons kindje is dol op baby's dus lijkt me zo leuk een broertje of zusje!

Ik vind het heerlijk op zwanger te zijn, had bijna nergens last van waardoor ik echt kon genieten van de baby in mijn buik. Ik vond dat echt geweldig en zou het super vinden als ik dit nog een keer mee mag maken.

Man staat er hier ook veel luchtiger in hoor haha...dat hoor ik vaker!
@lente29 Hij vind het zeker niet erg een weekend in bed, we hebben samen een plannetje gemaakt dat vrijdags het slot op de deur gaat en we we na de Pasen wel weer uitkomen, kijk er nu al naar uit! Moet zeggen dat mijn partner 32 er nu toch wel echt klaar voor is om pappa te worden, alhoewel mannen niet veel woorden kwijt willen is aan alles wel te merken dat hij zich ook al voorbereid en nieuwsgierig is naar het zwanger zijn.

En maak je niet druk over dat je een controlfreak bent, ik denk dat de meeste graag de controle hebben over hun lichaam en wat er omheen gebeurt. Als je er eenmaal mee bezig bent/klaar voor bent wil je toch voorbereidingen treffen. Hopen dat je snel ongi wordt.
@vlinder, ik ga er idd toch maar vanuit dat vorige week mijn menstruatie was. Dat betekent dat mijn NOD (bij een cyclus van 28 dagen) 1 mei is. Wel fijn dat ik me iig op een datum kan focussen. En als ik eerder of later ongesteld word, zien we dan wel weer:)

@evii, om de dag is echt prima! geeft voor mij rust dat ik geen ovulatie kan missen:)

@lente, ik vind het echt geweldig om met een broertje of zusje bezig te zijn. Ons zoontje is ook zo gek op kleintjes en vriendinnen van mij zijn nu zwanger van de 2e dus hij heeft al door dat er kinderen grote broer of zus gaan worden. Dat wil hij natuurlijk ook!

Snap dat je hoopt dat je ongesteld wordt, dan kun je weer verder plannen!!

Wat betreft mannen, die van mij is blij dat ik een forum heb waar ik al m'n verhalen op kwijt kan geloof ik.. Hij is heel nuchter en ziet wel wanneer het komt haha.. Mannen...
Wat ik me afvroeg. hoe houden jullie je cyclus bij??

Ik doe dat nu middels de app Womanlog, is erg overzichtelijk en duidelijk vind ik. Hebben jullie nog andere suggesties?
Ja, forum is top! Ik wil ook niet elke dag m'n vriend ermee lastig vallen maar je bent er toch veel mee bezig en dan is dit een goede uitlaatklep en plek om gedachtes uit te wisselen...

Ik gebruik de P-tracker lite voor m'n cyclus. Ook wel duidelijk.
Dag dames!

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven!

Hebben jullie nog een plekje vrij in het tabel?

Vriend (33) en ik (27) zijn 4 jaar samen en vinden het enorm spannend.

Afgelopen dec is mijn spiraal eruit gehaald en heb eigenlijk best een regelmatige cyclus.

NOD is 17 april, dus ben al druk aan het broek-loeren

Net zoals Lente, maak ik gebruik van P-tracker!
Hallo pillow, welkom! Spannend de 17e al!! Dan zou je al bijna een vroege test kunnen doen, haha!

Hier vanaf gister aan de ovutesten, en het lijkt er op dat mijn eisprong er aan zit te komen. Nog geen positieve knaller, maar ze worden al wel donkerder. Fijn idee!

Dat elke maand bedenken wanneer je dan uitgerekend bent en wanneer je het zou kunnen vertellen etc heb ik ook heeeeeel erg! Als ik deze maand zwanger zou raken bijvoorbeeld, dan zou ik het op mijn verjaardag kunnen vertellen aan mijn familie, en op zoons verjaardag aan de rest van de wereld

Trouwens, is het een idee om de tabel nu, na pillow, voor vol te verklaren? Anders wordt het voor Sofie zoveel werk om bij te houden? Iedereen mag natuurlijk van harte meeschrijven... Wat vinden jullie?
Welkom Pillow!

Lijkt me een goed idee mapresa. Zo houden we het overzichtelijk!

Grappig dat je je dat elke maand bedenkt, ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn:p
Gezellig nieuwe meiden, welkom!

Ik probeer even via gsm te reageren.

Ik heb mijn cyclus een tijdje bijgehouden met mycalender, maar mijn cyclus is zo regelmatig dat ik ermee gestopt ben. Wilde ook niet dat mensen die mijn gsm wel eens vast hebben gelijk die app zouden zien.

Wij hebben nog een ronde met ac dus we doen net zoals het uitkomt. Nog niet netjes om de dag. Maar ben vriendlief al wel aan het voorbereiden op dat ritme :-)

14 en 17 april zijn de eerste spannende data. Ik duim voor jullie!
Gezellig nieuwe meiden, welkom!

Ik probeer even via gsm te reageren.

Ik heb mijn cyclus een tijdje bijgehouden met mycalender, maar mijn cyclus is zo regelmatig dat ik ermee gestopt ben. Wilde ook niet dat mensen die mijn gsm wel eens vast hebben gelijk die app zouden zien.

Wij hebben nog een ronde met ac dus we doen net zoals het uitkomt. Nog niet netjes om de dag. Maar ben vriendlief al wel aan het voorbereiden op dat ritme :-)

14 en 17 april zijn de eerste spannende data. Ik duim voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven