Zwanger worden vanaf april 2014

02-04-2014 23:19 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die vanaf deze maand gaan voor een (1e, 2e, ..) kindje? Klets hier mee! De tabel is helaas vol, maar meepraten is natuurlijk altijd gezellig!

NaamLeefijd1e/2e/..NODSofie1989252e1 meiMapressa292e1 meiVlinder145251e4 meiPiekerien332e25 apriljeraadthetnooit301e25 meiNonaimee242e?Zomerkindje251e29 aprilIniminie302e Selenaheleen241e6 meiEvii211e15 meiLente29291e15 aprilPillow271e17 aprilPurpie291e7 meiStef1988251e5 mei
Bedankt voor jullie welkom en leuk dat ik nog in het tabel mag!

Ik herken het Mapressa .. Zo zit ik ook in elkaar! Enorm vooruit rekenen en weet eigenlijk al hoe we het aan onze fam en vrienden vertellen als het zover is.

Helaas ben ik ook enorm nieuwsgierig. Dus ik heb al een vroege test gedaan (6 dagen voor NOD van 123test). Helaas negatief en hoop dan natuurlijk dat het toch nog te vroeg was om te testen. Hoe houd je jezelf voor de gek

Hoe staan jullie er tegenover om voor je NOD te testen?
Dat doe ik te veel en te vaak, voor NOD testen. Ik weet dat je er echt niet zwangerder van wordt, maar toch he... Die kriebel....
Bijna een verslaving

Ga nu zo naar de kruidvat. Hoor vaak dat die 2 voor 5 goed bevallen.
Uugghhh ik heb de fout gemaakt tegen mijn man te zeggen dat ik nu ongeveer in mijn vruchtbare periode zit. En nu krijg ik bij elke (oprechte!) toenadering de opmerking 'ik doe niet aan seks omdat het moet' , en dat is dan dat. Zucht.

Zal wel bier halen, of wijn. Voer ik hem gewoon dronken vanavond!
Haha Mapressa, niet meer zeggen dat je in je vruchtbare periode zit dan:p

Testen voor NOD, nee want ook al is die positief dan kun je alsnog ongesteld worden.. Maar kan begrijpen dat het lastig is om niet te testen.
Haha Mapressa! Je zou juist denken dat ie blij is met jouw vruchtbare periode vanwege de frequentie... Mannen Af en toe lastig te begrijpen haha

Mijn vriend zei gister ook; ach, we hoeven het nog niet zo te plannen toch, we zien voorlopig wel wat er gebeurt... Terwijl ik al gek word dat ik m'n vruchtbare dagen niet goed weet dat ik het liefste al ovulatietesten wil gaan gebruiken... Maar goed, op zich wel beter dat hij een nuchtere kijk erop heeft. Houd mij hopelijk ook wat nuchterder.

Lijkt me ook lastig maar ik probeer ook niet voor m'n NOD (voor zover bekend) te testen... Het kan dan idd nog misgaan en dan is de teleurstelling des te groter... En daarnaast; zolang hij bij mij onregelmatig is heeft het waarschijnlijk nog minder zin en is het enkel verspilling van geld
mijn vriend wil het ook super graag, alleen snap niks van dat hele geplan. hij is net zo enthousiast als ik hihi
a smile is the prettiest thing you can wear.
Voor nod testen en ovulatietesten doe ik (nog) niet aan. Ik houd mijn cyclus bij in agenda en bereken dan ongeveer mijn eisprong en dan regelmatig de slaapkamer in haha.

De vorige keer had ik de zwangerschapstest van de kruidvat, 2 voor ¤5 en die werkte super! Was meteen een tweede streepje te zien!

Nou ben benieuwd als de eerste nods komen!
Ik ben er ook niet overdreven mee bezig. Net na het verwijderen van mn spiraal dacht ik jaaa snel zwanger worden kan niet wachten... Maar nu heb ik zoiets van ach ik zie wel ;). Heel druk allemaal hier weinig sex. Ik denk dat ik de laatste zwangere wordt uit dit clubje ;)
haha Mapressa- om die reden benoem ik het maar niet naar mijn vriend. Die zou waarschijnlijk hetzelfde reageren! Haal de sexy lingerie setjes maar vast uit de kast

Lente en sealight- Hebben jullie ook gelijk in hoor. Teleurstelling zou groot zijn! Helaas kon ik me toch niet bedwingen en vanmorgen een test gedaan. Zie een heel licht verticale streep doorkomen, maar het is te licht om het positief te beschouwen? (weet niet hoe ik de foto kan uploaden).

Nonaimee- zal je net zie dat jij toch de 1e wordt!
@pillow, Welkom! al licht een streep? Vaak zeggen ze een streep is een streep. Haha het zal toch niet dat jij er het laatste bij komt en als eerste zwanger bent Ben benieuwd
hahah dat zou echt raar zijn! Ik beschouw hem alsnog wel negatief, want ik moest echt turen. Dus twijfel of het een indroogstreep is ..

Over 2 dagen weer testen!
Hoi

Ook wij gaan voor een tweede kindje nu ons eerste 5 jaar is. Ik ben 32, net als mijn man. Mijn NOD is op 25/4 ... Spannend! We hebben alleszins al goed geklust!

Toi toi toi voor iedereen hier! Krijg ik ook een plekje in de tabel? Zou fijn zijn!
@Piekerien: ow leuk, dezelfde leeftijd en ook voor ons tweede aan't klussen ... Ga jij al testen 4 dagen voor je NOD? Ik kan niet wachten! Groetjes
Oehhh, een streep Pillow! Die komen enkel íets van het stofje in je lijf zitten toch? Dus als er niks was geweest zou je überhaupt geen streep zien volgens mij...? Ben benieuwd hoor!! Zou super zijn voor je!

Ik heb al paar dagen soms menstruatie-achtige kramp (m.n. 's avonds), gister erg duizelig voor een minuutje en vandaag al de hele dag door plassen Dan ga ik me gelijk alles indenken... Wat als het raak is.... Realistisch gezien weet ik dat de kans miniem is, erg weinig gesext afgelopen maand, (sorry voor de explicietheid haha) maar toch hoop je zo erg pfff
oeh de eerste (vage) streep van ons clubje is een feit! Heb je alweer opnieuw getest @pillow? Ik hoop dat de theorie een streep is een streep door jou bevestigd wordt!

@Lente: 1x kan genoeg zijn Wanneer ga je testen?

ik ga nog niet met testen in de weer. Na de verhuizing ga ik pas tests in huis halen, anders is het risico te groot dat een van de verhuishulpen ze vinden. ovutesten kan ik me wel iets bij voorstellen als je eerste cyclus lang op zich laat wachten.

Hier een drukke week voor de boeg op werk en met leuke dingen. Meelezen zal wel lukken. Hopelijk ook tijd om te reageren.

Zelf zal ik niet veel te vertellen hebben...De week wel mijn ei, maar dat maakt (nog) niet zoveel uit.

Deze week de afspraak bij HA gemaakt gaat worden voor volgende week. Dan is het bij ons ook voor het eggie de volgende vruchtbare periode! Ik vind het allemaal reuze spannend en ben blij dat ik het er met jullie over kan hebben zonder vriendlief er telkens mee lastig te vallen :-)
Owwww spannend Pillow!!

Mijn test van 6 april was negatief :( moest toen van mezelf minimaal tot woensdag wachten met de volgende test haha. Woensdagmorgen ongesteld helaas . Ik ga wel de app downloaden!

Nieuwe NOD is 6 mei.
@Pillow, ik kan je helaas niet meer toevoegen in de tabel :( Het aantal regels is vol.. Misschien als er straks iemand nooit meer meepraat, kun jij er alsnog in! Een lichte streep, ik ben benieuwd!!! Hou ons op de hoogte..

@Vlindertje1981, voor jou geldt hetzelfde, voor nu past het niet meer..

@Nonaimee, hoe is het eigenlijk met jouw bloeding afgelopen? Denk je dat het menstruatie was of van het verwijderen?

@jeraadthetnooit, spannend zeg! Heerlijk als je ook echt 'mee' kunt doen!

@selenaheleen, balen! Ik heb je NOD aangepast.. Op naar de volgende ronde!
Ooh pillow spannend hoor! Ik begrijp precies wat je bedoeld, ik heb voorgeprogrammeerde tuurstrepen op mijn ogen en zie altijd dingen die er niet zijn.... Ik ga ook pas uit van positief als ik een echte streep duidelijk zie staan. Heb jij ook dat je steeds weer opnieuw naar die test gaat kijken en hoe langer je er naar staat. Hoe duidelijker er toch echt een streep lijkt te staan (die er dan in mijn geval niet is)?

Kun je de foto niet uploaden op imageshack ofzo en dan hier het linkje plaatsen?? Ben zo benieuwd en tuur graag met je mee!!

Hier toch nog gelukt om flink van de vruchtbare dagen gebruik te maken. Ze zijn nog niet voorbij dus we houden het de hele week gezellig. Zal straks weer een ovulatietest doen, kijken of die vandaag echt positief is... Volgens mijn kalender zou mijn eisprong de 16e ongeveer moeten zijn, als hij keurig na 14 dagen komt tenminste. Dus dan zou een ovulatietest nu ongeveer moeten knallen.... Ik gebruik die dingen ook voor het eerst dus ook geen idee of ik het goed doe, ze goed aflees etc....

Letten jullie ook op hoe je cervixslijm (afscheiding) eruitziet? Ik heb de mama app en my calendar en daarin kun je aangeven of je slijm waterig is of rauw eiwit, droog of romig. Waterig en rauw eiwit duidt op je vruchtbare dagen.... Nou wat dat betreft zit ik deze week goed! Daarom maak ik me ook niet zo druk om die ovulatietesten.

Ik heb trouwens wel alvast zwangerschapstesten besteld... Nu al, erg he. Ik weet van mezelf dat ik ze maar beter in huis kan hebben anders haal ik tegen die tijd hele dure in de supermarkt. Ik heb van die dipsticks van internet, die kosten 1,50 ofzo per stuk, iets minder zelfs geloof ik.... En ik kenezelf en gezien de hoeveelheid testen die ik er door kan jagen leek me dat verstandiger dan elke keer een 2v5 kv of duurdere te nemen!
Ik denk ook dat ik het heel moeilijk krijg om niet te vroeg te testen.. Ovulatietesten doe ik deze maand nog niet omdat ik eerst wat meer inzicht in m'n cyclus wil hebben, maar ben wel echt heel nieuwsgierig.

Dat cervixslijm ga ik denk ik wel beter opletten. Ik heb nu de app van Predictor (mijn biologische klok) en daar kan je dat niet bijhouden.. toch maar even switchen dan!

Ik heb ook al zwangerschapstesten gekocht, vond het leuk haha maar nog even wachten!
@sofie1989 Het bijhouden van je cervixslijm is wel erg handig als je er handigheid in hebt, ik merk echt wel duidelijk verschil voor de eisprong en na menstruatie enz.. moet zeggen dat ik ook altijd veel meer zin heb en wilder ben naar mate mijn eisprong komt.

Je zult het wel druk hebben met het bijhouden van de lijst zeg, maar goed dat er niet meer bij kunnen anders is het niet meer overzichtelijk vrees ik.

@Pillow Spannend meid, wanneer ga je weer testen?? Zal je dan de 1e zijn van ons clubje.. ik duim mee voor je!

@Mapressa Zet hem op he deze week, laat je vent alle hoeken van jullie huis zien :P

@Selenaheleen Jammer meid, hopen dat het de volgende rond wel lukt. Nu als troost maar veel chocolade eten!

@Jeraadthetnooit Je gaf aan deze week met de ac/spiraal te stoppen? Ik hoop voor je dat je cyclus weer snel op gang komt, met een spiraal is het vaak wel snel maar de regelmaat zal er toch even terug moeten komen. Spannend, even afwachten.

Ik zit met heel veel ongeduld af te wachten op aankomend weekend, want zondag verwacht ik mijn eisprong!

Wel fijn dat het op 1e paasdag, zondag dus valt, zo hebben we alle tijd die dag om ons best te doen.

Wat zou ik blij zijn als het eenmaal zover is zeg, ik ben zo ready om mamma te worden!

Ik heb een aantal van de apps gebruikt die hier voorgesteld werden, moest zeggen dat de app M. cycles wel handig in gebruik is,

maar mijn huidige Womanlog is toch zo vertrouwd en makkelijk bedienbaar dat ik er maar bij blijf. Hopelijk heb ik die app snel niet meer nodig!
@vlinder, ik ga het idd maar is bijhouden:) En die tabel is wel een gedoe, maar op zich straks is het alleen nog maar de NOD veranderen van iedereen! Spannend je eisprong, goed benutten dan maar En daarna die lange 2 weken wachten....

@lente, jouw NOD vandaag, hoe staat het ermee? Wanneer ga je testen?
@sofie1989 ik druk net per ongeluk op meld.. Haha sorry!
@linde86 jij ook vandaag je NOD, hoe is het ermee???
hoi sofie 1989

ik wil mij ook graag aanmelden in het groepje

ben 31 en mijn 1e kindje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven