Mode & Beauty alle pijlers

Flip-in?

14-04-2014 16:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, heeft er iemand hier ervaring met een flip-in en een goede kapper waar je dat kunt kopen?

Ik ben heel benieuwd naar een aantal dingen, omdat ik heel graag van de zomer heeeeel lang haar wil hebben (ja dat heeft een reden maar die hou ik even in het midden), maar ik ben als de dood voor beschadigd haar door hair extensions, dus al googelend kwam ik op de flip-in.

Wat ik me afvraag?

- Hoe lang kun je het dragen voordat het lelijk is?

- Blijft het wel goed zitten of loop je de hele dag aan je haar te sjorren?

- Ziet het er een beetje echt uit of is het eigenlijk een stuk minder mooi dan extensions die echt vast zitten?

- Hoe voelt het haar zelf aan?

- Wat vind je van de prijs versus de kwaliteit en duurzaamheid (als je het hebt?) want ze zijn niet heel goedkoop, dan wil ik het wel een tijdje kunnen gebruiken.

- Hoe was je het haar?

- Kan je ermee zwemmen?

Alvast bedankt
Met de flip-in geen ervaring maar een vriendin van mij heeft het wel en het staat wel mooi, ze draagt het alleen niet vaak want ze vind het een gedoe om in te doen ofzo.

Ikzelf heb clip in extensions, deze draag ik bijna elke dag. Zitten er met 3 minuten in, verf, krul en stijl ze en doe er zo'n 4 maanden mee. Ik koop 3 matten en dan ben ik zo'n 50 euro kwijt.
.
Maar ik hoorde dat clip ins heeel slecht waren voor je haar? Op het promo filmpje ziet het er juist zo makkelijk uit om in te doen, die flip-in zul je altijd zien natuurlijk met dat soort dingen.
Hmmm, Flip In, geloof niet, dat ze die dingen in de UK onder die naam verkopen (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=flippin)
quote:sophietjekalewietje schreef op 14 april 2014 @ 16:48:

Maar ik hoorde dat clip ins heeel slecht waren voor je haar? Op het promo filmpje ziet het er juist zo makkelijk uit om in te doen, die flip-in zul je altijd zien natuurlijk met dat soort dingen.

Ik gebruik ze al jaren en mijn haar is echt nog gezond

Heb ook wel eens echt van die extensions vast in mijn haar gehad, dat vond ik wel een drama. Nu kan ik ze er lekker uithalen als ik dat wil.

Ik denk dat flip-in een beetje hetzelfde werkt als de clip in, net zo makkelijk denk ik.
.
quote:lilalinda schreef op 14 april 2014 @ 16:56:

Hmmm, Flip In, geloof niet, dat ze die dingen in de UK onder die naam verkopen (http://www.urbandictionary.com/define.php?term=flippin)Het heet dan ook een flip-in, geen flippin'
quote:isa__88 schreef op 14 april 2014 @ 16:58:

[...]

Ik gebruik ze al jaren en mijn haar is echt nog gezond

Heb ook wel eens echt van die extensions vast in mijn haar gehad, dat vond ik wel een drama. Nu kan ik ze er lekker uithalen als ik dat wil.

Ik denk dat flip-in een beetje hetzelfde werkt als de clip in, net zo makkelijk denk ik.Hm, en kan je zwemmen met clip-ins? Want ik geloof niet dat dat kan met de flip-in..? Alhoewel, je kan wel het vastzetten met die kleine speldjes waarschijnlijk?
quote:sophietjekalewietje schreef op 14 april 2014 @ 16:58:

[...]

Het heet dan ook een flip-in, geen flippin' Ik spreek dat toch echt hetzelfde uit
quote:lilalinda schreef op 14 april 2014 @ 17:03:

[...]

Ik spreek dat toch echt hetzelfde uit

Nee flippin' = van flipping... Net als friggin' van freaking komt etc. een Flip-in spreek je uit als 2 losse woorden, niet als 1 woord. Flip-pauze-in zeg maar. In plaats van flippin.

Maar goed, poteeto potaato
quote:sophietjekalewietje schreef op 14 april 2014 @ 17:00:

[...]

Hm, en kan je zwemmen met clip-ins? Want ik geloof niet dat dat kan met de flip-in..? Alhoewel, je kan wel het vastzetten met die kleine speldjes waarschijnlijk?Ik douche er soms mee en zwem er ook mee, als mijn haar heel nat word, dan is het wel wat zwaarder, maar als het een beetje los gaat zitten dan klik je het zo weer vast.
.
Hm en waar koop jij ze? Misschien toch eens proberen
[quote]sophietjekalewietje schreef op 14 april 2014 @ 17:24:

.....
.
Gelezen! Haal maar weg! Ja ik vind het ook duur! En ben dan bang dat zo'n Flip-in toch zal gaan verschuiven gedurende de dag. En hoe bepaal je de juiste kleur dan? Kan je samples opgestuurd krijgen ofzo? Kijk zo zelf wel even op die site
quote:sophietjekalewietje schreef op 14 april 2014 @ 17:36:

Gelezen! Haal maar weg! Ja ik vind het ook duur! En ben dan bang dat zo'n Flip-in toch zal gaan verschuiven gedurende de dag. En hoe bepaal je de juiste kleur dan? Kan je samples opgestuurd krijgen ofzo? Kijk zo zelf wel even op die site Ik heb bruin haar, dus ik bestelde middenbruin ofzo en de kleur klopte precies. Heb ook wel eens gehad bij een andere site dat de kleur niet helemaal overeen kwam dus toen verfde ik mijn eigen haar gewoon iets lichter of iets donkerder. Je kan het ook terug sturen en dan een andere kleur kiezen trouwens. Eerste keer is even uitzoeken welke kleur het beste past bij je en daarna is het easy natuurlijk.
.
O da's handig inderdaad! Ik heb op dit moment donkere roots en dan uitlopend naar blond (ben van mezelf wel blond), dus dat wordt even puzzelen ben ik bang
Ik heb een zelfgemaakte flip-in! Ik heb bij de afroshop een strook haar gekocht en met behulp van een youtube tutorial hem in elkaar gezet. Ben ik ongeveer een avond mee bezig geweest.

Ik ben er echt super blij mee! Ook een slechte ervaring gehad met wax extensions. M'n hele haar was verpest en dus laten afknippen, als oplossing zelf de flip-in gemaakt!

Ik heb human hair gekocht en dat is na een dik halfjaar nog steeds mooi (heb er ¤90 voor betaald, plus nog wat voor het visdraad). Het blijft goed zitten, ook met harde wind of op de scooter, ik klip het achter m'n oren wel altijd vast met kleine clipjes voor de zekerheid.

Ik draag het altijd op manieren dat je echt niet ziet dat ik extensions draag. Bijvoorbeeld m'n haar over 1 schouder, of half vast. Als ik het gewoon heb loshangen zie je wel dat het extensions zijn. Als ik mijn echte haar samen met de extensions zou stijlen of krullen, dan zou je dat niet echt goed zien. Maar ik wil geen verhitte apparaten meer gebruiken die mijn haar beschadigen. Ik hoor nu wel vaak van mensen als ik vertel dat ik extensions heb dat ze dat echt niet hadden gezien. Een groot voordeel in tegenstelling tot de wax extensions is dat je niet al die waxjes over je hele hoofd hebt.

Ik was het haar met een milde shampoo, maar niet echt vaak. Max. 1 keer per maand. Je kunt er absoluut niet mee zwemmen! Net zoals dat je er niet mee kan headbangen.

Over het algemeen dus erg tevreden! Ik overwoog ook de clip-ins, maar was ook te bang voor beschadiging van mijn haar. Die dingen hangen toch aan je haar en dat is hoe dan ook niet goed voor je haar. Bovendien heb ik op fora gelezen dat mensen er kale plekken van kregen (wel na lang dragen). Enige nadelen zijn dat je er dus niet mee kan zwemmen en dat je het ziet als ik het zo los hang (zonder te stylen). Verder is het ideaal, helemaal geen beschadiging aan je echte haar, en hij zit er zo in.
Ik heb er een, 1,5 jaar terug gekocht om het te dragen als mijn extensions eruit zijn. Alleen nooit gedragen. Ik vindt dat je ziet als je het in heb, zit niet lekker en de constante angst dat ik hem verlies.

Ook kan je er verder niks mee, heb geprobeerd om het op te steken, maar zag er niet uit. Het haar is nog mooi, maarja het hangt alleen maar in de kast.
Isa zou je me een PB willen sturen met het verkoopadres?
een flip in gekocht, vooral voor mijn bruidskapsel voor over 2 maand.

Ik verf mijn haar al jaren zelf. Toch konden ze bij de kapper waar ik het deed de perfecte kleur van mijn haar vinden!

Binnen anderhalf week was het er. Ze sneden het een beetje bij (ze vertelde dat je de flip in niet kon knippen, maar alleen snijden!) Kost gelijk wel 30 euro extra, maar oke ik kan het zelf niet.

Ben toen gelijk naar 2 vriendinnen gedaan. Ze waren allebei helemaal verbaasd van het prachtige bos haar. Ik vind het zelf wel meevallen hoe het voelde. Anderen beschrijven over het gevoel van het eraf vallen, dat gevoel heb ik niet. Ga alleen niet met me hoofd op de kop ofzo haha. Binnen een minuut heb ik het erin en toupeer mijn haar wat bij het draadje. Ziet er niks van en anderen ook niet!

Ik was in totaal 310 euro kwijt voor de flip in. Hoorde dat het ongeveer anderhalf jaar mee gaat. Er zit garantie op tot dat je het verft!

conclusie; duur, maar prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven