verhuistips

14-04-2014 16:21 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan wij - gezin met 2 jonge kinderen - verhuizen. We hebben nu al van een aantal mensen de tip gekregen om ook het inpakken van alle spullen door het verhuisbedrijf te laten doen. Ik had hier zelf eigenlijk niet aan gedacht, maar misschien is het toch wel handig. Iemand daar ervaring mee? Geeft dat echt zoveel meer rust als iedereen zegt, vond je het 't geld waard?

En hoe moet ik dat voor me zien, pak je dan echt niets in vooraf? En redden ze dat dan nog in één dag? (We gaan niet ver, maar 25 km verderop, de reistijd is 't probleem niet).

Ik hoor graag ervaringen, en sta ook erg open voor andere verhuistips!
quote:Quinty schreef op 14 april 2014 @ 17:32:

Waarom neem je de kids niet gewoon mee met de verhuizing? Is toch voor hun ook een proces om bewust mee te maken? Laat ze zelf wat knuffels en spelletjes inpakken, en ook weer uitpakken in het nieuwe huis.

.Enerzijds lijkt me dat wel goed, maar we zien het eerlijk gezegd echt niet zo zitten, vooral met de jongste. Die heeft een sterke wil en veel pit, en wil momenteel alles wat niet kan, en niks wat zou moeten... Als je een-op-een-aandacht voor haar hebt gaat het heel redelijk, maar als wij druk zijn met andere dingen gaat het geheid mis, en dat lijkt me zowel voor haarzelf als voor ons heel vervelend. Dus toch maar een logeerpartijtje bij opa & oma, en dan op een andere manier zoveel mogelijk betrekken bij de verhuizing.
Gezien de leeftijd van je kinderen is het misschien ook handig om een leuk voorleesboek aan te schaffen over verhuizen.

Deze vond ik vroeger zelf heel leuk: Dag School! Dag Huis! Dag Bed!
Het is wel héél relaxed om alles door de verhuizers te laten inpakken en wellicht ook weer uitpakken maar je zult net zien dat dat ene voorwerp dat je echt héél erg nodig hebt in een verkeerde kast of lade terecht is gekomen waar je het pas na zes weken toevallig vindt. Ik zou het overigens wel doen, mocht ik ooit nog gaan verhuizen maar of het echt veel uitmaakt? Als je zelf inpakt kun je meteen alle overbodige zooi weggooien. Anders moet je dat toch vantevoren gaan doen.
verba volant, scripta manent.
Heb je al een offerte op laten maken? Het is echt super duur. Je kan er leuk van op vakantie .

Wij zijn een keer verhuisd door een verhuisbedrijf. Toen nog kinderloos.

En later zelf gedaan met in middels een kleuter.

Moet zeggen dat ik het echt geen probleem vond. Dochter vond het leuk, te helpen met inpakken. Het is voor de kinderen natuurlijk ook een hele belevenis. En leuk als ze er in betrokken worden.

Op de dag dat we/ze de grote meubels en wasmachine enzo met een busje gingen verhuizen, ben ik lekker een dag op pad geweest met dochter. Dat is echt zo'n dag, dat een kind niet handig is. Ben toen een dagje naar de dierentuin gegaan.
Ik heb een pre-verhuis tip!

Wij hebben het hele huis een paar dagen voordat wij verhuisden laten schoonmaken door een professioneel bedrijf. Konden er zo húp in, zo fijn! We waren natuurlijk al super druk met alles inpakken en alles dus dit was ideaal. Waren ¤ 150 kwijt voor een woning van 85m2. Is het elke cent waard geweest.

Het verhuizen zelf hebben we semi door een bedrijf laten doen. Was een eenmansbedrijf en mijn man hielp zelf mee. De kleine dingen hadden we zelf overigens al gedaan. Ik was thuis aan het uitpakken wat er binnen kwam, dus toen het laatste meubel binnen was stond alles wel op z'n plek.

Zoon was toen pas 2, die hebben we extra bij het KDV ondergebracht en heeft er zo goed als niks van meegekregen. Is allemaal prima verlopen.

Overigens gaan we als het goed is binnenkort hopelijk weer verhuizen want we zijn bezig een huis te kopen (zitten nu tijdelijk in de huur) en dan gaan we het weer net zo doen. Ik verheug mij weer enorm op het niet schoonmaken, haha!
Oh ja, en het grootste deel van de overbodige inboedel van het oude huis hebben we in een paar weken tijd verkocht via MP. Van het geld dat dat heeft opgeleverd hebben we de nieuwe vloer betaald.

Scheelde ons weer verhuizen en zelf wegdoen en leverde dus een aardig bedragje op.
Ik ben (sinds ik destijds uit huis ben gegaan) heel vaak verhuisd, en slechts de laatste 2 keer daarvan met een bedrijf. De een na laatste keer werd betaald door een werkgever, en de keukenboel werd daarbij ingepakt. Dat was heerlijk, het ging razend snel (10x sneller dan ik het ooit had gekund). De laatste verhuizing moesten we zelf betalen, en hebben we er bewust voor gekozen ook de keuken te laten inpakken. Al het breekbare spul pakken zij stuk voor stuk in, en daarmee worden zij ook verantwoorlijk voor evt. breuk.

Kleren, boeken etc. inpakken kan ik prima zelf, maar stapels borden, mokken en glazen stuk voor stuk in een papiertje, nee, dat is niet mijn ding...

Het is dus ook een optie om maar een deel te laten inpakken, en de rest zelf te doen!

Meubels in en uit elkaar hebben we altijd bewust zelf gedaan; afhankelijk van de kwaliteit van je meubels heeft het uit- en weer in- elkaar schroeven niet een erg positief effect op de levensduur en stabiliteit van je meubels. Zoiets doe ik liever zelf, rustig en voorzichtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven