Luxe irritaties

15-04-2014 13:57 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de lunchpauze snel ik naar de plaatselijke supermarkt voor enkele laatste maar voor het avondeten noodzakelijke producten. Als ik bij de kassa aankom schrik ik van de onverwacht lange rij. Ik sluit aan in de kortste, achter een vrouw met de lengte van een halve volwassen man, maar het gewicht van minimaal drie. Ze heeft haar mandje op de grond gezet, kijkt om zich heen en loopt dan ineens weg. Haar mandje laat ze in de rij staan. Als de rij doorschuift overweeg ik het eenzame mandje maar opzij te schuiven en een plaatsje door te schuiven, maar dan komt ze net weer aangeschommeld. Ik besluit dat ik haar niet mag.

Als ze bij de band is, haalt ze haar producten uit de mand. De lege mand zet ze op de stapel die het dichtst bij staat. Daar past hij niet op, want dat zijn rechthoekige mandjes, terwijl zij een ovalen mandje heeft. De stapel met ovalen mandjes staat ernaast, maar dat is net buiten bereik van haar vette armpjes en dan zou ze zomaar een meter ver moeten hobbelen. Ze kiest voor een andere aanpak; ze maalt er niet om dat haar mandje nu schots en scheef bovenop de verkeerde stapel staat en lijkt ook niet te malen om hoe andere klanten, met een rechthoekig mandje, zoals ik, nu hun mandje kwijt moeten raken. Dat is tenslotte niet haar probleem, nietwaar? Ik voel dat ik een hekel aan haar krijg.

Het beurtbalkje is kennelijk ook net iets te moeilijk om te pakken, dus ook dat probleem besteedt ze met een onverschillige blik uit aan de mensen voor en achter haar. Inmiddels wordt de hekel aan haar hartgrondig.

Als ze eindelijk aan de beurt is, rekent ze af met echt ouderwets geld. Muntjes en biljetten en zo. Ze past het precies uit en doet er tergend lang over, maar na een halve lunchpauze wachten is ze eindelijk klaar. Opgelucht, maar met een lichte doch voelbare haat voor haar, wil ik plaats nemen aan de kassa. Dan zie ik dat er nog boodschappen van haar op de band liggen.

"Is dit ook van u?" vraagt de cassiere. Ze knikt. Die wil ze graag apart afrekenen. En weer met precies gepast echt geld. Met muntjes en biljetten en zo. Het kost de andere helft van de lunchpauze en ik haat haar inmiddels intens.

Als ik eindelijk de winkel uitloop en buiten de frisse uitlaatgassen diep inadem, kan ik nog maar één ding denken:

Mijn God, wat ben ik blij dat we in een land wonen waar ik me druk kan maken over dit soort dingen!

Welke luxe irritaties hebben jullie onlangs nog ervaren?
Spreuken 18:2
Ik ben dik en heb dus ook gewoon dikke armen maar ik vond deze OP geen moment storend. Eerder een feest der herkenning want ik heb ook een schurfthekel aan trage medemensen. Of dat nou op de weg is of in de supermarkt. Niet heel handig dat ik in de Bijlmer werk. Op een of andere manier hebben de gekleurde medelanders die daar wonen nooit haast en gaat alles even langzaam.
quote:ninika schreef op 15 april 2014 @ 14:05:

Pff wat een zelfingenomen bericht zeg.Je hebt de een-na-laatste zin gemist
Je bent zelf een theepot
http://www.google.nl/url? ... zMJfomRwCi9fD7xlxc1KB9F1Q

Nope; erger ik me niet aan. Misschien als dit een vast patroon van deze klant zou zijn er ik zou haar dagelijks voor me in de rij hebben. Ik zou dan vragen om een beurtbalkje door te geven en ik zou dan, zodra ze haar mandje verkeerd had neergezet, die weer oppakken en elders neerzetten: "mevrouw, die past daar toch niet!"

Ik heb maar zelden zin om me te ergeren. Onverwachts lege schappen of zuchtende klanten achter me vind ik niet fijn.
Zelf irriteer ik mij niet zo snel. Het leven is nml. een stuk aangenamer, als je niet steeds let op van alles, je oordeel te snel klaar hebt en zit te zeuren om iets onbenulligs, terwijl je zelf ook anders had kunnen handelen.
In Frankrijk is het nog erger dan in België. Hier wordt nadat alles uitgebreid bekeken en ingepakt is de handtas opengemaakt en naar de portemonnee gezocht. Is dat eenmaal gebeurd, wordt er besloten om met een chèque te betalen. Dus weer zoeken in de handtas. Chèque gaat in een machine waar het bedrag erop gedrukt wordt, dan moet de klant het bedrag controleren en daarna geeft de klant (na weer 5 minuten in haar tas gerommeld te hebben) een identiteitsbewijs aan de caissière. Zij draait vervolgens die kaart 35x om om te kijken of-ie niet vals is om daarna op haar dooie gemak alle gegevens van de kaart, nummer uitgiftedatum/plaats enz op de achterkant van de chèque te noteren. Pas daarna krijgt de klant de kassabon. En ik denk dat minstens één op de vier mensen nog met een chèque betaalt. (Ik woon in een omgeving met erg veel oude mensen, in Parijs bijvoorbeeld is het vast veel minder.)
Ik vind wel vaak nederlanders in winkels vaak belachelijk gehaast (in vergelijking met buitenland waar ik woonde). Dat ze al in je nek staan te hijgen terwijl je nog aan het pinnen bent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:olivia1 schreef op 15 april 2014 @ 14:10:

Niet leuk. "Hobbelen", "vette armpjes"? Are you kidding me?!

oh mijn god want jij denkt altijd puur en alleen in positieve superlatieven over iedereen om je heen die je tegenkomt?? Get real!

Echt een megaherkenbaar verhaal dit, kan me soms wild ergeren aan mensen in de supermarkt. de traagheid, de dommigheid, het asociale gedrag…

Een van mijn top-irritaties in de AH: als ik producten uit het vriesvak of de koeling zomaar middenin de winkel in een verkeerd schap zie liggen. Het is al asociaal als je je bedenkt dat je je product niet gewoon even terugbrengt naar waar het vandaan kwam, maar helemaaaaaaaaaaaaal als het dan uit de vriezer komt en jij gooit het gewoon tussen de chocoladerepen waar het dus gaat liggen ontdooien en daarna weggegooid kan worden.

echt ik snap helemaal niks van die mentaliteit
quote:Jalisa schreef op dinsdag 15 april 2014 14:15 Ik liep vanmorgen een winkel in en daar stond een keurige mevrouw met haar keurige zoontje de koopwaar te bekijken. Ze zag eruit alsof ze rechtstreeks uit de jaren 50 kwam. Waarschijnlijk gewoon uit de Hoeksche Waard ofzo...

Ik kwam dus binnen met mijn kinderwagen en wilde er langs. Ze keek me aan en ik dacht dat ze opzij ging. Niet dus... Ze negeerde me en ging verder waar ze mee bezig was. Ik dacht "rot ff een end op mens" maar ik vroeg heel netjes of ik er misschien langs mocht. Ze keek me aan alsof ik haar een oneerbaar voorstel deed maar ging uiteindelijk een stap opzij.

Dit herhaalde zich nog 3 keer pfff irritant mens. Misschien dacht zij wel hetzelfde over mij hoor en lezen we straks hier een verhaal over die irritante vrouw met haar brede kinderwagen. HaHahahahahaha; oh heerlijk.
quote:boebezoebe schreef op 15 april 2014 @ 16:55:

Ik vind wel vaak nederlanders in winkels vaak belachelijk gehaast (in vergelijking met buitenland waar ik woonde). Dat ze al in je nek staan te hijgen terwijl je nog aan het pinnen bent.Ben ik met je eens, Nederlanders hebben weinig tijd/ geduld.
quote:vla-flip schreef op 15 april 2014 @ 16:51:

Zelf irriteer ik mij niet zo snel. Het leven is nml. een stuk aangenamer, als je niet steeds let op van alles, je oordeel te snel klaar hebt en zit te zeuren om iets onbenulligs, terwijl je zelf ook anders had kunnen handelen.

Echt, lees de een-na-laatste zin van de OP.

Juist daarom is het zo goed geschreven ( vind ik)
Je bent zelf een theepot
ongelofelijk trouwens hoeveel moraalridders er in dit topic rondhangen. Jeetje zeg, ik hoor mensen om mij heen dagelijks klagen over anderen..in het verkeer, in de supermarkt, in het OV, bij de klantenservice…. En dan is hier iedereen opeens zogenaamd op zijn achterste benen omdat TO de mevrouw als dik beschrijft?

Die vrouw was asociaal en in dit geval was ze nog dik en vettig ook en ja..dat maakt haar dan nóg minder aantrekkelijk en als je ook maar een beetje mens bent en je irriteert je op zo'n moment al, dan haal je dat er ook bij. Ook al heeft het er niks mee te maken.

Niemand hier die dus zou roepen: oh dat is weer zo;n hufter in een Audi als er een bumperklever achter hem/haar zit? Want dat is dan ook veroordelend? Toch hoor ik de meeste mensen dat wel doen als zo'n situatie zich voordoet.

kom op nou mensen, ik vind dit forum steeds lachwekkender worden. In de maatschappij zie ik hele andere dingen gebeuren maar hier online is iedereen altijd de vroomheid zelve.
quote:Imazigen schreef op 15 april 2014 @ 17:15:

[...]

Ben ik met je eens, Nederlanders hebben weinig tijd/ geduld.Inderdaad. Ook het aan elkaar ergeren om helemaal niks is typisch nederlands.
Dik=minder aantrekkelijk.

Goed dat ik t weet..

#schommeltmetvettearmpjesweg#
Pffff, wat erger ik me toch aan het zo ontzettend vaak foutief gebruik van het woord "irriteren".
Dik en vettig vind ik ook minder aantrekkelijk.

Dat heeft in mijn ogen niets met maten te maken.

Je bent te dik als je vetrollen over je broek hebt hangen, dat kan zelfs ook bij iemand met een maatje 36.

Wie vindt dat wel aantrekkelijk?
quote:vikki schreef op 15 april 2014 @ 17:51:

Pffff, wat erger ik me toch aan het zo ontzettend vaak foutief gebruik van het woord "irriteren".+1
Ik kan het blogje wel waarderen, maar hou ook wel van humor waarbij karikaturen van mensen worden gemaakt (ook als ik zelf de pineut ben).
Mijn amant en ik hebben een keer moeten meemaken dat men in een restaurant geen enkele passabele Condrieu had om bij ons Tuber melanosporum-gerecht te serveren. Uiteraard hebben wij dit ‘exclusieve’ restaurant aan onze hele vrindjes-mailing list geblackbooked-blocked. Over ill treatment gesproken!
quote:fjorgyn schreef op 15 april 2014 @ 18:38:

Mijn amant en ik hebben een keer moeten meemaken dat men in een restaurant geen enkele passabele Condrieu had om bij ons Tuber melanosporum-gerecht te serveren. Uiteraard hebben wij dit ‘exclusieve’ restaurant aan onze hele vrindjes-mailing list geblackbooked-blocked. Over ill treatment gesproken!

Off topic

Wat is amant toch een mooi woord!!

On topic, (again) jammer dat de een-na-laatste regel van de OP door menigeen niet is gelezen of begrepen is...
Je bent zelf een theepot
quote:sophiax schreef op 15 april 2014 @ 18:24:

Ik kan het blogje wel waarderen, maar hou ook wel van humor waarbij karikaturen van mensen worden gemaakt (ook als ik zelf de pineut ben).Ik vind het zelf leuker als de schrijver of schrijfster zichzelf er niet in spaart. Lullig doen over een ander is zoveel makkelijker, zo Youp van t Hekkerig (needless to say, niet mijn favoriete collumnist).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:vlokkenopjebrood schreef op 15 april 2014 @ 17:22:

ongelofelijk trouwens hoeveel moraalridders er in dit topic rondhangen. Jeetje zeg, ik hoor mensen om mij heen dagelijks klagen over anderen..in het verkeer, in de supermarkt, in het OV, bij de klantenservice…. En dan is hier iedereen opeens zogenaamd op zijn achterste benen omdat TO de mevrouw als dik beschrijft?

Die vrouw was asociaal en in dit geval was ze nog dik en vettig ook en ja..dat maakt haar dan nóg minder aantrekkelijk en als je ook maar een beetje mens bent en je irriteert je op zo'n moment al, dan haal je dat er ook bij. Ook al heeft het er niks mee te maken.

Niemand hier die dus zou roepen: oh dat is weer zo;n hufter in een Audi als er een bumperklever achter hem/haar zit? Want dat is dan ook veroordelend? Toch hoor ik de meeste mensen dat wel doen als zo'n situatie zich voordoet.

kom op nou mensen, ik vind dit forum steeds lachwekkender worden. In de maatschappij zie ik hele andere dingen gebeuren maar hier online is iedereen altijd de vroomheid zelve.

Precies.

Goed geschreven OP met een duidelijk dikke knipoog.
Wat een gezeur en wat een slecht geschreven verhaal. Besteed je energie alsjeblieft aan iets nuttigers.
En als ze dun was geweest had je haar niet gehaat, wedden?

Wat een dom type ben jij.
quote:mriek83 schreef op dinsdag 15 april 2014 19:18 En als ze dun was geweest had je haar niet gehaat, wedden?

Wat een dom type ben jij.

Onzin.

Dan had ze zich net zo geërgerd waarschijnlijk. En had ze haar iets als wandelende graftak genoemd. En had ze geen benen, maar twee sateprikkers. En een ingevallen bekkie.

Het is zoals sinnombre zegt.

Veel mensen kunnen dan alleen nog maar denken in negatieve (uiterlijke) kenmerken. Ik ook.

Shoot me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven