poriodieke onthouding anticonceptie
woensdag 2 juli 2008 om 21:52
woensdag 2 juli 2008 om 22:00
Een vriendin van mij gebruikte dit als anticonceptie na de geboorte van haar dochter. Geheel onverwachts na 1 keer sex wat ver van de vruchtbare periode af zat is ze zwangergeworden. Dus veilig.....verre van dat. Ondanks dat het ff schrikken was haar jongste was nog geen jaar is ze er inmiddels reuze blij mee. Maar zo zie jemaar als je denkt dat je niet vruchtbaar bent, lukt het alsnog zwanger te worden. Het schijnt dat zaadcellen best lang kunnen overleven. Ik geloofde er niet zo in maar nu ik haar verhaal zo hoorde (altijd op het uur na precies ongesteld) dus toch zwanger geworden en het tussen de tijd van sex en bevruchting zit iets meer dan 2 weken.
woensdag 2 juli 2008 om 22:01
goed ff een fractie serieuzer dan: Periodieke onthouding houdt in dat je niet neukt als je er zwanger van kan worden (onthouden is niet doen, voor een periode; periodiek)
Je kunt het dus niet gebruiken, wat er wel vrij goed mee lukt is zwanger worden aangezien het vrij lastig is om die periode goed inschatten. omdat je niets gebruikt kan het absoluut niets met je vruchtbaarheid doen (tenzij je zwanger worden onder verminderd vruchtbaar schaart x-D)
Je kunt het dus niet gebruiken, wat er wel vrij goed mee lukt is zwanger worden aangezien het vrij lastig is om die periode goed inschatten. omdat je niets gebruikt kan het absoluut niets met je vruchtbaarheid doen (tenzij je zwanger worden onder verminderd vruchtbaar schaart x-D)
woensdag 2 juli 2008 om 22:02
En ja, het is nadelig voor de vruchtbaarheid, althans, als je het lange tijd met dezelfde man doet. Want kijk het zit zo: je baarmoeder gaat het zaad van je vriend herkennen en je baarmoeder denkt dan oh, die zaadjes kennen we, die willen toch niet écht. De baarmoeder maakt dan een soort van slijmlaag aan, waardoor het zaad ook niet meer kán doordringen in de baarmoeder. Van deze man kun je dus op den duur niet meer zwanger worden. Die slijmlaag verdwijnt pas weer als de baarmoeder in aanraking komt met nieuw cq vreemd zaad.
Echt waar.
Echt waar.
woensdag 2 juli 2008 om 22:08
woensdag 2 juli 2008 om 22:19
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2008 @ 22:02:
En ja, het is nadelig voor de vruchtbaarheid, althans, als je het lange tijd met dezelfde man doet. Want kijk het zit zo: je baarmoeder gaat het zaad van je vriend herkennen en je baarmoeder denkt dan oh, die zaadjes kennen we, die willen toch niet écht. De baarmoeder maakt dan een soort van slijmlaag aan, waardoor het zaad ook niet meer kán doordringen in de baarmoeder. Van deze man kun je dus op den duur niet meer zwanger worden. Die slijmlaag verdwijnt pas weer als de baarmoeder in aanraking komt met nieuw cq vreemd zaad.
Echt waar.
Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen, want misschien is dit als grapje bedoelt, maarre "dit meen je toch niet serieus Fleur?" Ik geloof er althans niks van, hoe kwamen ze vroeger anders aan die grote gezinnen? En ik ben zelf ook niet voor niks voor de 5e keer zwanger van dezelfde man.
Of heb ik dan een andersdenkende baarmoeder ?
Echt waar.
Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen, want misschien is dit als grapje bedoelt, maarre "dit meen je toch niet serieus Fleur?" Ik geloof er althans niks van, hoe kwamen ze vroeger anders aan die grote gezinnen? En ik ben zelf ook niet voor niks voor de 5e keer zwanger van dezelfde man.
Of heb ik dan een andersdenkende baarmoeder ?
Whatever, I do what I want
woensdag 2 juli 2008 om 22:34
donderdag 3 juli 2008 om 02:25
quote:fleurtje schreef op 02 juli 2008 @ 22:02:
Echt waar.Dat zou echt een geweldig systeem zijn (als je geen kinderen wil tenminste)! Ik ga een brief sturen naar de burgemeester dat hij dat moet invoeren.
Echt waar.Dat zou echt een geweldig systeem zijn (als je geen kinderen wil tenminste)! Ik ga een brief sturen naar de burgemeester dat hij dat moet invoeren.