Gezondheid alle pijlers

Thuiszorg winkel vragen

17-04-2014 21:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik tijdelijk krukken en een rolstoel nodig. Wanneer zouden jullie die huren? Wil je tijd om te oefenen? Hoe stel je krukken juist af? Of leggen ze dat in de thuiszorg winkel uit?

En moet je uit de thuiszorg winkel uit je eigen woonplaats huren? Of mag dat ook in een aangrenzende plaats?
Dat leggen ze allemaal in de thuiszorgwinkel uit. Afstellen doen ze ook.

Naar welke winkel je moet hangt af van je verzekering.

Als je weet vanaf welke dag je ze nodig hebt zou ik een dag van tevoren gaan, oefenen hoeft echt niet.
Alles wat bootje zegt.

Oefenen is echt niet nodig, je kan het meteen.

Afstellen deden ze idd voor mij in de thuiszorgwinkel.

Eerste keer kon ik ze niet zelf ophalen en heeft mijn vriend ze opgehaald hem werd toen precies uitgelegd hoe hij ze goed voor mij af moest stellen.
Bedankt dames! Morgen maar even bellen waar ik ze op mag halen.
Voor langere tijd?

Ik zou vragen naar een nieuwere rolstoel. Een excel is bv al een heeeel stuk lichter dan zon grote ouderwetse..
Geniet van elke dag!
Je verzekering hoef je niet te bellen hoor. Sinds 2013 wordt het niet meer vergoed.

Huren is voor eigen rekening dus daar heb je de verzekering niet voor nodig.

Als je toevallig lid bent van een thuiszorgorganisatie kun je vaak een poosje gratis lenen en anders huur of koop je.
Ah, dat wist ik niet biebeliee. Mijn ervaring is inderdaad van eind 2012.
Beliebee

Ik kreeg een rolstoel voor 6 maanden gratis mee hoor. Daarna kost het 10,- per maand.

Aanvullend verzekerd vergoed het nog wel namelijk. Ook krukken!
Geniet van elke dag!
Ik heb alleen basis. Krukken heb ik zowieso 6 wkn nodig. Rolstoel meer achter de hand voor incidentele momenten dat met krukken lopen te zwaar is (stukje wandelen zit er bijv. niet in).

Ik was er al vanuit gegaan dat er kosten bij kwamen, dus dat maakt niet uit.
quote:mrsnem schreef op 17 april 2014 @ 23:42:

Beliebee

Ik kreeg een rolstoel voor 6 maanden gratis mee hoor. Daarna kost het 10,- per maand.

Aanvullend verzekerd vergoed het nog wel namelijk. Krukken zitten niet meer in de basisverzekering sinds 1-1-13.

Rolstoel is een ander verhaal. Idd 6 mnd uitleen vergoed door de basisverzekering maar daar vroeg TO niet naar. Die vroeg naar krukken.
Oh ik zie nu dat je wel rolstoel vroeg. Niet goed gelezen. Ik dacht alleen krukken.
quote:mrsnem schreef op 17 april 2014 @ 23:42:

Aanvullend verzekerd vergoed het nog wel namelijk. Ook krukken!

Bijzonder.

Ben benieuwd waar jij verzekerd bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven