Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.

Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.

Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.

Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dat huiskamerproject is in een gemeenschapshuis. Nee, gelukkig niet bij mij thuis! Het is heel mooi ingericht. Een hele grote tafel waar wel 25 mensen aan kunnen zitten, een computerhoek, diverse zithoeken, je kunt spelen met de Wii, er zijn veel tijdschriften, boeken, spelletjes, elke dag de krant. Ze hebben het echt goed voor elkaar. Nu nog (veel meer) aanloop, het moet een echt ontmoetingspunt worden voor alle leeftijden.

Vandaag met mozaïekvrouw aan de slag geweest; ik heb steentjes geknipt voor toekomstige workshops. Zelf had ik totaal geen inspiratie om iets te maken; zij is bezig met een Arabische spiegel. Wordt mooi!
Man kwam thuis met paaseieren in alle kleuren. Heel mooi! Het zag er aquarelachtig uit, heldere kleuren. Hoe doen ze dat? Weet iemand dat?
Ze lijken op deze:

Mijn oranjetas:

Andere kant.

quote:Elmervrouw schreef op 16 april 2014 @ 20:34:

Man kwam thuis met paaseieren in alle kleuren. Heel mooi! Het zag er aquarelachtig uit, heldere kleuren. Hoe doen ze dat? Weet iemand dat?

Leuk dat huiskamerproject in een gemeenschapshuis. En jij steentjes knippen dan komt het wel goed.

Over die eieren, vind ze ook altijd mooi, maar geen idee hoe ze dat doen.
Een vervroegd Paasweekenddansje!!!

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik weet het ook niet, hoe ze die eieren maken. Ik word trouwens altijd een beetje bang van die gekleurde eieren in de supermarkt. Volgens mij ga je licht geven als je er van eet

Nog grote plannen voor de Paasdagen hier? Wij vieren verjaardag van kind zaterdag, die alweer 4 wordt. Een magische leeftijd dus maken we er een Magische dag van!
quote:Akakia schreef op 17 april 2014 @ 21:07:

Ik weet het ook niet, hoe ze die eieren maken. Ik word trouwens altijd een beetje bang van die gekleurde eieren in de supermarkt. Volgens mij ga je licht geven als je er van eet

Nog grote plannen voor de Paasdagen hier? Wij vieren verjaardag van kind zaterdag, die alweer 4 wordt. Een magische leeftijd dus maken we er een Magische dag van!

Na een vergadering morgen spring ik mee.

Alvast een fijne verjaardag voor de uk.

Hier wordt behangen en een grote schoonmaak gehouden met pasen. Verder niets.
WEEEKEND

Dadelijk poetsen en dan ben ik helemaal klaar. Oja, rekening paradontoloog indienen bij verzekeraar. En al met pasen een restaurant gereserveerd *check*.
Oooohhh, wat is die NL tas leuk!!

Hier geen Paasplannen. Behalve dan al die gekleurde eieren opeten.
Vrolijk Pasen!

Ik knutsel af en toe nog wel. Nog steeds keramiek ik, alleen nu niet meer elke week cursus maar eens in de twee weken. Verder heb ik een fotografie cursus gedaan, dus ben nu crea in die hoek bezig af en toe.

Kanon, leuk om wat van je te horen.

Hier nog bezig met haken en straks naar schoonma. Daarna poetsen/opruimen (op de kamer waar eerst geklust werd). Morgen een bed en zonnehemel bij schoonma ophalen
Vrolijk Pasen allemaal!

Leuk om wat van je te horen Kanon. Goed dat je nog steeds aan het keramieken bent!

EV, geef je al licht dankzij de opgegeten gekleurde eieren ?

Steph, wat is je tas ontzettend gaaf! Als je er nog een stuk of 100 maakt, kun je een kraampje neerzetten op Koningsdag

Na de vermoeiende (verjaar)dag van gisteren nu een luie dag. Ik kreeg mail van mijn favoriete kralenwebwinkel: opheffingsuitverkoop, dus veel korting. Heb net eerst maar eens wat besteld (in het kader van 'ik heb nog niks' )
Hoi allemaal op deze 2e paasdag.

Ik geef nog geen licht. Hoewel, met mijn achternaam..

Gekleurde eitjes zijn nu allemaal op. En nog geen enkel choco-eitje gehad, niet eens in huis gehaald.

Action-kleurboekjes (mandala) wel, maar nog amper iets in gedaan. Totaal inspiratieloos.
Knutseltip

quote:Elmervrouw schreef op 21 april 2014 @ 11:19:

Knutseltip

[afbeelding]

He, jammer kan morgen pas mijn nagels laten doen. Ben niet zo goed in nagels lakken.

(gaat maar door met haken).
Psst: het zijn niet de mijne.

Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Gebruik zelfs bijna nooit nagellak, eerlijk gezegd. (Behalve op tenen, in de zomer.)
quote:Elmervrouw schreef op 21 april 2014 @ 20:30:

Psst: het zijn niet de mijne.

Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Gebruik zelfs bijna nooit nagellak, eerlijk gezegd. (Behalve op tenen, in de zomer.)

EV, dat dacht ik al.

Ik laat elke drie weken mijn handnagels doen met gel, ik stoot ze anders kapot en gelijk een kleurtje erop. Maandag worden mijn teennagels gedaan, alleen een kleurtje erop. Zelfs daar ben ik niet handig in. *gaat verder met haken*
Ik vind ze geweldig, die kuikennagels, maar ben niet goed genoeg in nagellakken om dit goed voor elkaar te krijgen. Draag het sowieso weinig, al zal er zaterdag wel een oranje likje opgaan.

Hier druk met bestellingen van armbandjes en kettingen van vrienden en familie. Wel leuk, dan kan ik ook eens wat andere kleuren maken dan wat ik normaal draag (rood, geel, oranje zijn mijn kleuren niet) en heb ik weer ruimte voor de nieuwe bestelling die vandaag binnengekomen is (fijn!).

Nog één dagje en dan vakantie. Ook erg fijn!
Leuk, dat je bestelling krijgt, Akakia! Ze zijn ook erg mooi!

Hier ook aan het knutselen geweest. Hoewel: kleuren, bedoel ik eigenlijk. Ik heb dat hele leuke boek 'Bouw je eigen luchtkasteel' weer eens uit de kast gepakt. Dit:

Meteen ook iets om wat over te mijmeren, als je op zo'n pagina bezig bent. Soort meditatie, zeg maar. En erg rustgevend om te doen..!
Leuke nagels EV, ik zou willen dat ik dat kon.

Heb een paar jaar terug eens geprobeerd rendier nagels te maken met kerst. Laaaaang bezig geweest en ik was uiteindelijk de enige die zag dat het rendieren waren

Wat voor boek is dat trouwens, ook een soort kleurboek?

VAKANTIE

kanon Zolang je zelf maar blij was met je nagels, toch?!

Intrigerend boek inderdaad EV. Vertel eens verder?!

Fijne koningsdag allemaal.

Akakia, vakantie wow

Ik ga tv kijken en daarna in de zon, bij mijn ouders thuis, haken!!!

Samenvatting van het boek (google):

Het Luchtkasteel bestaat uit 25 kamers die elk een andere functie hebben: een suite voor schaamte, een kamer voor geluk, een traanzaal voor verdriet. Elke kamer wordt omschreven en biedt de lezer een aantal keuzes. Want niets werkt zo stimulerend op de verbeeldingskracht als keuzes. Waar heb ik werkelijk verdriet om, waar ben ik trots op, wat zou ik graag anders willen? Als je deze vragen stelt bij het inrichten van je Luchtkasteel, dan zijn ze niet vervelend diepgravend maar juist hoopvol opbouwend. Dan is het entertainment.

Het zijn inspirerende teksten en leuke tekeningen. Vind ik!

Oh, en gisteren in het huiskamerproject had ik dus dat boek meegenomen en erover verteld tegen de mede-gastvrouw met wie ik werkte. Ook de Action mandalakleurboekjes had ik meegenomen en we hebben samen zitten kleuren!

Was helemaal nieuw voor haar, kleuren voor volwassenen. Zij houdt van tuinieren; ik heb op internet ook een mooi kleurboek laten zien (mijn geheime tuin heet het, ze hebben het er hier in dat andere topic ook vaak over) en dat vond ze inderdaad wel heel mooi. Haha, zooooo leuk om mensen te inspireren!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven