Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met Progesteron creme/ Oestrogeen dominantie

30-04-2013 15:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil ook gaan beginnen met die creme vanwege alle klachten, hoe zijn jullie klachten nu met get gebruik vd creme?

Groetjes
Vivamies, alle symptomen die je omschrijft horen juist bij die trage schildklier. Een trage schildklier is geen symptoom van jouw hormoononbalans, maar de oorzaak. Ben jij onder behandeling voor jouw schildklier?
Let it Bee
quote:maja_de_bij schreef op 13 maart 2014 @ 14:28:

Vivamies, alle symptomen die je omschrijft horen juist bij die trage schildklier. Een trage schildklier is geen symptoom van jouw hormoononbalans, maar de oorzaak. Ben jij onder behandeling voor jouw schildklier?Dat denk ik niet, omdat ze min of meer schrijft dat ze behandeld wordt in het alternatieve circuit.
quote:maja_de_bij schreef op 13 maart 2014 @ 14:28:

Vivamies, alle symptomen die je omschrijft horen juist bij die trage schildklier. Een trage schildklier is geen symptoom van jouw hormoononbalans, maar de oorzaak. Ben jij onder behandeling voor jouw schildklier?vivamies is al een jaar weg, dit topic is door iemand anders weer omhoog gehaald.....
hee wat leuk, er gebeurt weer wat!

Ik ben onder behandeling bij de endocrinoloog voor de schildklier. En die schildklier zie ik idd als gevolg. Ik ben echter absoluut niet tevreden over de behandeling en heb zelfs al eens een second opinion aangevraagd. In de afgelopen maanden zijn er diverse hormonale problemen bijgekomen.

Het smeren met de creme wierp na 2 maanden vruchten af: menstruatie kwam weer op tijd, gewicht ging beter.... Op advies van mijn therapeut ben ik toen 2 maanden gestopt. Inmiddels weer begonnen maar ik heb (nog) niet het zelfde effect als eerder en mijn onregelmatige cycles maakt het smeren erg lastig. Inmiddels zit ik te denken aan een lichte pcos vorm wat ook een gevolg is. Ben nu sinds zeer kort aan het experimenteren met chiro inositol
@vitapos ja herkenbaar

Ben nu verder aan het duiken in het pcos verhaal en dan met name de symptomen daarvan en de rol van chiro inositol. Ik lees veel Amerikaanse ervaringsverhalen en lees daar muv extra haargroei veel herkenbare zaken. Oestrogeen dominantie en schildklier komt daar ook in voor
@ Maja Ik geloof niet dat een trage schildklier de oorzaak van de klachten is. Wel direct misschien, maar de oorzaak van de trage schildklier ligt aan een hormoondisbalans. Volgens de reguliere geneeskunde zou dat wel zo zijn dat mijn klachten het gevolg van de schildklier zijn, maar ik denk daar anders over. Er is een disbalans in hormonen (oestrogeen/progesteron) waardoor een trage schildklier veroorzaakt wordt. Er is genoeg wetenschappelijke info daarover te vinden, alleen is dat nog niet doorgedrongen tot de protocollen.
Ja sorry, ik was de schuldige die het opnieuw omhoog heeft gehaald!

Vivamies: je hebt dan maar twee mnd gesmeerd en verder niet meer het hele jaar! Of had je langere tijd gesmeerd?

Ik heb het gekocht en ben sinds vorige week begonnen maar je hoort zoveel tegenstrijdige berichten dat ik denk doe ik hier nu goed aan.....

Pfff je lijf blijft ingewikkeld en het denken over doe ik iets goed of niet maakt het nog erger....
@paauw haaaa een medestander :-)

Na die 2 maanden smeren moest ik 2 mndn stoppen om te kijken of het lichaam het overpakt. Dat gebeurde niet en daarna begon ik weer met smeren. Na 3 maanden was het echter nog steeds een rommeltje met uitblijvende periods. Toen ben ik er verder ingedoken en ik hem inmiddels heeeeeeel veel gelezen. Hoe kan oestrogeendominantie veroorzaakt worden?

Er zijn verschillende zaken die daarin een rol spelen. Ik kan alleen maar uitgaan van mijn eigen (jaaaaarenlange) klachten. Uiteindelijk heb ik het idee dat er bij mij geen ovulatie plaatsvindt (pcos?) waardoor de hele hormoonhuishouding vastloopt en er oa oestrogeendominantie, trage schildklier ed van komt. Ik ben natuurlijk geen arts maar ik weet ook dat de meeste artsen hier geen oren naar hebben. Dat pcos verhaal is waarschijnlijk genetisch. Veel klachten die daarbij horen zie ik terug bij veel dames in mijn familie.

Denk aan:

-vrouwen baard

-problemen met vrouwelijke organen

-schildklier

-nervositeit

-gewicht

-koolhydraatcravings/beter geen koolhydraten eten

-obstipatie

-slechte doorbloeding

-kaalheid/kale plekken op het hoofd

-onregelmatige dan wel heftige of wegblijvende menstruatie

-vocht vasthouden

etcetc.

Als je uitgaat van pcos (of een afgeleide daarvan), dan speelt d chiro inositol daar een belangrijke rol in. Sommige mensen hebben een genetisch probleem daarmee. Bij verder zoeken kom ik tegen dat pcos mensen torenhoge insulines hebben, dat is precies het vermoeden dat ik al 4 jaar heb. Bij de reguliere arts kwam dat niet uit de bloeduitslagen maar bij de alternatieve arts wel. Op dit moment ben ik aan het experimenteren met d chiro inositol en hyponidd (ayurveda). Het duurt even voordat dat werkt.

Merk jij al resultaat van het smeren? Wat is de reden dat je smeert?
by the way, ik smeer geduldig door. De vorige period was helemaal goed. Dus ik heb de stiekeme hoop dat ik met als die dingen op de juiste weg ben
Hoi hoi,

Ik ben het gaan smeren omdat ik vele vele klachten heb en ook een menstruatie die al eens twee mnd weg is gebleven en daarna duur de het 40'dgn enz en dat is op zich niet erg maar vreselijke pms en allerlei klachten bv duizelig zijnnna de eisprong enz enz, dus na veel zoeken oestogeen dominantie en ik dacht wat kan ik daar aan doe en zo op de creme uitgekomen maar ik twijfel erg want ik merk dat ik nog moeier word( ben al uitgeput) en kort lontje ,ook voel ik vreselijk mijn buik, zit nu zo rond eisprong ,normaal voel ik dat wel wat maar niet zo...

Dus ik twijfel twijfel......heb zelfs vanmorgen niet gesmeerd en gisteren minder gesmeerd hihi want ik weet niet of je zomaar kan stoppen.....twijfelend doorsmeren schiet ook niet op dus ja wat is wijsheid en de meningen zijn zoooo verdeeld....je had ook zo'n forum daarvoor maar dat is gesloten en tja tegen betaling kan je advies krijgen en dat doe ik dus echt niet .....vind het best moeilijk omdat ik het op eigen houtje doe en tja zijn toch hormonen he....... Moeilijk moeilijk hihi
smeer je niet te veel?

Doe je de opbouw van eerst 1/4 dan 1/2 en dan 1 theelepel?

De klachten kunnen eerst verergeren, daar heb ik over gelezen.

Je moet het zo zien:

Als je idd oestrogeendominantie hebt en een tekort aan progesteron en je gaat smeren, dan zal de progesteron net zo lang gesmeerd moeten worden tot het tekort is opgelost. Pas daarna merk je verschil. Het duurt dus wel even
BTW ik heb het idee dat mijn cocktail begint aan te slaan. Durf nog niet te vroeg te juichen. Maar de afgelopen dagen ging het stukken beter met mijn gewicht/dieet, heb het idee dat ik veel overtollig vocht aan het kwijtraken ben (heb heel veel last van vocht/cellullitis ed).
Nee ik denk niet dat ik teveel smeer , ik smeer zelfs minder dan het stipje op de tube, ik ben altijd voorzichtig want reageer altijd snel op iets...

Gisterenavond toch maar wat gesmeerd hihi

Maar blijf twijfelen hoor ;))

Wat fijn dat het de goede kant op gaat bij jou ! Top!!!
wat heb jij precies? Ik heb het potje van kokoro (natuurlijke progesteron)
Ik heb de tube die dr lee aanraad in het boek
V

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven