Werk & Studie alle pijlers

Zakelijke e-mails in het weekend

20-04-2014 15:40 28 berichten
Doen jullie dit? Zakelijke e-mails versturen in het weekend? Of bijvoorbeeld laat 's avonds? Ik heb net een (wel belangrijke) mail verstuurd, en toen bedacht ik me dat dat misschien wel niet netjes is in deze tijd dat iedereen zijn mail direct binnen krijgt op zijn/haar smartphone en daar dus misschien door gestoord wordt.

Wat vinden jullie? Moet de ontvanger dan zijn/haar mail maar uitzetten in het weekend en op feestdagen of moet de verzender van de mail wachten op een beter moment?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons stromen de mails bij iedereen 24/7 binnen, 's nachts vanuit China, 's avonds vanuit US, op zondag vanuit het midden oosten. Of je zelf op dat moment die mails ook wil lezen of beantwoorden is een eigen keuze, daar hoeft de verzender geen rekening mee te houden.
In mijn vrije tijd werk ik niet, dus zorg ik dat ik ook niet bereikbaar ben. Ik zou je mail dan ook niet gezien hebben.
Hier maakt het trouwens helemaal niks uit, in principe gaat iedereen er wel van uit dat je op zondag je mail wel hebt gelezen en mocht het nodig zijn daar iets mee hebben gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven