Werk & Studie alle pijlers

schoolmail werkt niet, help!

21-04-2014 21:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoolmail werkt niet!

Al 5 dagen niet. Heb ICT van school vrijdag proberen te bereiken, maar die zijn tot 5 mei afwezig! Ik heb hem dringend nodig, want heb flink gesolliciteerd en verwacht eind cijfers terug. Ben al flink wezen Googlen maar ik vind niks. Mijn klasgenoten hebben nergens last van. Heb het geprobeerd op iPhone, ipad, MacBook en Windows pc. Verschillende internetservice, niks werkt!

Inloggen gaat goed, dan laad hij en dan zie je dit:

"Webmail

Op dit moment kan uw verzoek niet worden verwerkt. Over enkele seconden zal het back-up systeem in werking treden zodat u weer verder kunt.

Kunt u na enkele seconden nog niet inloggen? Neem dan contact op met het Servicedesk IC.

Klik hier om terug te keren naar uw mail."

Mijn portal waar ik mijn rooster in kan zien werkt wel.

Wie brengt mij het reddende antwoord?

Alvast bedankt.
Kon je er eerst wel in?

Cookies verwijderen, browser sluiten en opnieuw naar de inlogpagina al geprobeerd?

Kun je wel je wachtwoord opvragen?
Even je browser opschonen (geschiedenis, cookies, etc wissen), uitschakelen en opnieuw opstarten, en dan nog eens proberen.
Heb je wel je schoolgeld betaald?
Tot donderdag was er geen probleem. Heb via de portal ook al mijn wachtwoord gewijzigd , helpt ook niet. Het is net of je er wel inkomt , dan laad hij en dan krijg je een wit scherm met bovenstaande tekst. Ben ook al bij mijn ouders geweest , ook daar hetzelfde cookies ook al via cc cleaner gedaan.
Ik heb mijn schoolgeld al voor het hele haar betaald haha. Ik dacht ook hebben ze me soms afgesloten? Maar de portal werkt wel...
Wat in mij opkomt (maar ik weet niet of dat waar is), is dat hij probeert te navigeren naar een locatie die niet terug te vinden is. Wat je kunt doen (maar meestal is dat een lange, unieke link volgens mij) is kijken welke url je klasgenoten hebben op het moment dat zij ingelogd zijn en in hun inbox staan. Zoals bv. op Viva, je ziet nu: http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m16134372 en dat verwijst naar dit topic, deze pagina. Het kan zijn dat in jouw webmail iets vergelijkbaars is (in de mijne is dat in ieder geval wel). Maar goed ik ben geen ICTer dus het kan goed zijn dat het niet werkt.
Dat zou kunnen. Ga dat maar proberen... Er staat ook een hele rare link over intraservice, nooit eerder gezien ( pas als je inlogt en op die pagina komt.
Helaas het werkt niet... Ik zocht al een andere manier om de mail te openen , maar dat lukt ook niet...
Je hebt het dringend nodig, want je hebt gesolliciteerd en je verwacht cijfers terug......euh en dat kan niet 2 weekjes wachten? Wat heeft dat met elkaar te maken?
Ook niet via zon link;

" webmail.school.nl"

En dan je school invullen

En dan dit ^ even in Google zoeken

Voorbeeldje:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
Geniet van elke dag!
Misschien op je iPhone/pad een email account aanmaken voor je schoolmail d.m.v. imap instellingen? Geen idee of dat werkt, maar dan kan je tenminste je email binnenhalen zonder de webbrowser te gebruiken.
quote:Fiorah schreef op 21 april 2014 @ 21:56:

Zoals bv. op Viva, je ziet nu: http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m16134372 en dat verwijst naar dit topic, deze pagina.Dit is niet het meest slimme advies. Hier kan namelijk ook een sessie-id in vermeld staan en deze sessie draait niet op jouw PC waardoor je er dus nooit in komt met dat sessie-id.
Niet geschoten is altijd mis
@Yoshe, dat is belangrijk, omdat de cijfers ( die voor a.s. Woensdag bekend moeten zijn ) van belang zijn op het feit of ik op stagegesprek mag (a.s. Vrijdag) en hoe mijn laatste kwartiel er gaat uitzien. Dat moet ik dus weten voor vrijdag.

En de betreffende docent is telefonisch niet te bereiken.
Welke school is dat? De school waar mijn broer studeert is bezig met het overzetten van het mailsysteem en daar is zijn mail pas vandaag weer bereikbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven