Gezondheid alle pijlers

witte puntjes vagina

20-04-2014 14:08 126 berichten
hallo,

ik heb een tijdje witte puntjes op mijn schaamlippen. Het jeukt als een gek. Dokter dacht dat het een schimmelinfectie was, maar na de kuur gaat het maar niet over. Nu lijkt het net of er hele kleine wormpjes op mijn schaamlippen zitten. Het jeukt ook precies zoals het jeukt bij wormpjes. Echter, mijn anus jeukt maar een klein beetje en mijn vagina echt heel erg. Weet iemand wat dit is..?
quote:whoopsydaisy schreef op 22 april 2014 @ 00:45:

Ik wil hier toch even op reageren.... Zelf heb ik ook van kinds af aan last gehad van wormpjes. Reken maar dat mijn moeder er alles aan deed om hef huis en mij zo schoon mogelijk te houden! Ik kreeg een kuurtje en dan ging het een tijdje goed, maar om de zoveel maanden kwam het wel weer terug. Dit ging door tot ik 19 was. Altijd advies gekregen over hygiene en ik vond het ook altijd zo stom dat ik als puber m'n nagels niet kon laten groeien, maar altijd met die strak afgeknipte nagels liep!

Op mijn 19e ging ik naar een ontwikkelingsland voor 3 maanden en sindsdien nooit meer last van gehad. Nagels laat ik weer groeien en ik doe nu gewoon 'normaal' als het gaat om hygiene. Natuurlijk wel handen wassen na het toiletgebruik enzo. Geen idee hoe ik er zo vanaf ben gekomen, maar ik denk dat het wel iets te maken heeft met het immuunsysteem dat ik heb opgebouwd!

Verder geen antwoord op je vraag. Ik heb sowieso nog nooit aarsmaden in mijn vagina gehad.. Maar ik hoop dat nu een beetje duidelijk is dat het écht niet per se met een slechte hygiene te maken heeft.dat snap ik, maar nu blijkt het dus mss iets anders te zijn.. tochbedankt voor je reactie
quote:xbluebaby schreef op 22 april 2014 @ 00:37:

Rustig aan zelfs al is het een genitiaal wratje. Het is een heel onschuldig iets. Zoals ik al zei vergelijkbaar met koortslip of normaal wratje alleen dan op een andere plek.

Wacht even af wat de dokter zegt! Geen paniek.ik ben zo bang dat mensen me dan vies gaan vinden :( maar loop mss al op de zaken vooruit en valt het mee, maar ik ben er gewoon bang voor, vooral als ik t moet vertellen of als het vaak terugkomt
zou het ook herpes kunnen zijn..?
Alle reacties Link kopieren
quote:ik1988 schreef op 22 april 2014 @ 06:23:

zou het ook herpes kunnen zijn..?Maak je nu niet gek! Heb je de huisarts al gebeld?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 22 april 2014 @ 09:35:

[...]

Maak je nu niet gek! Heb je de huisarts al gebeld?je hebt gelijk. :$ ja, ik kan morgenvroeg terecht. vind hetecht spannend, maar moet natuurlijk wel weten wat het is.
quote:ik1988 schreef op dinsdag 22 april 2014 06:23 zou het ook herpes kunnen zijn..?Genitiale wratten zijn toch herpes? Herpes genitialis ofzo?
quote:masque schreef op dinsdag 22 april 2014 10:34 Genitiale wratten zijn toch herpes? Herpes genitialis ofzo?

Nee. Herpes genitalis is herpes, dus zweertjes, wondjes rondom de vagina.

Genitale wratten worden veroorzaakt door een totaal ander virus, 1 Vd HPV virussen

Het zou dus wratten kunnen zijn want ook die kunnen gruwelijk jeuken.
quote:Rary schreef op dinsdag 22 april 2014 10:38

Nee. Herpes genitalis is herpes, dus zweertjes, wondjes rondom de vagina.

Genitale wratten worden veroorzaakt door een totaal ander virus, 1 Vd HPV virussen

Het zou dus wratten kunnen zijn want ook die kunnen gruwelijk jeuken. Oh wat slecht van mezelf dat ik dat niet weet.. :@
het lijkt iig meer een wrat dan een zweertje. wel fijn dat ik hier mijn verhaal kan doen. vind het wel echt spannend allemaal en wil dit graag met iemand delen, maar toch een grote stap om dat met je ouders, vriendinnen oid te doen.. ben bang dat zij dan boos worden ofzo
Lees dit eens of je wat herkent?

http://www.genitalewratten.nl/ervaringen
quote:Rary schreef op 22 april 2014 @ 10:48:

Lees dit eens of je wat herkent?

http://www.genitalewratten.nl/ervaringenik heb er al best veel gelezen, maar dit gaat meer welk zalfje oid je moet gebruiken om te behandelen? de kenmerken van genitale wratten komen wel overeen met de klachten die ik heb. er staan ook foto's op. de wratjes op de vagina komen mij niet bekend voor. Het zijn er erg veel bij elkaar, en ik zie er maar één. Er staan ook twee foto's van de penis. Op één van die foto's zit één wratje, die er precies zo uit ziet als bij mij.,
quote:ik1988 schreef op 22 april 2014 @ 10:31:

[...]

je hebt gelijk. :$ ja, ik kan morgenvroeg terecht. vind hetecht spannend, maar moet natuurlijk wel weten wat het is.Sterkte, las ondertussen ook je posts van vanmorgen. Best spannend kan ik me voorstellen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 22 april 2014 @ 11:38:

[...]

Sterkte, las ondertussen ook je posts van vanmorgen. Best spannend kan ik me voorstellenhet is zeker spannend... maar ben wel blij met al deze mensen die meedenken. morgen om half 10 moet ik naar de huisarts, daarna zal ik wel laten weten wat het is.
Op dit site las ik dat ze ook enorm kunnen jeuken wat ik niet wist. En dat behandeling dus bij iedereen anders aanslaat.

Succes iig. Hopelijk is het een eenmalig iets en verdwijnt het na behandeling (wat vaak voorkomt).

Ondanks dat het een onschuldige SOA is, ziet het er niet aantrekkelijk uit, en is het besmettelijk, zelfs met condoom. Dat maakt het een hele vervelende SOA, omdat je je ervoor schaamt.

Het voordeel is dat het met name besmettelijk is als je ze daadwerkelijk hebt. En ook dat het HPV virus (wat 80 a 90% van alle mensen heeft) dus op iedereen een andere werking heeft. Dus je kan een ander wel besmetten maar dat betekent niet dat hij of zij ook daadwerkelijk de wratten krijgt.
weet je wat raar is? dat ene plekje dat ik dus ontdekte was een beetje een bultje. maar niet een grote bult ofzo. nu heb ik daaronder (net ontdekt) weer een witte vlek. Heb het net opgezocht, en kan ook een huidziekte zijn. pfff ik weet t ook niet meer. ben blij als de dokter morgen kan zeggen wat het is.
Ik adviseer je ook om nu even die spiegel weg te leggen en er niet te veel aan te zitten.. Hoe langer je blijft kijken hoe meer je ziet, wat je zelf toch niet kunt verklaren..
quote:masque schreef op 22 april 2014 @ 12:04:

Ik adviseer je ook om nu even die spiegel weg te leggen en er niet te veel aan te zitten.. Hoe langer je blijft kijken hoe meer je ziet, wat je zelf toch niet kunt verklaren..dat is waar... maar is wel moeilijk ;)
Als je herpes blaasjes zou hebben zou je pijn hebben met plassen op die plekjes. Jeuk zou kunnen. Herpes hoeft ook niet perse terug te komen, genitiale wratjes kunnen eenmalig zijn. Op internet staan de horrorverhalen, vandaar mijn verhaal dat ik er vanaf ben gekomen! Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het niet terug komt, misschien wanneer me weerstand heel laag wordt. Maar tot nu toe al meerdere keren ziek geweest en geen last gehad.
quote:xbluebaby schreef op 22 april 2014 @ 19:04:

Als je herpes blaasjes zou hebben zou je pijn hebben met plassen op die plekjes. Jeuk zou kunnen. Herpes hoeft ook niet perse terug te komen, genitiale wratjes kunnen eenmalig zijn. Op internet staan de horrorverhalen, vandaar mijn verhaal dat ik er vanaf ben gekomen! Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het niet terug komt, misschien wanneer me weerstand heel laag wordt. Maar tot nu toe al meerdere keren ziek geweest en geen last gehad.ik moet gewoon afwachten. het lijken op wratjes, maar ik kan wel vanalles bedenken maar wordt er n beetje gek van merk ik. Ik heb wratjes op mijn vingers gehad en zo ziet t bultje er ook uit bij mn vagina.. en die hebi k één keer aangestipt (tot ze weg waren) en die heb ik ook nooit terug gehad.. Hoop dat er morgen duidelijkheid komt en dat het allemaal mee valt..en idd, wat een horrorverhalen op internet zeg... dat ze die er niet opzetten ;) Of beetje half om half haha
ik zou nog wat laten weten als ik naar de dokter was geweest: nou ik kom net terug en ze is er bijna 100 % zeker van dat het een terugkerende schimmelinfectie is! Alle kenmerken zijn er en het ziet er zo uit. (ze heeft nog eens goed gekeken) . Ze kon me ook geruststellen dat het iig geen blaasjes zijn die duiden op herpes. Dus ze wist bijna zeker dat het een hardnekkige schimmel was en weer creme en vaginale tablet meegekregen! WOEhh wat een opluchting...Dank voor alle tips en verhalen!! Echt fijn dat ik hier met mijn verhaal terecht kon
En wat zei ze over de bewegende wormpjes?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dat waren wss wel wormpjes. maar sinds ik die wormenkuur begonnen ben heb ik ze niet meer gezien. dus combi van schimmel en wormpjes..dubbeljeuk ;)
Nou, dat is 'goed' nieuws zeg maar...

Vergeet je niet de 2de pil te slikken tegen de wormen en op je werk eens te kijken naar mogelijke bronnen?

En als je echt steeds wormen blijft houden zou ik, na overleg met de ha, eens de kuur aanpassen: elke wéék een pil, 4 weken lang.
Je bent zelf een theepot
ja idd! nee, vergeet ik niet staat in mn agenda ;) Ik heb vandaag weer gewerkt en er even op gelet, maar eigenlijk wel logisch als je ziet wat die kinderen allemaal doen gedurende de dag (ik zal niet in detail treden maar denk aan handen op plaatsen dat niet zo fris is enz ;)) Dus als ze daarna een hand willen tijdens het wandelen is het op zich wel logisch. Ik let er op het werk al wel veel op, maar jullie hebben me er wel op gewezen dat het in veel kleine dingen kan zitten..! Omdat je steeds bezig bent om het kind een plezierige dag te geven en te bieden wat zij nodig hebben, schuif jejezelf soms wat naar de achtergrond. Zeker als het druk is. Dat hebik wel tenminste.
Kan je geen handschoenen aan tijdens het werk?

Ik heb respect voor je, dat je ze nog een hand durft te geven. Ik zou er van gruwelen.

Sterkte ermee,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven