Drie weken zonder keuken. Tips & Tricks?

22-04-2014 19:50 52 berichten
Hoi,

Wij komen binnenkort drie weken zonder keuken te zitten. Heeft iemand tips en tricks? Het is duidelijk dat wij hier niet echt over hebben nagedacht toen we de nieuwe keuken kochten...

Ik heb al bedacht dat we ééns per week bij schoonouders en ouders gaan eten, maar dan nog blijven er 5 dagen over. Zonder oven, zonder kraan, afwasmogelijkheid en met camping gasstel.

Tips?
Een contactgrill aanschaffen en tosties, panini's of gewoon vlees grillen. Je kan er ook groentes op grillen en dan gewoon een zakje patat halen heb je ook weer een maaltijd.

Op zo'n campingstel kan je goed wokken, pannenkoeken bakken, pasta bereiden, er zijn in de supermarkt best was van die eenpansgerechten.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat je voor keuken besteld hebt maar in een halve dag is de oude er uit en in 2 dagen zit de nieuwe er in.

In ieder geval wanneer ik het zelf doe, van een professional mag ik dat dan zeker verwachten.
Niet geschoten is altijd mis
http://www.thuisafgehaald.nl/
Nou ben ik benieuwd..... Hoe kom je een jaar lang zonder keuken te zitten als je niet in een kartonnen doos woont? Waar is het dan misgegaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had in mijn huiskamer een klein 'keuken'hoekje gemaakt, met koelkast, klein oventje, flessen water voor de waterkoker en inderdaad veel wegwerp ( en mijn theemok veel gebruikt voor ik alles ging afwassen in het bad). Daarnaast een stellingkast met handig spul.

Heb veel uit dat oventje gegeten, koude salades, brood, muesli, afhaal en bij mijn ouders.

Bij mij duurde het ongeveer 3 maanden en ik moet zeggen: het went.
http://www.thuisbezorgd.nl/
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2014 @ 20:50:

Nou ben ik benieuwd..... Hoe kom je een jaar lang zonder keuken te zitten als je niet in een kartonnen doos woont? Waar is het dan misgegaan?Als je kijkt naar Help mijn man is klusserT zie je dat het best nog wel veel voorkomt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Bitje93 schreef op 22 april 2014 @ 20:49:

Geen idee wat je voor keuken besteld hebt maar in een halve dag is de oude er uit en in 2 dagen zit de nieuwe er in.

In ieder geval wanneer ik het zelf doe, van een professional mag ik dat dan zeker verwachten.Ligt er een beetje aan wat je laat doen natuurlijk. Laat je een muur weghalen, moet je vloer er meteen uit en gaan er nieuwe plavuizen in oid dan duurt het vast wat langer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zelf salades maken. Blikje tonijn, feta kaas, spinazie etc. Gezond en makkelijk. Heb je geen keuken voor nodig, alleen een koelkast.
Heb je niet zo'n grillplaat of kun je die van iemand lenen? Dan kun je wat vlees etc. grillen. Het campingsteltje kun je gebruiken om pasta, rijst etc. te koken. Rijst is ideaal; je brengt het aan de kook met een klein laagje water, draai het gas uit en laat het een kwartier staan, dan heb je gare rijst. Ik zou ook een waterkoker gebruiken om het water voor de pasta te koken, dan gaat je gas er ook niet zo snel doorheen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

In ieder geval wanneer ik het zelf doe, van een professional mag ik dat dan zeker verwachten.Wellicht moeten er muren worden uitgebroken of 'n aanbouw aangebouwd, muren betegeld/gestuct en vloer gelegd voor de daadwerkelijke keuken kan worden geplaatst?

In ieder geval wanneer ik het zelf doe, van een professional mag ik dat dan zeker verwachten.Ik had bijvoorbeeld de hele keuken naar een andere ruimte verplaatst en heb alles zelf gedaan, met hulp van mensen die alleen in het weekend konden bv. Alle leidingen omleggen, plafond eruit, nieuwe elektriciteit, stucwerk wat 3 weken moest drogen ( erg natte maand) etc. De keuken zelf hebben we er inderdaad in 1 dag ingezet.
quote:Belle73 schreef op 22 april 2014 @ 20:53:

Heb je niet zo'n grillplaat of kun je die van iemand lenen? Dan kun je wat vlees etc. grillen. Het campingsteltje kun je gebruiken om pasta, rijst etc. te koken. Rijst is ideaal; je brengt het aan de kook met een klein laagje water, draai het gas uit en laat het een kwartier staan, dan heb je gare rijst. Ik zou ook een waterkoker gebruiken om het water voor de pasta te koken, dan gaat je gas er ook niet zo snel doorheen.Kun je beter dagelijks 'n paar stokbroden halen. Smaakt ook heerlijk bij bbq vlees/seafood en je hoeft 't niet klaar te maken en hebt er geen afwas van.
Kijk gewoon bij de lidl. aldi of op marktplaats naar een klein 2 pits kookplaatje, Die kosten echt weinig en na afloop zet je het zelf weer op marktplaats.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heb je wel een vriezer/koelkast? Dan kun je bijv vooraf pastasaus maken. En dan kun je de pasta vervolgens in die weken in 1 pan klaar maken (pasta koken, afgieten, ontdooide saus er door roeren, nog even doorwarmen en klaar).

Of bamisoep garen in een kom gekookt water (met deksel), ondertussen stukjes kipfilet in de wok aanbakken, nasigroenten erbij, afblussen met ketjap, en tenslotte de gare bami erdoor.
quote:Ratteke schreef op 22 april 2014 @ 20:25:

[...]

Een jáár! Wordt het dan niet eens tijd om er wat aan te doen? Je vent opgeven voor Help mijn man is klusser bijvoorbeeld?

O nee alsjeblieft niet haha.

Nu ik er zo over nadenk is het wel lang. Het begint nu wel op te schieten gelukkig.

Wat wij ook belangrijk vinden is om te blijven genieten.
quote:mallie123 schreef op 22 april 2014 @ 21:14:

[...]

O nee alsjeblieft niet haha.

Nu ik er zo over nadenk is het wel lang. Het begint nu wel op te schieten gelukkig.

Wat wij ook belangrijk vinden is om te blijven genieten.Wordt er dan 1 tegeltje per dag op de muur geplakt? Is uitbesteden aan een prof. dan niet goedkoper en makkelijker?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 april 2014 @ 20:50:

Nou ben ik benieuwd..... Hoe kom je een jaar lang zonder keuken te zitten als je niet in een kartonnen doos woont? Waar is het dan misgegaan?Beneden verbouwen en boven wonen, gaat prima. En ik denk dat wij het beter voor elkaar hebben als menig ander gelukkig.
menig ander in Afrika. Van een jaar lang geen keuken zou ik gillend gek worden. Zoveel mensen, zoveel wensen, ik ben blij dat je er zo tevreden mee bent.
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 april 2014 @ 21:17:

[...]

Wordt er dan 1 tegeltje per dag op de muur geplakt? Is uitbesteden aan een prof. dan niet goedkoper en makkelijker?

Goedkoper absoluut niet.

Aangezien we allebei een druk leven hebben is er niet altijd tijd en zin.

En ik snap ook dat niet iedereen erop zit te wachten.

Dus ook die 3 weken zullen even door bikkelen zijn voor je to
quote:Madderijn schreef op 22 april 2014 @ 21:36:

menig ander in Afrika. Van een jaar lang geen keuken zou ik gillend gek worden. Zoveel mensen, zoveel wensen, ik ben blij dat je er zo tevreden mee bent.

Tevreden is een groot woord. Maar het is eenmaal niet anders.

het wordt mooi. Dat is het belangrijkste
quote:Ksenija schreef op 22 april 2014 @ 20:32:

Ik las 3 weken zonder neuken.

Ik ook!

En de vraag naar tips & trucks.... hoe je zoiets voor elkaar kan krijgen, of juist zorgt dat dat mooi niet doorgaat, of hoe je die tijd doorkomt.

Gelukkig zijn er genoeg tips voor 'zonder keuken'.
Koop zo'n grillplaat, met wat vlees, stokbrood en salade heb je al snel een maaltijd. En google eens op eenpitsmaaltijden of campingkoken etc.. met zo;n campinggastel kun je ook nog best veel hoor.

Waterkoker en een teiltje voor de afwas.
genoeg tips inderdaad. Wat ook makkelijk is zijn die zakken van aviko alleen even opwarmen. Weet niet of dat al genoemd is.

Als je nog meer wilt weten. Ervaring genoeg
Ik las 3 weken zonder neuken .. Vond het al niks voor jou Toffifee, zo'n topic .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven