Gezondheid alle pijlers

Kraanwater vs fleswater

23-04-2014 22:34 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend kwam vandaag thuis van een zakelijke afspraak en had daar gehoord dat ons kraanwater tegenwoordig niet zo gezond meer is (oa hormonen, medicijnen) en had een lading Spa flesjes mee.

Ik drink minimaal anderhalve liter water per dag en ik vind het eigenlijk een beetje onzin. Of niet?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 april 2014 @ 22:45:

Flesjes water zijn ook belachelijk belastend voor het milieu. Die worden heel Europa doorgereden voor ze hier in de supermarkt belanden.Helemaal eens!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boebezoebe schreef op 23 april 2014 @ 23:26:

Die zakelijk afspraak was toch niet de producent van Spa he? :DNee geen commerciële partij maar een waterschap!
quote:Lovestar schreef op 23 april 2014 @ 23:27:

Onzin. Kraanwater is net zo goed als bronwater. Wel vind ik bronwater lekkerder dan kraanwater, dus ik koop wel flesjes water.Ik vind juist kraanwater lekkerder dan Spa blauw
quote:barrelroll schreef op 24 april 2014 @ 07:43:

"Het ligt er maar net aan waar je woont. In deventer zou ik flessenwater nemen, het water is daar zelfs bruin! In amsterdam is het prima te drinken, oost groningen heeft zeer lekker water en in den haag...jak, vies water. Dat er troep in zou zitten geloof ik niet zo behalve deventer dan :D"

Ik vraag me af waar in Deventer het water dan bruin is. Bij mij komt er gewoon normaal water uit de kraan.

En toch is het echt waar! Toen wij vanuit Utrecht (waar bar le duc uit de kraan komt) naar Deventer verhuisden viel het ons echt op. We hebben zelf nog naar het waterschap gebeld om te vragen of alles wel goed was!

Ik weet niet of je een (wit) bad hebt, maar daarin kan je echt zien dat het water een kleur heeft, terwijl het in Utrecht kleurloos is.
Niet dat het er slechter om smaakt trouwens. We drinken nog steeds gewoon kraanwater.
In ons rioolwater zitten wel medicijnen.

Na zuivering van dat water, komen ze in rivieren of kanalen.

Of ze ook in het IJsselmeer komen, weet ik niet.

(Amsterdam haalt zijn drinkwater uit het IJsselmeer, maar het wordt heel goed gefilterd: eerst in de waterleidingduinen, en daarna met koolstoffilters).

http://educatie.ntr.nl/ra ... ke-hormonen-in-het-water/
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 24 april 2014 @ 09:57:

In ons rioolwater zitten wel medicijnen.

Na zuivering van dat water, komen ze in rivieren of kanalen.

Of ze ook in het IJsselmeer komen, weet ik niet.

(Amsterdam haalt zijn drinkwater uit het IJsselmeer, maar het wordt heel goed gefilterd: eerst in de waterleidingduinen, en daarna met koolstoffilters).

http://educatie.ntr.nl/ra ... ke-hormonen-in-het-water/

Misschien zitten er wel medicijnen en hormonen in ons water, maar tegenwoordig niet in grotere hoeveelheden dan pakweg 25 jaar geleden.

Mij maak je niet snel bang met zulke beweringen.

Als ik licht ga geven of mannelijke baardgroei ga vertonen, is het vroeg genoeg om me zorgen te gaan maken.
quote:AsoTut schreef op 24 april 2014 @ 08:42:

En wat heb ik net gedaan 6 Doppers besteld. Zijn in de aanbieding en geen verzendkosten Waar heb je die besteld dan?
Ik drink eigenlijk altijd kraanwater. Ik heb altijd een flesje bij me, een glazen fles vind ik niet handig.

Ik vind het irritant dat je in restaurants geen kraanwater kunt bestellen. Gelukkig zie je wel dat het steeds vaker wel mogelijk is. Ik vind het te zot voor woorden om EUR 5,00 of meer te betalen voor 1 liter water. Dat zien ze dan ook terug in de fooi....
quote:SuzanneSuus schreef op 23 april 2014 @ 23:44:

[...]

Dat ligt aan waar je woont in NL

Ik vond het harde water in Groningen niet zo lekker, in A'dam is het prima

Brrrrr.. precies andersom. En toen ik ooit van vakantie terugkwam en dacht eens lekker kraanwater te kunnen drinken, viel Rotterdam ook erg tegen. Maarja.. dat was ook lang geleden.

Schiermonnikoog heeft het lekkerste water

Ik zou me er drukker om maken dat vriendlief 1 opmerking gelijk voor waar aanneemt om vervolgens een vermogen uit te geven aan 'lucht', bij wijze van.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 24 april 2014 @ 14:01:

[...]

Brrrrr.. precies andersom. En toen ik ooit van vakantie terugkwam en dacht eens lekker kraanwater te kunnen drinken, viel Rotterdam ook erg tegen. Maarja.. dat was ook lang geleden.

Schiermonnikoog heeft het lekkerste water

Ik zou me er drukker om maken dat vriendlief 1 opmerking gelijk voor waar aanneemt om vervolgens een vermogen uit te geven aan 'lucht', bij wijze van.In lucht zitten anders veel bacterien en bacillen. Je kunt beter ingeblikte lucht kopen. Véél gezonder....
quote:amarna schreef op 24 april 2014 @ 14:13:

[...]

In lucht zitten anders veel bacterien en bacillen. Je kunt beter ingeblikte lucht kopen. Véél gezonder....

Nou, daar zég je zowat.. op naar de zuurstofbar!

ik heb overigens zo'n flesje:

We hebben thuis een blauwe en een witte, die laatste is voor mij, want ik houd niet van blauw. Ik kocht ze bij de blokker. Later zag ik bij Tuinland een paarse... die had ik nóg liever gehad

(jaja, lekker belangrijk ook)
dreamer wijzigde dit bericht op 24-04-2014 16:17
Reden: ander plaatje geplakt, zag 'm niet meer.
% gewijzigd
Later is nu
Drink alsjeblieft gewoon kraanwater! Het kraanwater in Nederland is zo’n beetje het beste van de hele wereld, er zijn mensen die daar een moord voor zouden doen. Om nog maar te zwijgen over de milieubelasting van het maken van de flessen en het transport.

Het idee dat kraanwater niet goed is is walgelijke marketing van bedrijven zoals Nestle; een bedrijf waarvan de CEO zegt dat veilig drinkwater geen mensenrecht is.

Ik woon zelf in Zuid-Soedan – er zijn hier geen waterleidingen. Water komt uit de Nijl en wordt gefilterd, maar is niet geschikt om te drinken of zelfs maar pasta of aardappelen in te koken. De hele stad ligt hier vol met afval; 70% ongeveer plastic mineraalwaterflessen. Elke week slepen we 100 liter drinkwater ons huis in. Ik kijk er nu al naar uit om in mei in NL een glas kraanwater te kunnen drinken.
Accept what you can't change, change what you can't accept

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven