Zure trui

26-04-2014 19:31 21 berichten
Hoi,

Soms overkomt het me dat er een trui niet fris ruikt als 'ie net gewassen is, de trui ruikt dan zuur terwijl de rest van de was wel fris ruikt. Vaak gaat het om een trui van H&M (toeval?).

Weten jullie hoe dat komt?
Herkenbaar. (Niet speciaal met H&M). Vaak gaan ze ook muffig ruiken door langere droogtijd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens een andere wasverzachter proberen.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:SpringDing schreef op 26 april 2014 @ 19:37:

Herkenbaar. (Niet speciaal met H&M). Vaak gaan ze ook muffig ruiken door langere droogtijd.Oeh ja, dat heb ik ook al ervaren, een muffe lucht. Maar wat ik zo vreemd vind is dat het altijd dezelfde truien betreft, in mijn geval twee stuks en de rest van de was komt er wel fris geurend uit.
quote:Apatura schreef op 26 april 2014 @ 19:40:

Misschien eens een andere wasverzachter proberen.Al gedaan, van drie verschillende merken, zelfde zure effect.
Ze forummen vast op Viva.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 26 april 2014 @ 19:55:

Ze forummen vast op Viva. Het zou idd., kunnen komen van forummen op Viva, ik zal er eens op gaan letten
Ik heb t vooral met wol.
Spoelen met azijn ipv wasverzachter wil nog wel eens helpen.
Even nachtje in een emmer met azijn en water.

Daarna wassen in de wasmachine.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Misschien moet het op een ander programma gewassen worden? Met niet te veel andere spullen er bij.
Misschien zijn dat truien die je te lang te nat hebt laten zijn?

Ik heb zo'n spijkerbroek die maar niet meer lekker wil ruiken. Heeft ooit iets te lang klam in een plastic tas gezeten. En dan gebeurt er iets met die stof ofzo, ik weet niet...
Zit er misschien lamswol in? Dat gaat ook altijd vreemd ruiken als het nat word.
Laat me raden:

- Je wast met vloeibaar wasmiddel

- Je gebruikt er geen azijn bij

- De betreffende trui is dikker van stof dan je andere truien/heeft een dikke kraag/heeft een dikke capuchon

- Je haal deze dikke trui even snel van de drooglijn als de andere truien en vouwt hem dan vrijwel direct op/legt hem direct op een stapel

Doe het tegenovergestelde van bovenstaande en je probleem is opgelost.
quote:Java schreef op 26 april 2014 @ 20:32:

Laat me raden:

- Je wast met vloeibaar wasmiddel

- Je gebruikt er geen azijn bij

- De betreffende trui is dikker van stof dan je andere truien/heeft een dikke kraag/heeft een dikke capuchon

- Je haal deze dikke trui even snel van de drooglijn als de andere truien en vouwt hem dan vrijwel direct op/legt hem direct op een stapel

Doe het tegenovergestelde van bovenstaande en je probleem is opgelost.

Helaas

Een trui is zelfs van katoen, ik laat deze langer liggen op een droogrek dan "normaal" wasgoed.

Kan het soms liggen aan de textielverf die is gebruikt in de fabriek, want met ander wasgoed en truien (niet van H&M ) heb ik dit probleem niet.
Bepaalde stoffen trekken geurtjes sneller aan dan anderen. Is het een idee om je wasmachine eens goed te reinigen, zodat eventuele geuren van oud sop en kalkresten weggehaald worden? Daar heb je speciale middeltjes voor. Bij mij heeft dat wel geholpen.

En sommige textielverf stinkt enorm in het begin, misschien dat het bij nat worden een geur gaat afgeven.
Dat heb ik met een t-shirtje en dan ook nog eentje die ik heel graag draag. Volgens het etiket 100% katoen maar na het wassen ruikt het onder de oksels van t shirt nog steeds naar transpiratie.

En is alleen dat ene shirt, rest van de was nergens last van.

Mijn machine draait af en toe op 90 graden, dan doe ik de handdoeken erin. Scheut azijn erbij en dan is de machine weer fris.
Heb ik ook met een trui!

Maar als hij eenmaal droog is ruikt hij wel fris. Is dat bij jou ook of blijft de trui muf ruiken?
Van de H&M trouwens.
wvt oksels die naar zweet blijven ruiken... Ik zag in de documentaire over het nationaal ballet hoe ze dat doen met bezwete danskostuums. Soms moeten er verschillende dansers samendoen met een kostuum (op aaneensluitende dagen) en dan kan het tussendoor niet gereinigd worden, hoewel die dansers natuurlijk enorm zweten. Daarvoor hebben ze dus een plantenspuit met wodka (!); de alcohol dood alle bacterien en het verdamp daarna snel. Kan je proberen onder de oksels van die stinkshirtjes voordat je ze wast...
Ik heb dit ook bij 1 specifieke H&M trui. Ik doe er gewoon net wat extra parfum op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven