Zure trui
zaterdag 26 april 2014 om 19:54
quote:SpringDing schreef op 26 april 2014 @ 19:37:
Herkenbaar. (Niet speciaal met H&M). Vaak gaan ze ook muffig ruiken door langere droogtijd.Oeh ja, dat heb ik ook al ervaren, een muffe lucht. Maar wat ik zo vreemd vind is dat het altijd dezelfde truien betreft, in mijn geval twee stuks en de rest van de was komt er wel fris geurend uit.
Herkenbaar. (Niet speciaal met H&M). Vaak gaan ze ook muffig ruiken door langere droogtijd.Oeh ja, dat heb ik ook al ervaren, een muffe lucht. Maar wat ik zo vreemd vind is dat het altijd dezelfde truien betreft, in mijn geval twee stuks en de rest van de was komt er wel fris geurend uit.
zaterdag 26 april 2014 om 20:32
Laat me raden:
- Je wast met vloeibaar wasmiddel
- Je gebruikt er geen azijn bij
- De betreffende trui is dikker van stof dan je andere truien/heeft een dikke kraag/heeft een dikke capuchon
- Je haal deze dikke trui even snel van de drooglijn als de andere truien en vouwt hem dan vrijwel direct op/legt hem direct op een stapel
Doe het tegenovergestelde van bovenstaande en je probleem is opgelost.
- De betreffende trui is dikker van stof dan je andere truien/heeft een dikke kraag/heeft een dikke capuchon
- Je haal deze dikke trui even snel van de drooglijn als de andere truien en vouwt hem dan vrijwel direct op/legt hem direct op een stapel
zaterdag 26 april 2014 om 20:37
quote:Java schreef op 26 april 2014 @ 20:32:
Laat me raden:
Helaas
Een trui is zelfs van katoen, ik laat deze langer liggen op een droogrek dan "normaal" wasgoed.
Kan het soms liggen aan de textielverf die is gebruikt in de fabriek, want met ander wasgoed en truien (niet van H&M ) heb ik dit probleem niet.
Laat me raden:
Helaas
Een trui is zelfs van katoen, ik laat deze langer liggen op een droogrek dan "normaal" wasgoed.
Kan het soms liggen aan de textielverf die is gebruikt in de fabriek, want met ander wasgoed en truien (niet van H&M ) heb ik dit probleem niet.
zaterdag 26 april 2014 om 21:08
Bepaalde stoffen trekken geurtjes sneller aan dan anderen. Is het een idee om je wasmachine eens goed te reinigen, zodat eventuele geuren van oud sop en kalkresten weggehaald worden? Daar heb je speciale middeltjes voor. Bij mij heeft dat wel geholpen.
En sommige textielverf stinkt enorm in het begin, misschien dat het bij nat worden een geur gaat afgeven.
En sommige textielverf stinkt enorm in het begin, misschien dat het bij nat worden een geur gaat afgeven.
zaterdag 26 april 2014 om 22:07
Dat heb ik met een t-shirtje en dan ook nog eentje die ik heel graag draag. Volgens het etiket 100% katoen maar na het wassen ruikt het onder de oksels van t shirt nog steeds naar transpiratie.
En is alleen dat ene shirt, rest van de was nergens last van.
Mijn machine draait af en toe op 90 graden, dan doe ik de handdoeken erin. Scheut azijn erbij en dan is de machine weer fris.
En is alleen dat ene shirt, rest van de was nergens last van.
Mijn machine draait af en toe op 90 graden, dan doe ik de handdoeken erin. Scheut azijn erbij en dan is de machine weer fris.
zaterdag 26 april 2014 om 22:33
wvt oksels die naar zweet blijven ruiken... Ik zag in de documentaire over het nationaal ballet hoe ze dat doen met bezwete danskostuums. Soms moeten er verschillende dansers samendoen met een kostuum (op aaneensluitende dagen) en dan kan het tussendoor niet gereinigd worden, hoewel die dansers natuurlijk enorm zweten. Daarvoor hebben ze dus een plantenspuit met wodka (!); de alcohol dood alle bacterien en het verdamp daarna snel. Kan je proberen onder de oksels van die stinkshirtjes voordat je ze wast...