Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Yes! En daarom werkt het natuurlijk ook al die jaren perfect! Lekker doen alsof alles tiptop in orde is. Met Oud en Nieuw was de eerste keer dat ik iets merkte van onenigheid eigenlijk, dat het toch niet altijd rozengeur en manenschijn was in Huize Guus.

Het is natuurlijk wel zijn basis. Hoe dan ook bestaat zijn leven uit die thuisbasis, heel logisch. Dat is belangrijk voor hem, ondanks zijn gevoelens voor mij.

Praten kon hij ook niet over zijn gezondheidsprobleem, dat vindt hij heel lastig. Zodra het dichtbij is, is het ingewikkeld. Maar uiteindelijk komt het altijd wel. Dat weet ik en anders niet. Is ook goed. Hij weet dat ik er ben, ik weet dat hij me weet te vinden. Ik ga niet aan hem trekken, dat is niet mijn ding.

Praten over andermans/vrouws sores kan hij dan weer wel. Als hij merkt dat ik in paniek schiet, dan belt hij als hij tijd heeft om te kletsen, lol te maken en de pijnpunten er even weer uit te halen. Ik weet dat hij dat bij zijn BFF ook doet. Maar met die BFF praat hij ook niet over mij, over huwelijkssores, over piekerproblemen. Dan gaan ze jagen, of bomen omzagen, of bier drinken, of slap ouwehoeren en is het weer goed.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Misschien heb je gelijk Rooss, stof genoeg om een week lang over na te denken. Bang is een groot woord, onze relatie is onze verantwoordelijkheid. En simpel is het niet, daarvoor is'ie te lekker, net een week na the real thing heb ik nog niet het idee klaar te zijn met hem. Ik vraag me af of er niemand last heeft van schuldgevoel,dat kan natuurlijk, maar ik heb dat dus duidelijk wel.
Je bent niet te zwak, je wilt het gewoon niet. Als je wilt, kun je iets afsluiten.

Maar als je je nr 1 relatie een kans wilt geven, zit er niks anders op. Op deze manier blijf je die relatie ondermijnen.

Een dagboek is wel goed idd, dan zie je ook het verschil in toen en nu. Of het verschil in toen en over x tijd. Ik heb ook een dagboek bijgehouden, maar heb al heel lang niet meer geschreven eigenlijk. Sinds het contact zo close werd, had ik de behoefte niet meer. Leuk om terug te lezen, dat wel!

Natuurlijk zit je meer op de roze wolk, dat kan toch niet anders? Of denk je echt dat al die dates en al die momenten samen niet zorgen voor meer band en connectie??
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Lieffies ik wilde even melden dat we dinsdag een date hebben.

Jippie..... Met mijn gitaristje hihi
@cljane, ik merk ook dat schrijven me goed doet. Helpt ook je hoofd (zo goed als mogelijk) leeg te krijgen. Lijkt me dat jouw nr1 relatie ook niet helemaal soepel verloopt? Ik ben ongeveer een jaar terug ook verliefd geweest op een ander. Alleen zat ik toen nog midden in het relatie-therapie project, en had ik het gevoel dat ik het geen eerlijke kans gaf op die manier. Het is mogelijk ermee te stoppen, in mijn geval was die verliefdheid wwel naar elkaar uitgesproken, maar hebben er niks mee gedaan, op een paar keer koffiedrinken na. Wat je niet voed, groeit niet...is echt waar, maar kost wel tijd....
[...], ik mail ook alle appjes naar mezelf...zodat ik ze nog eens rustig kan teruglezen. Ze zouden eens een beveiligde whatsapp moeten uitvinden. Oei, da's balen. Heb op dit moment ook een soort van discussie met een vriendin met wie ik vorige week een etentje had, en later op de avond heb gebruikt als alibi om ongestoord met nr2 te kunnen flikflooien. Ze is niet echt amused. Maar dekt me wel gelukkig.
quote:missindependent81 schreef op 27 april 2014 @ 21:13:

. Bang is een groot woord, onze relatie is onze verantwoordelijkheid.

Het is je eigen woordkeuze

En simpel is het niet, daarvoor is'ie te lekker,

Jawel, je wilt het niet maar dat betekend niet dat de oplossing an sich niet simpel is. Wat is het nut van schuldgevoel als je er geen bal mee doet? Stop met schuldig voelen en zie de dingen in perspectief. Leer!
Jeetje [...], hoe kan dat nu?

Mag ik jullie wel een tikje naief vinden met al dat ge "in vertrouwen nemen" van mensen dichtbij? Nog even los van de loyaliteitsspagaat waar je iemand in duwt!

Ik snap dat niet zo goed.
Dankje Rooss, ik heb nog veel te leren. En zojuist besloten ervan te genieten, sluit mijn ogend even voor alle beren op de weg. Gewoon geen zin in nu. Dat knagende gevoel van: "wat als het uitkomt" ga ik ook proberen van me af te zetten. Simpel bedoelde ik in de zin van: simpel om er een punt achter te zetten. Dat gaat me nu dus niet lukken net nu ik eraan toe heb gegeven.
Heidi, klopt wat je zegt, als ik het echt zou willen zou ik het kunnen, echter, nu is de wil er nog niet om te stoppen en dat noem ik zwakheid. Net zoals dat ik de wil niet voldoende heb om te stoppen met roken en dat eigenlijk zwak van mezelf vind.

voor de mensen die een beveiligd comminucatie middel zoeken, ik heb gelezen en ook wel geprobeerd dat dit met telegram wel kan. Ik heb telegram op mijn telefoon gezet zodat ik ongestoord kon appen met nr2 tot midden in de nacht zonder dat iedereen zag dat ik zo laat nog online was. Maar op een of andere manier werkt telegram hier niet zo lekker ofzo.

Dus zijn we weer terug op de wa.

@ misid, kijk wel goed uit met je alibi! Ik heb een vriendin die me altijd dekt, maar dit is een voorstel wat van haar kant kwam en ik heb haar meedere malen gevraagd of ze het echt heel zeker wist. Ze weet nu precies waar ik ben, wat ik doe, waar we zijn geweest, hoe laat we naar huis gingen enz. Om er voor te zorgen dat ons verhaal altijd klopt. Dit gaat ons erg goed af, maar ik zou haar nooit zo maar als alibi gebruiken. Zeker niet zonder dat zei daar ook van op de hoogte is. Wat was er gebeurd als je vriendin besloten had je niet te deken? En nu, als het ooit uit komt dat zei je dekte dan is ook zei iemand die als schuldige wordt aan gewezen.
Miss, als je relatie toch over is kan je misschien net zo goed open kaart spelen? Dan geef je je partner ook de kans op lol naast jullie huwelijk. Bij elkaar blijven voor de kinderen mag je toch al een verstandshuwelijk noemen, waarom dan niet geheel voor die verstandige weg kiezen?

Weg schuldgevoel en weg kutsmoezen. En geen vriendinnen meer nodig om je van een alibi te voorzien!
quote:[...] schreef op 27 april 2014 @ 21:33:

Mijn dagboek is onze appgesprekken die ik ongeveer om de dag wiste en naar mezelf mailde... Lees geregeld een gesprek terug in bed, erg leuk om te zien hoe grappig en open we naar elkaar zijn. En hoe belachelijk veel we met elkaar appten in het begin

Ik heb zeker wel schuldgevoel naar nr 1! Op dat vlak ben ik juist een struisvogel. Niet teveel bij stil staan, hoe egoïstisch dat misschien ook is...

Iets vreselijks gênants trouwens, heb sinds twee weken een nieuwe telefoon, blijkbaar iets mis gegaan met bepaalde instellingen... Kreeg een berichtje van een kennis dat ze mijn foto's kon zien. Aargghhh en daar staan echt enorm pikante foto's bij die ik naar nr 2 heb gestuurd. Schaam schaam schaam!! Heb er maar een beetje luchtig over gedaan, in de hoop dat zij er dan ook niet te zwaar aan tilt. En haar verzocht het stil te houden, hopen dat ze dat ook doet. Gadver wat baal ik hiervan, echt enorm gênant...Oei, heftig! Precies daarom, en om meerdere redenen verwijder ik altijd meteen pikante foto's uit mijn telefoon zodra ze bij nr2 zijn aan geland.
quote:highlander schreef op 26 april 2014 @ 20:48:

Seringetje, dan heb ik mij vergist.

Ik begin jouw reacties te begrijpen.

Wat speelde er bij jouw thuis als ik vragen mag?Tuurlijk mag je dat vragen . Ik zag mijn man wel graag, maar hij had een psychiatrische problematiek die samenleven met hem moeilijk maakte. En scheiden van iemand met zo'n problematiek is natuurlijk nog moeilijker en dat proces heeft dus heel lang geduurd, ook omdat ik het niet over mijn hart kon krijgen om hem zomaar zonder pardon de deur te wijzen. Normale relaties waren voor mij een hele tijd onmogelijk, dus ben ik uiteindelijk de clandestiene liefde in beland. Maar nu ben ik eventjes bewust celibatair, kwestie van even tot rust te komen na een bewogen periode...
Ik heb haar onbewust als alibi gebruikt en zonder haar weten. Dit os ook uitgekomen. Wist namelijk op het moment dat ik met haar ging eten niet dat nr 2 zich er in zou mengen...die stond ineens voor mijn neus, fijne verassing maar gevaarlijk. Hebben met z'n drieën een paar borrels gedronken, awkward. Het is ook uitgekomen dat ik niet tot zo laat met haar in de stad ben gebleven. Nr1 kwam daarachter. Heb me eruit gelöld. Moet op zoek naar een beter alibi, maar werk werkt vooralsnog ook prima. Ik denk dat mijn vriendinnen zich niet echt kunnen vinden in de situatie.
quote:Rooss4 schreef op 27 april 2014 @ 22:06:

Jeetje [...], hoe kan dat nu?

Mag ik jullie wel een tikje naief vinden met al dat ge "in vertrouwen nemen" van mensen dichtbij? Nog even los van de loyaliteitsspagaat waar je iemand in duwt!

Ik snap dat niet zo goed. klopt helemaal roos! Ik heb mijn vriendin ook echt zo vaak gevraagd, wil je het nog, kun je het nog, je weet wat er gebeurd als het wel ooit uit komt enz. Ik zou dit nooit van haar vragen. Nu is deze vriendin iemand die wit weet, maar ook die het begrijpt, iemand die ik in het verleden heel vaak gedekt heb en dit zo weer zou doen. Iemand die dichter bij mij staat dan bij nr2 en die zelf heel wat wilde tijden heeft gekent. Maar ik heb ook een hele goede vriendin die van niks weet en dit moet ook vooral zo blijven. Heb met haar een totaal andere band, hoewel ze me beide even lief zijn.

En, hoe triest ook, ik heb gewoon echt geen andere alibi dan mijn vriendin.

*kan dus niet slapen
quote:[...] schreef op 27 april 2014 @ 22:22:

Roos ik ben van android naar iphone en bij die laatste blijkt eea open te staan tenzij je het anders instelt. En dat had ik dus niet gedaan omdat ik dat niet wist.

Maar had je ze per ongeluk dan naar haar verstuurd dan? Ik bedoel, mensen kunnen toch niet zomaar je foto's bekijken?
Dat is een mogelijkheid Rooss, en eentje waar ik ook voor zou willen kiezen, ware het niet dat nr1 al jaren depressief is, en ik echt bang ben voor zijn reactie. We kunnen samen nog wel goed voor de kinderen zorgen, maar dat is het ook wel. Misschien dat het in de toekomst lukt. Vooralsnog zie ik geen mogelijkheid ee een einde aan te breien, zonder enorme problemen.
quote:Rooss4 schreef op 26 april 2014 @ 23:17:

Seringetje, ik ben het ook wel met je eens maar heb na 12 delen minnaartopic-meeschrijven en lezen geleerd om daar maar een beetje omheen te laveren.

Dat haha en hihi vind ik ook wel lastig. Toch mag ook daar ruimte voor zijn hier. Het kan namelijk nergens anders.Tuurlijk, vind ik ergens ook wel. En zoals oranje ook zei, er zit een verhaal achter, het is niet allemaal zo zwart-wit. Ik heb zelf ook dingen gedaan waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou doen, maar 't is toch belangrijk om altijd te blijven herinneren dat wanneer je bedriegt, je eigenlijk wat speelt met het leven van een ander. Misschien lukt het je niet om er op dat moment iets mee te doen omdat je te verliefd of te verlust bent, maar misschien later wel.
Jammer Miss. Ik ben mede om depressieredenen van mijn exman gescheiden en dat heeft een win situatie in 5 voud opgeleverd. 3 Relaxtere doorntjes, een relaxtere ex en een relaxtere Rooss. Blijven voor de kinderen ging ons beiden niet lukken en als ik nu kijk hoe we met elkaar omgaan ben ik echt heel blij.

Ik vraag me af waar je zo bang voor bent.

Niet dat ik vind dat je zou moeten gaan scheiden, begrijp me goed. Maar open kaart, ja dat wel.
Oei oei oei dames, er wordt met vuur gespeeld her en der, oefff... Merk dat dat ver van me af staat, vriendinnen die ervan weten, nr 2 die je ontmoet als er anderen bij zijn, ben blij dat ik dat allemaal niet heb gehad.

Mbt WA en Telegram, er zijn meer mogelijkheden, bijv KiK en Hangouts (met een gmail-account). Met je gmail-account kun je ook Drive gebruiken om je foto's op te slaan, je kunt ze beter niet op je telefoon bewaren.
quote:seringetje schreef op 27 april 2014 @ 22:31:

[...]

maar 't is toch belangrijk om altijd te blijven herinneren dat wanneer je bedriegt, je eigenlijk wat speelt met het leven van een ander.

De meesten hier proberen daar nou juist niét zo helder naar te kijken. Dan is een hahatje en een hihitje en een we nemen er nog één net ietsje makkelijker. En dat heb ik zelf ook aan den lijve ondervonden hoor!
quote:[..] schreef op 27 april 2014 @ 22:38:

En dus mijn foto's van instagram. Stuk of 800, niet allemaal pikant natuurlijk, maar wel veel.

Wauw, link.

Als ik het goed begrijp hadden nog veel meer mensen dit kunnen zien dus?
Serieus Rooss? Ik ben echt heel bang dat hij zichzelf/ de kinderen of misschien wel mij iets aandoet. En dát zou ik mezelf nou nooit kunnen vergeven. Maar wachten tot hij de zaken op een rijtje heeft lijkt ook wel een kansloze missie. Ik weet echt niet wat wijsheid is in deze.
Begrijp ik goed dat je bij je partner blijft uit angst? Kijk als hij zichzelf wat aandoet is dat reuze jammer maar niet jouw schuld hè, nooit!

De kinderen en jezelf, daar kun je je tegen beschermen. Uit angst bij een man blijven is toch geen goed plan?

Je schreef al eerder dat je voor de kinderen bij hem blijft, nu schrijf je dat je kinderen niet veilig zijn bij hem.

Ga je hiermee je doel dan niet voorbij?
De kinderen zijn veilig bij hem zolang ik erbij ben. Zo voelt het in ieder geval. Zolang hij zijn veilige thuishaven heeft gaat het goed. Alleen is die haven niet zo veilig meer en dat weet hij. Heb al eerder gezegd dat ik er een punt achter wil zetten, maar dan komen de tranen, de dreigementen. Ik hou dus de schijn maar op, zolang als de kinderen klein zijn zal ik ze beschermen, al kost het me mijn eigen geluk. Zo sta ik er nu in. Maar als dit uitkomt, het feit dat il een nr2 heb, is het misschien uiteindelijk nog veel erger. Je hebt me aan het denken gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven