Gezondheid alle pijlers

Pijn aan m'n gat!

27-04-2014 22:52 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Donderdag heb ik helaas rosbief gegeten die niet helemaal oké was..

Vanaf vrijdag ben ik hierdoor al extreem aan de diarree (met de bijbehorende pijnlijke krampen helaas). Maar nu... Mennn wat doet mijn gat pijn!

Ik zit zo ongeveer ieder uur op de pot en ga echt door de grond van de pijn! Dus mijn vraag is: heeft iemand tips hoe ik mijn bezoek aan de wc wat minder pijnlijk kan maken?

Tips tegen de extreme buikkrampen zijn ook van harte welkom!
Komt wel goed, schatje!
Vochtig toiletpapier gebruiken, zodat het schrale gevoel niet erger wordt. Misschien insmeren met wat vaseline?
Niet zo hard afvegen?
Het wcpapier nat maken en evt. spoelen met koud water.
Geen vochtig toiletpapier, daar zit alcohol in. Brrr Ik zou gewoon papier nat maken. En misschien inderdaad wat vaseline. Voor de krampen zou je een warme kruik kunnen gebruiken.

Zorg dat je genoeg drinkt en wat blijft eten, een bruine boterham oid. Dat helpt ook, want dan heb je nog iets uit te poepen en dat brandt minder.
Vochtig toiletpapier heb ik helaas niet in huis. Wc papier nat maken is wel een goed idee!

Ik doe mijn best om voldoende te drinken en eten doe ik inderdaad ook, maar niet teveel, heb niet veel trek.

Ik ga eens kijken of ik vaseline in huis heb, ben bang van niet
Komt wel goed, schatje!
Babyolie kan ook desnoods zelfs olijfolie. Alles wat de huid een beetje vet houdt.

Je naam suggereert dat je een klein kind hebt? Misschien heb je hydrofiele washandjes in huis? Daarmee voorzichtig schoonmaken met water ipv papier helpt ook. Of anders goed spoelen onder de douche ipv vegen. Sterkte hier veel ervaring ermee is heel naar!
Anders een labello opofferen. Moet je alleen geen menthol oid nemen
Veel slappe thee drinken, liefst eentje die een kalmerende werking heeft op je buik, zoals venkelthee.

Vaseline of een andere ongeparfumeerde vette zalf.

In plaats van vochtig wc-papier kan je misschien beter natte washandjes gebruiken.

Buik zachtjes wrijven en eventueel een warme kruik erop.

Beterschap!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bananen en ontbijtkoek eten! Dit werkt stoppend, hopelijk ben je dan snel van je diarree af.
Babydoekjes (schoonmaken, doekjes in een plastick zakje doen) en sudocreme voor de verlichting van pijn en schraalheid! Werkte bij mij voor mijn aambeien in mijn zwangerschap.
oehhh auw ik heb dat wel eens als ik te pittig heb gegeten.

Wat helpt is een flinke klodder vaseline er op en een beetje erin smeren.

Sterkte met je gat!
dubbel
Een fles koud water naast het toilet om na te spoelen, daarna afdeppen?
Ik gebruik dan ook vaseline. Ik heb het de afgelopen jaren ook wel eens hevig gehad en dan is afspoelen met water (milde zeep bijv. 2 keer per dag) en dan elke keer dikke laag vaseline. Probeer ook op een goede houding te zitten waardoor gek gezegd 'zo recht mogelijk naar beneden'. Dan kan je het brandende gevoel verminderen door huidcontact te vermijden.
Bedankt voor alle tips! Ik ga zo maar eens een banaan eten, hoop dat het de diarree wat indikt ofzo..

Ik heb inderdaad een zoon, maar die is inmiddels 5, dus geen babydoekjes meer. Ik heb wel een tube Bepanthen liggen, zou dat ook werken?
Komt wel goed, schatje!
Ja, Bepanthen zal vast verzachtend werken!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja bepanthen kan je proberen dat kan ook bij tepelkloven dus waarom niet op je gat

Of anders echt iets van olie.

Nogmaals sterkte!
Sudocreme?
Purol!
Als je morgen naar de Etos oid kan: Okugest van VSM. Zijn pilletjes en werken heel goed tegen diarree en misselijkheid.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
quote:Ditto schreef op 27 april 2014 @ 23:13:

Een fles koud water naast het toilet om na te spoelen, daarna afdeppen?Toepasselijke avatar naast dit bericht.
Voorzichtig spoelen en dan zachtjes droog-deppen en goed insmeren inderdaad! Pfff arme jij, daar ben je toch klaar mee op een gegeven moment. Hopelijk is het gauw over!
Helemaal geen toiletpapier, alleen spoelen met lauwwarm water.
@Fiorah, ja ik ben er na 3 hele dagen zeker klaar mee! Ook die buikkrampen zijn echt hels.. Ik hoop ook dat het snel over is!

Nogmaals bedankt iedereen voor alle tips!
Komt wel goed, schatje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven