hevige menstruaties
dinsdag 15 april 2014 om 21:00
hallo iedereeen,
ik heb als sinds ik me kan herinneren echt hevige menstruaties, het begint al met hele erge hoofdpijn een paar dagen van te voren dan tijdens de menstruatie enorme buikpijn en niet te vergeten de moeheid,chaggerijnigheid en nergens zin in. ik ben al aan de pil en het heeft wel wat geholpen maar alsnog voel ik me enorm ellendig. iemand tips waardoor ik er minder aan ga denken en toch leuke dingen kan doen? alle tips zijn welkom !!
ik heb als sinds ik me kan herinneren echt hevige menstruaties, het begint al met hele erge hoofdpijn een paar dagen van te voren dan tijdens de menstruatie enorme buikpijn en niet te vergeten de moeheid,chaggerijnigheid en nergens zin in. ik ben al aan de pil en het heeft wel wat geholpen maar alsnog voel ik me enorm ellendig. iemand tips waardoor ik er minder aan ga denken en toch leuke dingen kan doen? alle tips zijn welkom !!
dinsdag 15 april 2014 om 21:12
woensdag 16 april 2014 om 16:57
Vervelend.... ik had er vroeger ook altijd erg veel last van. Tegenwoordig gelukkig stukken minder. Ik zou naar de huisarts gaan en hem het probleem voorleggen. Menstruatieklachten worden soms weggewuifd met: ach hoort erbij! etc. Maar als je er echt last van hebt gewoon naar de arts gaan, die kan je een andere pil voorschrijven, spiraal etc. Of goede pijnstillers. En een tip: drink kamillethee met gember. Dat hielp mij ook altijd goed. Succes.
maandag 28 april 2014 om 10:14
Ik slikte vroeger ook altijd allerlei pillen tegen de pijn, 'normale' pijnstillers, pillen speciaal voor menstruatiepijnen, niets hielp. Tot een collega mij hierop attendeerde: twee verschillende pillen versterken de werking. Vanaf dat moment slik ik altijd 's ochtends, 's middags en 's avonds twee verschillende pillen: 1 paracetamol van 500 mg, en 1 ibuprofen van 400 mg. De pijn was weg, daardoor meer energie (want onderschat dit niet: pijn vréét energie!), en ook veel minder chaggerijnig. Ik heb geen flauw benul of dit bij jou ook helpt, en wellicht heb je het al eens geprobeerd, geen idee. Ibuprofen zorgt er tevens voor dat je minder bloed verliest! Hoe dan ook, veel sterkte, want ik weet dat het absoluut geen pretje is...
maandag 28 april 2014 om 11:41
Ik denk dat je nog jong bent dus novasure zal in jouw geval geen oplossing zijn. De gyn raad dan aan om mirenaspiraaltje te laten plaatsen, deze remt namelijk de aanmaak van baarmoederslijmvlies.
Ik heb ook altijd enorm zware menstruaties gehad maar met mirena had ik enkel eens in de twee maand een beetje bruinverlies.
Ik heb ook altijd enorm zware menstruaties gehad maar met mirena had ik enkel eens in de twee maand een beetje bruinverlies.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.