Gezondheid alle pijlers

Meer energie

28-04-2014 18:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meedenken en heeft er tips om meer energie te krijgen. Ik ben namelijk extreem moe en uit bloedonderzoek komt niets bijzonders.
Slaap je goed?

Hoe zit het met stress in je leven?

Heb je toxic relaties in je leven?

Ga je regelmatig een stukje fietsen of een rondje lopen in de buitenlucht?

Doe je aan sport?

Drink je alcohol, hoeveel/vaak? Drink je koffie?

Hoe is je voedingspatroon?

Meestal zit het probleem ergens in de levenstijl.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoi viva-amber...

Ik slaap prima! Zelfs te goed en te veel.

Stress, ja heb ik wel. Maar reageer ivm vermoeidheid ook overal overdreven op.

Ik beken, ik neem meer de auto omdat ik zo moe ben.

Ik doe aan yoga.

Drink geen alcohol, soms koffie.

Ik werk onregelmatig, maar al 20 jaar!

Ik kan zelf ook geen aanleiding bedenken. Wel fijn dat je mee denkt
Onregelmatig werken is steeds lastiger wanneer je ouder wordt.

Het kan je echt opbreken. Het is voor jonge mensen als ongezond maar naar mate je ouder wordt, wordt het steeds erger.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Onregelmatig werken.. Kom zelf ook uit een wereld waar onregelmatige diensten gedraaid worden en zie om me heen dat het steeds lastiger wordt voor collega's die dat lang doen...
Nou ja.. dat dus..
Het onregelmatige werken zal zeker een rol spelen. Ik heb dat ook een aantal jaren geleden gedaan, maar ik kon er na verloop van tijd slechter tegen.

Ik zou eens naar je voedingspatroon kijken. Suiker, brood en zuivel schijnen je heel moe te kunnen maken. Eet meer groente en fruit. En vermijd snelle koolhydraten. Mijn moeder doet dit nu al een tijdje, en zegt zich stukken beter te voelen.
Eet meer eiwitten en minder junkfood/koolhydraatrijke granen/zoete snacks. Waarschijnlijk beter geen fruit eten aangezien dat je bloedsuikerspiegel uit balans brengt wat je echte energiedips kan geven.
Hoe is je voedingspatroon?

Wat eet je op een dag/in een week? Wat voor soort producten?
Op tijd naar bed gaan. Ik heb zelf de indruk dat je overdag fitter bent, wanneer je vroeg naar bed gaat (21.30/22.00) en op tijd opstaat. Afhankelijk van hoeveel slaap je nodig hebt, kan dat 4.30/5.00 zijn of 7.00. Zou niet later dan 7.00 opstaan, dan is je dag ook alweer half om.

En veel naar buiten gaan, liefst echt de natuur in.

Suikers zoveel als lukt beperken.
Nog een paar belangrijke vragen:

- Heb je nog wel rust op een dag? Even op de bank zitten met een boek/krantje, even iets leuks voor jezelf doen?

- Doe je nog wel eens leuke dingen, ga je er nog wel eens op uit (alleen of met vrienden/vriendinnen)?
Dankjewel voor alle reacties.

Het hebben van minder energie bij onregelmatig werk is dus een bekend probleem. Net als een ongezond voedingspatroon.

Het onregelmatig werken kan ik niet veranderen, maar ik kan wel kijken naar mijn eet gewoontes en deze bijstellen.

Blueeyes 3: ik doe te weinig leuke dingen en rust te weinig uit.

Wel zit ik vaak achter de computer omdat ik te moe bent om iets anders te doen.
Je hebt dus naast je werk geen activiteiten waar je energie van krijgt? Geen leuke hobby, lol met vrienden, geen actieve sport?

De PC belast je vooral, je wordt er inactief en nog moeier van.
In je lunchpauze 'n half uurtje buiten gaan wandelen doet wonderen. Even weg van de werkvloer.
Sporten helpt bij mij altijd heel goed. Net zoals leuke dingen doen. Zodra ik voor mijn gevoel "moe" ben en achter de computer kruip of op de bank tv ga kijken, wordt het erger.
Als ik jullie goed begrijp,

Word ik van de computer nog meer moe zelfs meer dan ik al was.

Ik kan beter moed verzamelen om mijn andere hobby's te doen en afspraken te maken met vriendinnen.

En natuurlijk naar buiten gaan, waar ik dol op ben.

Zo had ik het nog niet bekeken.

Ik dacht als ik rustig aan doe moet ik vanzelf meer energie krijgen. bedankt voor de tips.
Als je onregelmatige werktijden hebt, zul je waarschijnlijk ook vaak overdag vrij zijn. Dan kun je lekker veel buiten zijn, wandelen, maar ook gewoon relaxt in de tuin zitten met 'n boek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven