Gezondheid alle pijlers

rare vraag.. hoevaak plassen Jullie per dag

28-04-2014 20:32 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al staat.. Hoevaak plassen jullie per dag ( ongeveer natuurlijk)

Het verbaast en irriteert mij namelijk hoevaak ik moet plassen. Ben sinds 18.00 nu denk ik al 6-10 x naar de toilet gegaan. Soms zit er niet eens 10 minuten tussen in. Dit is nu al een lange tijd aan de gang, savonds voor het slapen gaan

(Vanaf het punt dat ik naar bed ga en in slaap val) ga ik denk ik al 2-4 keer naar de toilet.. Dat is dan +/- in 1 Uur tijd, snachts word ik 1 a! 2 x wakker om te gaan en weer ongeveer een uur voor de wekker gaat ook altijd nog een keer. Zodra ik wakker ben weer, overdag plas ik me ook weer een eind weg.

Is dit normaal ?
Drink je 's avonds veel?

Moet je overdag ook zo vaak plassen?
Ik op dit moment ook heel vaak, ik heb blaasontsteking en zit aan de beredruif en cranberry's en plas mij daarnaast een ongeluk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ga ook heel vaak...ik denk... 10-15X per dag?
4x per uur is niet normaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Voor mij zou het abnormaal veel zijn. Zelfs nu ik 38 weken zwanger ben.

Ga ermee naar de huisarts.
Geen idee eigenlijk. Ik denk tussen de 5-10 keer per etmaal? Zo vaak als je in de OP beschrijft is iig niet normaal.
Overdag makkelijk 10 keer. Maar ik drink ook erg veel. Word met uitzondering eens snachts wakker maar 4 keer lijkt me wel errrrug veel..
quote:Jeetjemina schreef op maandag 28 april 2014 20:33 Drink je 's avonds veel?

Moet je overdag ook zo vaak plassen? Nee niet meer dan normaal, met het avond eten, en dan daarna soms nog een glaasje of thee
3x. Bij het opstaan, op m'n werk en voor het slapen gaan. Maar ik drink dan ook eigenlijk te weinig. Dus ergens tussen vaker dan ik en minder vaak dan jij. Daar zal het gemiddelde ergens liggen.
Goede vraag. Meestal 's ochtends 1 keer wanneer ik op sta, over de dag een keer of 3/4 (ligt eraan of ik veel drink) en 's avonds een keer of 2.

Heb ook weleens tijden gehad dat ik elk uur 2 keer naar de wc moest zonder dat ik dan tussendoor gedronken had.
Ik moet nu ivm zwangerschap wel vaker plassen dan normaal maar zóveel zeker niet!

Ook nooit gehad terwijl ik echt liters water/thee drink op n dag.

Misschien een keertje na laten kijken of navragen bij je huisarts. Lijkt me vrij irritant om zoveel naar de wc te moeten
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Een keer of vier, vijf? Als ik thuis ben een keer of twee meer. Zo vaak als jij zegt hoef ik nog niet als ik blaasontsteking heb...
Als ik 2 koppen thee drink 's avonds, blijf ik naar het toilet lopen. Ook wel 4 x per uur dan.
quote:T-.rex schreef op 28 april 2014 @ 20:38:

3x. Bij het opstaan, op m'n werk en voor het slapen gaan. Maar ik drink dan ook eigenlijk te weinig. Dus ergens tussen vaker dan ik en minder vaak dan jij. Daar zal het gemiddelde ergens liggen.

Hetzelfde voor mij.

Ik vind drinken en ook plassen heel erg naar.

s' Nachts ga ik nooit.
3x per dag

's morgens uit bed

om 1600 uur ongeveer

om 2300 uur bij naar bed gaan

ik drink normaal / 2 liter vocht
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik ga woensdag naar de huisarts en zal het voorleggen, vroeg mij alleen af of ik me niet zomaar "druk" maak

Overdag moet ik ook vaak

Voorbeeld : nu gtst gekeken (halfuurtje) en nu alweer 3 x geweest
Ongeveer 10-15 keer per dag. Ik drink wel veel.
Lijkt me slopend, om elke nacht wakker te worden om te moeten plassen. Ik zou ermee naar de huisarts. Ik word 's ochtends wakker en dan ga ik plassen. Daarna halverwege de ochtend nog een keer. Daarna in de middag en voor het avondeten, dan een uur na het avondeten en een laatste keer voor ik naar bed ga. Dus 5x per dag.

http://www.plastest.nl/wa ... gen/overactieve_blaas.php
Ik drink vrij weinig maar als ik zo veel als jij zou moeten plassen, elke 10 minuten ofzo, dan heb ik over het algemeen een fikse blaasontsteking te pakken. Zou toch eens naar de huisarts gaan als het al een tijd aan de gang is.
Ik denk een keer of 10 op een dag. Drink ongeveer 3,5 liter thee/water op een dag.
Lees dus wel dat het verschilt per persoon wat ook logisch is natuurljk

Irritant is het zeker haha
Sinds twee zware zwangerschappen en bevalling ga ik ook vaker dan normaal. Ik heb moeite om de "hoge nood" te voelen. Als ik aandrang voel dan voelt dat altijd als Nu Meteen!!.

Heb wel oefeningen gehad om daar mee om te gaan maar ik ga nog makkelijk 10+ keer per 12 uur.
Je kan ook gewoon een zwakke blaas hebben (die je overigens kunt trainen waardoor je het langer op kunt houden en niet zo snel aandrang voelt)

Ik ga denk ik 4x per dag.
Zo ongeveer om de 2 uur overdag.

Laatste keer voor het slapengaan en gelijk als eerste als ik wakker word
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven